Komentáře k: Osobné posolstvo vrchného veliteľa generála Montgomeryho.

Zpět na: Osobné posolstvo vrchného veliteľa generála Montgomeryho.
  • ,,Dobrý lov"

    Roman 15. 12. 2004 21:04
    Sviniar, bezuzdné rabovanie, znásilňovanie a vraždenie, ktoré víťazní ojaci rozpútali po porážke Nemecka, nazval ,,dobrým lovom".
    A chudáci britskí vojaci. V tej vojne bojovali a umierali úplne zbytocne! Hitler vojnu proti Británii nikdy nechcel, obdivoval Britské impérium a vedel že ak by Británia proti Nemecku bojovala, bez ohľadu na výsledok svojho boja by svoju ríšu stratila. Stalo sa... Churchillova propaganda natárala svojim vojakom kopec nezmyslov a som si istí, že keď sa veteráni o pár desaťročí pozreli dozadu, muselo to byť veľmi nepríjemné zistenie, akí boli oklamaní. Takisto ruskí vojaci, keď si uvedomili, za aký neschopný a diletantský štát bojovali! Jediní víťazní vojaci, ktorí našli zlaté teľa, boli Americkí. Ostatní böjovali iba za ideála, ktoré nikdy neboli a nemohli byť splnené.
    • Re: ,,Dobrý lov"

      Lipton 16. 12. 2004 10:21
      A ako sa mala Británia rozhodnúť?
      A nechápem tvojmu dotazu o oklamaní vojakov, môžeš to prosím špecifikovať?
      • Mozem!

        Roman 16. 12. 2004 21:25
        Napriklad v knihe ,,Hitlerova valka" od Davida Irvinga autor uvadza, ako si Hitler vzdy prial spojenectvo s Britániou na vsetkých úrovniach a ze v pripade napadnutia ktorejkolvek casti britskeho imperia bol ochotny Britanii na pomoc okamzite poskytnut polovicu vsetkych nemeckych ozbrojenych sil. Toto vsak cenzurovane britske media nikdy neuverejnili.
        Dalej: Neviem teraz presne kto, ale nejaky vyznamny britsky (tusim) namorny predstavitel v roku 1940 uviedol, ze Briti by s Hitlerom uzatvorili primerie, ale nemozu, pretoze v tom pripade by Hitlerovi museli odovzdať celú svojo vojenskú flotilu. Nebola to pravda, iba blud rozšírený Churchillom. Hitler britsku flotilu nikdy nechel, chcel s nou byt spojencom, nie jej velitelom!
        Dalej ombardovanie civilnych objektov nerozputal Hitler, ale Britske bombardery poslane Churchillom na Berlin. Hitler k bombardovania Londynskych civilnych stvrti pristupil az ako k odvetnému opatreniu po viacnasobnom bombardovani Berlina.Churchill to potom vyuzil na intenzivnu protinemecku propagandu.
        Aby bolo jasne, neobhajujem Hitlera a netvrdim ze on bol ten dobry a ti ostatni boli zli! Viem ze nic nieje ciernobiele!
        Iba v zaujme historickej spravodlivosti by som bol rad, keby prestali byt mnohe fakty tendencne skreslovane.
        Briti neporusovali Ženevské konvencie o nič menej ako Nemci. Napríklad čo sa týka posobenia britských Commandos, ktorí mali rozkaz nebrat zajatcov, ale na mieste, prípadne po výsluchu ich eliminovat (t.j.zabit). A napriklad aj bombardovanie civilnych casti velkomiest. Pochopim a mam istu formu ospravedlnenia pre bombardovanie Berlína,Porynia a Poruria, ale načo bolo dobre úplne zbytočné znicenie bezbranných nádherných, vojensky bezvýznamných Drážďan, Norimbergu, Trevíru, Chemnitzzu, Královca atd... to ozaj neviem!
        Ale kaslat na to! Treba jednoducho prijat ,,nespochybnitelnu" pravdu, ze sovietsko-americko-britske ,,dobro" porazilo nemecke ,,zlo"..... A rozdelilo si Europu bez ohladu na volu narodov ktorych sa to tykalo.....
        • re

          Karaya1 16. 12. 2004 23:17
          Aha, Irving...
          1) technická poznámka: zatímco Britové měli v první fázi války přísný zákaz vypuštění pum v případě, že si nebyli stoprocentně jisti, že nezasáhnout civilní obyvatelstvo (což se projevilo třeba při nechvalně proslulém náletu wellingtonů z 18. prosince 1939), Luftwaffe se s tím již od září 1939 nijak "nepárala"... A pokud bych byl ještě větší hnidopich, připomněl bych Guernicu a podobné...
          2) Nikdo ve válce není čistý jako lilie, ale nějak Ti asi uniklo, kdo že hromadně vraždil nevinné... A jestliže někdo "nebere zajatce", pořád je to MNOHEM světlejší odstín šedé než Einsatzgruppen, Totenkopf a ostatně někdy i Waffen SS...
          • re

