Komentáře k: Moltkebrücke, květen 1945

Zpět na: Moltkebrücke, květen 1945
  • zajimave

    JANA 17. 4. 2007 18:50
    Je to velmi zajimave a baví mě se na to koukat
  • Psi spřežení

    Stanley 18. 11. 2006 11:23
    Zajímavostí je psí spřežení které sověti využívali k evakuaci raněných. Je dobre vidět vlevo uprostřed.
  • na Berlín

    Pepa 7. 2. 2006 10:35
    Podle mne ale všechna technika neni zničena, ty ISka vypadaji pojízdně a ty další technika, až na několik zřejmých kousků, taky.
    • Re: na Berlín

      dušan 22. 5. 2006 22:11
      To nemusí byť bojom. Aj vážne poruchy v Berlínskéj operácii. Na konci už nemuseli opravárenské jednotky hneď opravovať. Ver že do Berlína prišlo veľa opotrebovaných strojov. Zničený tank je väčšinou vyhorený, alebo obrazne totálne zničený. (chýba veža, stropný pancier, zničene alebo vytrhnute pojazdové ústrojenstvo).
      Aj keď malá diera v pancieri není vidieť a strela zabije úlomkami osádku, ale po malej úprave môže ísť druhá osádka do boja s takzvaným zničeným strojom. To je asi všetko AHOJ
  • IS 2 strašná bestie

    Standa Vojtíšek 24. 8. 2005 23:07
    Jestli ty IS2 dostali osmaosdesátkami, tak klobouk dolů před takovým kanonem, dnes v době Leopard 2, abahamsů, merkav, z tohoto stroje jde pořád strach. Jeden starej pán, který byl nasazený v Magdeburku ve fabrice siemens viděl jak do nich mydlí volksturm panzeffaustama a odráželo se to od nich jak houskové knedlíky.
  • bla

    Fallschirm 4. 11. 2004 12:08
    Hmmm pěknej bordel.....
    • Re: bla

      blm 11. 11. 2004 16:02
      Jo...nevím proč ještě vůbec bojovali, pro čest?Ta umřela už na začátku války...
      • Re: bla

        SoňaS 17. 12. 2004 13:39
        Myslíš, že si obyčejní vojáci na obou stranách mohli nějak vybírat, jestli chtějí bojovat nebo ne?
        Konec konců - Němci se bránili - tak se asi bili jako lvi (je to vidět i podle množství té zničené sov. techniky. A Sověti měli zase silnou motivaci. Ale vyjde to nastejno. Smrt je vždycky strašná a komupak se chce umírat? Zvlášť tanky byly dost hroznou rakví - pokud se ještě daly opravit, smyli zevnitř krev, oškrábali zbytky připálené tkáně, než do nich nasedla nová osádka a jelo se dál. Nová várka na odpis. A přesto ti kluci šli. Nevím, jestli si to dnes vůbec dokážeme uvědomit. Stále se mluví jen o technice, o politice, ale o obyčejných vojácích, o jejich pocitech, to nějak ne. Asi proto, že se to nedá ani vyfotit, ani nahrát zvukově, ani zaznamenat v dokumentech. Jsou to myšlenky, pocity, dojmy.
        • Re: bla

          Jeffrey 15. 3. 2005 14:35
          Ano souhlasím, že o pocitech vojáků, o jejich utrpení, odvaze, pocitech se málo mluví. Myslím, že čest neumřela na začátku války. Myslím, že čest si vojáci,alespoň ruští a čeští vojáci ponechali. Bojovali za svou vlast a SVOBODU a nasazovali své životy. To si nikdo v dnešní době nedokáže představit. Byli to hrdinové!!! I můj dědeček byl ve válce,byl nabíječ právě v tanku a měl neuvěřitelné štěstí a Bůh ho ochraňoval,protože válku přežil...a zemřel v požehnaném věku...a nikdy se mu o bojích moc mluvit nechtělo. Muselo to být hrozné...Všichni,kteří nasazovali život a bojovali za pravdu si zaslouží úctu.
          • Re: bla

            D 6. 3. 2006 16:39
            Mrzí mě jak se po revoluci vyvíjelo obrovské usilí na odstranění památníku pro padlé sovětské vojáky. Sice za nimi byl špatný režim, ale za to ti padlí vojáci přeci nemohli..
            • Re: bla

