Komentáře k: Poslové zapomenuté budoucnosti

Zpět na: Poslové zapomenuté budoucnosti
  • Na přehradě

    Chytrák 7. 9. 2006 21:41
    Z hráze Brněnský přehrady je vidět pilíř mostu kterej se tam měl stavět jako součást některé dálnice .Nevíte kterÝ
    • Re: Na přehradě

      Jan Fukala 14. 11. 2006 18:29
      Jedná se o fragment dálničního mostu přes řeku Svratku poblíž hráze Brněnské přehrady. Jde o jeden ze tří mostních pilířů. Tento most byl stavěn do roku 1942 jako součást exteritoriální dálnice A88, která měla vést z německé Vratislavi (Breslau, dnes Wrocław) do Vídně, přes území nejprve Česko-Slovenské republiky, posléze Protektorátu Čechy a Morava. Výstavba probíhala od roku 1939 do r. 1942, připravovat se však dálnice začla již na podzim 1938. Na Brněnsku je možno najít celou řadu dalších pozůstatků ze stavby této dálnice, někde další rozestavěné, nebo i dokončené mostní stavby a propustě.
      Informace o dálnici je možno najít mimo jiné třeba na serveru Dalnice.com: www.dalnice.com/historie/historie.htm
  • Super publikace

    Hornová 3. 8. 2006 10:49
    Včera mě známí upozornili na tuto publikaci. Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistila že můj děda se též podílel na stavbě mostů. Je výborně udělaná a škoda , že se jí nedostalo publicity.Už se těším až si ji celou přečtu a to nejsem stavař. Zdravím V.Hornová
    • Re: Super publikace

      Tomáš Janda 25. 11. 2006 13:03
      Dobrý den
      paní Hornová.Velice mě zaujal Vaš komentář a to konkrétně informace o tom ,že Váš dědeček pracoval na stavbě dálnice.Bylo by možné získat na Vás kontakt?
      T.Janda
      kontakty:
      [email protected]
      [email protected]
    • Re: Super publikace

      ladislav hrudík 7. 10. 2006 20:53
      Jestli mohu poprosit, kde se tato publikace dá koupit? Děkuji za ev.upozornění na mail [email protected]
  • Dálnice Praha -Brno

    Spitfire 26. 6. 2006 22:32
    Takže by se mohl datovat vznik dnešní ´´dé-jedničky´´ před 2ww???
    • Re: Dálnice Praha -Brno

      Maya 8. 8. 2006 14:54
      Přes polovinu mostů na D1 mezi Prahou a Humpolcem je ze 40. let. Dálnice mezi Prahou a Brnem, jež měla být postavena s technologií 30.-40. let za 4 roky, trvala soudruhům skoro 20 let a vydávali ji za gigantickou stavbu socialismu. A to ještě mohli použít většinu původního dálničního tělesa (s výjimkou krátkého úseku u v. n. Švihov) a mnoho mostů.
    • Re: Dálnice Praha -Brno

      Martin 4. 7. 2006 21:31
      www.dalnice.com/historie/planovani...
Zpět na: Poslové zapomenuté budoucnosti
  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • Vyplňte správně kontrolu
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.