Komentáře k: Co předcházelo použití proudových motorů v letadlech…

Zpět na: Co předcházelo použití proudových motorů v letadlech…
  • Vytváření tahu

    Sedláček 6. 10. 2009 08:56
    Popis funkce trysky u všech reaktivních motorů není zcela přesný. V trysce se tah nevytváří, dopředná síla směřuje opačným směrem.Tryskou odchází energie nevyužitá k dopřednému tahu.
  • O vynálezci proudového motoru je docela zajímavý článek zde:

    Martinek 27. 1. 2009 15:03
    osx.cz/Flying-revue/Historie/Frank...

    Moc pěkný příběh to je! :-)
  • Dotaz

    Jarda 24. 1. 2007 20:13
    Rád bych se zeptal těch, kteří se v tom vyznají.Jakým způsobem používají dopravní letadla proudový motor ke snížení rychlosti? Je vůbec možný nějaký zpětný chod?
    • Re: Dotaz

      David 2. 12. 2007 19:44
      Předchozí odpověd není příliš přesná - tzv obraceče tahu se používají jen u malých proudových letadel, případně u vojenských. Motory pro dopravní letadla používají spíše reverzní tah, který je v principu otočení proudu vzduchu od prvního kompresoru zpět = je to i vidět, že se posune prstenec na motoru a jsou na něm kanálky,kterými prousi stlačený vzduch proti směru pohybu a ja také slyšet zvýšená rychlost motoru. jinak pěkný odkaz je na
      www.the-jet.com/reservation.html
    • Re: Dotaz

      Tom 24. 1. 2007 20:23
      U některých typů dopravních letadel jsou použity tzv. obraceče tahu. V podstatě jde o soustavu štítů vysouvaných při "brzdění" do proudu plynů za výstupní tryskou. Na těchto štítech se proud plynů otáčí proti směru letu a takto je stroj brzděn.
      Reverz, tak jak ho znáte u vrtulí, u proudového motoru pochopitelně není možný.
      • Re: Dotaz

        Jarda 25. 1. 2007 21:30
        Děkuji za fundovanou odpověď. To zas budu v práci chytrej. Byl jsem sám proti čtyřem, že zpětný chod u proudového motoru dopravního letadla
        není podle mého názoru možný.
  • Proudové motory

    Tonda 9. 12. 2006 18:01
    Děkuji za vynikající článek
  • Pekné

    Jaro 12. 5. 2006 09:12
    Páči sa mi. Človek pri tom nezíva a je tam natlačené pomerne hodne zrozumiteľnou formou. Pri čítaní netreba technický výkladový slovník. Naozaj pekné.
  • Němci první nebyli!

    Honza 15. 11. 2005 00:01
    První proudové letadlo nevzlétlo v Německu, ale bylo zkonstruováno rumunským konstruktérem Coandou a vzlétlo 1911 ve Francii.
    www.deltawing.go.ro/history/coanda.htm
    Ale článek to je užitečný...
    • Re: Němci první nebyli!

      Tom 15. 11. 2005 21:51
      Tenhle Coandův vynález má blíž k Campinimu a k Cholščevnikovovi a rozhodně
      n e o d p o v í d á
      definici proudového motoru, tak jak ji známe dnes. Lze hovořit o "reaktivním pohonu" ale ne proudovém motoru. To už bych mohl uvádět i vynález českého inženýra Fingera z předminulého století.
      Je ale samozřejmě dobře, že jsi připomněl i tohle.
  • Tak tohle tady chybělo

    Stanislav Vojtíšek 9. 11. 2005 09:14
    Moc zajímavé, dobře napsané a jen houšť a větší kapky, teď by to chtělo ještě u těch velmocí to dopodrobna rozebrat až do konce čtyřicátých let.
  • Zajimave

    Johny72 9. 11. 2005 03:17
    Moc dobrej članek pravda i když by stalo za to napsat pokračoavaní ohledně použití v leteckým průmyslu atd. něco o Me-262 když to bylo první letadlo co používalo tryskovej motor vim že toho bylo napsano hodně i tak by to stalo za to nechceš o tom něco napsat ?
  • zajímavé!

    mbbb 7. 11. 2005 19:50
    Tome, tak tohle je fakt supr článek!
  • Super článek

    Honza 6. 11. 2005 21:39
    Díky Tome, velice zajímavé.
Zpět na: Co předcházelo použití proudových motorů v letadlech…
  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • Vyplňte správně kontrolu
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.