              Vendelín Nademlejnsk 14. 7. 2006 10:31
              Ten památník na Smíchově -íes dvojka- tuším po válce zafinancovali smíchovští farníci.
              Češi, křesťani. Nemělo to nic společnýho s komančema.
              Ti mladí ruský kluci, kteří ráno 9.V. padli v Praze, měli se svým životem určitě úplně jiný plány.
              Nyní nemají vůbec žádný pomník...
              • Re: bla

                neve 31. 8. 2006 18:44
                ...jen pár blbů s růžovou barvou honilo politické body před televizní kamerou...
                • Re: bla

                  kamen 15. 3. 2007 19:14
                  svatá pravda, pár blbů...
                  • Re: bla

                    Dalimil 29. 7. 2010 14:10
                    Nutno dodat,že to bylo "pár" hnusných blbů,potomků kolaborantů.V každém národě se najdou takoví.Věčnou památku na ty sovětské osvoboditele,naše slovanské bratry v nás nesmaže i kdyby zničili všechny památníky,které ještě zůstaly.
            • Re: bla

              Leidi 11. 4. 2006 13:16
              Takovy nazor slysim poprve a dekuju za nej. Ne ze za to obycejni vojaci nemohli, oni s rezimem nemeli vubec nic spolecneho.
              • Re: bla

                Céčko 5. 9. 2008 13:11
                Máš pravdu, to že se válka otočila, to přece nesouviselo s láskou ke komunistickému režimu, ale s krutou zkušeností z postupu a chování německých branných sil všeho druhu. Pamětníci volynští Češi mně vyprávěli, že na mnohých místech vítali masově zemědělci Wehrmacht se slavobránami v domění, že jim Němci vratí půdu, kterou jim sověti před cca 23 lety ukradli a nahnali je do sovchozů a kolchozů. Jak to ale dopadlo, vidíme všichni z dokumentace, kterou sami Němci pořizovali, krutost a jen krutost, vždyť to nejvíce odnášeli zase obyčejní lidé. Proto zcela logicky "národ povstal" a vše se otočilo a změnilo ve Velkou vlasteneckou - oko za oko, krutost za krutost. Němci si za to mohli jedině sami.
        • Re: bla

          Vladimir 3. 3. 2005 15:40
          doporucuji knihu na frontu od bila mauldina
        • Re: bla

          Levant-blm 16. 2. 2005 12:41
          Mě stačilo když sem četl knihu od Svena Hesla...popisuje tam osudy normálních vojáků, jak trpěli a tak...
          • Deti a granáty

            Lukess 18. 2. 2005 12:50
            Bolo to hrozné, to je jasné...
            Ako to ale býva vždy, aj po vojne ešte zomierajú desiatky ľudí na tzv. vojnový odpad. Moja babka sa tesne po 2.sv.v. vracala spolu so svojím asi 8 roč. bratom (neviem odkiaľ) cez pole. Ten malý zrazu niečo zobral zo zeme. Bol to sovietský granát! Moja babka si to po chvíli všimla a somozrejme mu povedala aby to okamžite zahodil. Nechcel posluchnuť, tak mu to skúsila vziať...lenže on si nechcel zobrať svoju "hračku," schoval si granat pod kabát na srdce, kúsok odbehol preč a bum! Vybuchol rovno pred jej očami...
        • vojna

          Lukes 25. 1. 2005 13:27
          To je svätá pravda. Si predstavte, že by povedzme váš otec zomrel 2 dni pred koncom vojny. Stačili by ešte dva dni a prežil by to všetko. Ten posledný mesiac vojny počas ktorého sa dobíjal Berlín bol absolútne zbytočný. Čo si tí nemeckí pohlavári mysleli, nebolo kam utiecť, kam sa schovať, stačilo sa vzdať a nikto daľší by nezomrel (tada až na "nevyhnutné" popravy vojnových zločincov a náhodné obete nahnevaných a mstiacich sa ruských vojakov na obyčajnom obyvateľstve).
          Ozaj nemyslite, že by bolo celkom poučné, keby ste sem napísali nejaké tie vojnové osudy Vašej rodiny, poprípade Vaše vlastné???
          Napr. môj prastrýko mal počas vojny celkom štastie uhýbať sa guľkám, ale to ho opustilo týždeň po 8.5.1945 keď zozskakoval z transportéru so nezaisteným samopalom no a...zabila ho vlastná guľka.
Zpět na: Moltkebrücke, květen 1945
  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • Vyplňte správně kontrolu
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.