            Dzin 17. 12. 2004 14:50
            Souhlasím, jen bych doplnil, ne jenom někdy i Waffen SS, ale i Waffen SS a Wehrmacht. Obvzláště, když se mohli masakrovat bezbraní civilisti.
          • re

            Lipton 17. 12. 2004 14:14
            Ad bod 2: Naprostý súhlas, masakre zajatcov sú hrozné, ale ani v najmenšom prípade o nič hroznejšie ako masakre nevinných civilistov.
            • Suhlasim!

              Roman 17. 12. 2004 17:10
              Ano, suhlasim s tym, ze ked britske a americke bombardery masakrovali hufy nevinnych a bezbrannych nemeckych civilistov, nebol to o nič menší zločin ako keď vraždili nemeckých zajatcov. Spomeniem napriklad znamy Eisenhowerov rozkaz ,,nebrat zajatcov z radov SS" po zastreleni niekolkych americkych clenov diverznych jednotiek, oblecenych v nemeckych uniformach!(V tomto pripade bolo ich zastrelenie v sulade s vojnovym pravom) A tiez suhlasim s tym, ze ked Ruski vojaci masakrovali nemeckych civilistov a znasilňovali rad radom ženy po celej Rusmi okuo¨povanej Europe (nehladiac na narodnost tych zien), nebol to o nič menší zločin ako ked Rusi masakrovali nemeckych zajatcov, resp. ich nechali zomriet v dosledku krozostrasnych podmienok, ktore vladli v ruskych zajateckych taboroch!
              • Suhlasim!

                Lipton 17. 12. 2004 21:22
                Pokiaľ viem rozkaz „nebrať SS do zajatia“ Eisenhower vydal po známom prípade Malmédy. Až na jeden masaker ho radoví americkí vojaci vôbec nebrali na vedomie a esesákov zajímali. A o popravených amerických vojakoch v nemeckých uniformách ako o dôvode tohto rozkazu počujem (čítam) po prvý raz.

                Spomenul si elitné oddiely Commandos. Dovoľujem si odcitovať Hitlerove prehlásenie týkajúce sa týchto jednotiek. Z knihy „Ocelová pěst: Historie britských Commandos“ :

                „Tyto pochybné existence nemají právo na sebemenší projev milosti, dokonce ani tehdy, pokud by jevili ochotu vzdát se.“

                A. Hitler


                P.S. Nechceš v tejto diskusii pokračovať na diskusnom fóre tu na fronte?
              • Suhlasim!

                Dzin 17. 12. 2004 17:54
                Jen zcela krátká poznámka. Za smrt a zranění německých civistů Spojeneckými bombardéry nesou část odpovědnosti také sami němečtí vůdci. Stejně tak, jako nesou část odpovědnosti za další excesy páchané Spojenci vůči Němcům. Tím nijak Spojence neomlouvám, ale je dobré, aby si i toto člověk uvědomil.
    • Re: ,,Dobrý lov"

      aaa 16. 12. 2004 09:47
      aha, takže Churchill se měl v roce 1940 radši poklonit před Hitlerem...
      • Skloniť?

        Roman 16. 12. 2004 21:33
        Aké sklonenie? Hitler ponukal Britá nii úprimne mienené spojenectvo na obdobie sto rokov, pricom Briti a Nemci by si navzajom pomohli v pripade vojenskeho napadnutia jedneho z nich. Nemci mali zaujem o Europu, Britsú ríšu obdivovali (z pohlavárov hlavne Hitler, Hess,Goering, Himmler)a vobec nemali zaujem o britské zámorské dŕžavy.
        Ty sa pýtaš, či sa mal Churchill sklonot pred Hitlerom. Nie, Htler vobec nechcel aby sa mu Briti klanali! Ale keby s nim boli uzavreli spojenectvo, nemuseli sa onedlho sklonit pred Americanmi v pozici jednotky vo svetovom obchode, pred Gándhím v súboji o nadvládu nad Indiou, pred iredentistami v Iraku a Perzii, v Egypte, pred banditami v britských afrických kolóniách... Alebo si myslíš že sklonenie sa pred vyššie menovanými bolo menšou hanbou ako keby uzatvorili spojenectvo s Hitlerom?
Zobrazit všechny komentáře k: Osobné posolstvo vrchného veliteľa generála Montgomeryho.