Komentáře k: Agent A-54: superšpion nebo nebezpečný dublér?

Zpět na: Agent A-54: superšpion nebo nebezpečný dublér?
  • Autoři

    Falky 29. 4. 2014 17:25
    Stanislav Kokoška je významný historik a jeho otec vydával knihy především v roce 1968 zatím jsem o něm nic nezjistil. Možná by bylo skvělé nové vydání knihy, archivy se už otevřely.
  • Paul T.

    k.b. 30. 1. 2014 21:12
    P.T. se osobně poznal s F. Moravcem , také se znal s Hitlerem , tam se ovšem osobní vztah zamlčoval. škoda,že nepřežil válku , asi by pracoval pro MI6 .P.T. je naše špionážní eso . Podporoval naši holandskou skupinu , ta byla velmi brzy , kontrašpionáží Němců rozkryta a to především spěchem a slabou konspirací .
  • krásný článek, chybí jediná věc

    Radek 15. 3. 2009 22:45
    chybí tu jediná důležitá věc, a sice vztah P.T. s českou herečkou Lídou Baarovou, kterou využil také ke své činnosti...
    více v
    Kokoška, Stanislav: Spor o agenta A-54
    www.lidabaarova.xf.cz
  • Nechte si ty vaše kydy

    zabachtani 10. 2. 2009 08:31
    A-54,zahynul za své hrdinství v Terezíně na popud samotného Wahlberga,byl popraven v dubnu 1945.Vaše házení bláta na člověka,který sice pracoval za odměnu(kdo z nás ne?)je nechutné.Všichni autoři byli komunisté,těm se přece nehodí,aby Morávkův špion byl ten nejlepší,toliko pocítění pravdy...
    • Re: Nechte si ty vaše kydy

      rené 6. 8. 2009 10:19
      Súhlasím s Tebou milý priateľ. Či už bol dvojitý agent, alebo nie odviedol kus práce. Odkaz tým múdrym tlčhubom, čo hádzu na všetkých : neposudzujte v dobách mieru, činy ludí v dobe vojny.
      • Re: Nechte si ty vaše kydy

        Delicious 3. 5. 2012 21:04
        ROFL ! Snad byste nechtěli, aby se oslavovali lidé, kteří položili život v boji proti nacismu ?
        Kdepak !! Ani náhodou !! Budeme oslavovat raději dvojnásobného kapitulanta a notorického "na co šáhnu všechno zpackala", zbabělce a de facto vlastizrádce Beneše. A rovnou takové velebení uzákoníme (to není fórek, ale smutná pravda).

        Nevím jestli byl A-54 dublér a nakolik pracoval pro koho. Nebyl jsem u toho. A ani autor u toho nebyl. Nicméně věřím (a nejsem sám), že Moravec byl špičkovým odborníkem v oboru a že by se nenechal snadno tahat za fusekli. Na rozdíl od nějakých tlučhubů, kteří reálnou rozvědku neviděli ani v protijedoucím rychlíku, nikdy A-54 neviděli, s Moravcem nic nekonzultovali a jen bohapustě spekulují nad mnohoznačností významů všelijakých událostí a lejster. A vyvozují z nich všelijaké senzace - jen aby si zvýšili svůj osobní kredit. Nejsem žádnej Mirek Dušín, ale co je moc..., je mi na blití z takových hyen, co umí jen kydat špínu na někoho, kdo zaplatil životem za to, co pro nás dělal.

        Asi se nacisti spletli, když tak zasloužilého spolubojovníka popravili, ne ?

        Na pošpinění zásluh člověka na základě nějakých rádobyodborníků z 60. let kydat hnůj - jo, to je dneska v módě. Ale jsou tu ještě tací, kteří pamatují na tehdejší mistry dějináře - odborníky nade vše. Jako příklad uvedu pana Lva Bezymenského, který naprosto jednoznačně dokázal (na základě studia dobových dokumentů a výpovědí svědků), že Katyňský masakr mají na triku Němci.

        Všichni víme (nebo alespoň většina z nás doufám), jací "odborníci" mohli publikovat v šedesátých letech. Takže bych autora slušně požádal, aby spekulace, které z člověka, jež položil svůj život (bez ohledu na motivaci) v boji proti nacismu dělají mizeru byly přinejmenším PODSTANĚ LÉPE podložené.
        • Re: Nechte si ty vaše kydy

          adrian 25. 5. 2018 12:18
          Tak Katyňský masaker majú na tričku Nemci. Len prečo sa Rusi potom Poliakom ospravedlnili - nechápem?
          • Re: Nechte si ty vaše kydy

            Josef 18. 7. 2018 21:45
            Vy jste mu špatně rozuměl.Poukazuje na to, že Katyň Sověti odborně překroutili dle své potřeby.Za otcem kdysi chodíval na kus řeči Čech, který jako občan Polska sloužil v polské armádě, byl zajat Němci a celou válku prožil v Německu v táborech. Ten neochvějně tvrdil, že polskou elitu v Katyni vystříleli Sověti.Němci tam tehdy pozvali mezinárodní komisi ke zkoumání.Jasný případ, ale ne pro rudé zaslepence.
        • Re: Nechte si ty vaše kydy

          jkl 7. 5. 2012 10:34
          Sorry, ale o tom, že A-54 působil jako agent operačního zastírání už dnes (resp. posledních 20 let) není sporu.
  • Film o A-54

    advokát 27. 10. 2008 12:57
    V roce 1968 byl promítán hraný doku- ment snad s názvem "Stopa vede k
    A 54", kde byly zajímavé rozhovory s účastníky Moravcovy skupiny (např. Paleček). Nemá ho někdo k dispozici na DVD ?
  • Agent A-54

    richard 12. 6. 2006 15:36
    Velmi nestranně a s použitím faktů zpracované, gratuluji!
    • Re: Agent A-54

      Jan Hus 5. 8. 2006 14:39
      Souhlasím. Ale... kdy se dozvíme celou pravdu? Hovoří se o uvolňování archivů, ale vše zdaleka uvolněno nebylo a asi ani nebude.
  • Fr. Moravec - špion, jemuž nevěřili

    Radek 23. 5. 2006 22:26
    Pro autora tohoto článku - člověče, četl jste Moravcovu knihu? Kde jste přišel na ty nesmysly, že píše o spolupráci s A - 54 ještě v letech 1943 a 1944? Není tam o nich ani řádeček..
    • Re: Fr. Moravec - špion, jemuž nevěřili

      Tomáš K 3. 12. 2007 22:20
      Strana 322 knihy vydané nakl. Rozmluvy:
      Nicméně v prosinci 1944 jsme dostali zprávu, že byl zatčen.

      Strana 318:
      Ale zpráva,již jsme od A-54 obdrželi na podzim 1943 nám způsobila starost.

      A je toho tam ještě mnohem víc. Přesně jako v článku. Stačí si tu knihu jen přečíst :-)
      • Re: Fr. Moravec - špion, jemuž nevěřili

        Petr S 23. 2. 2021 13:07
        Taky je potřeba si uvědomit, že do Terezína se dostal A-54 až v roce 1944. Od roku 1942-1944 byl někde na Pankráci a zřejmě byl donucený Abwehrem tu roli hrát dál. Nebo za něj komunikoval někdo jiný. To že sedí v tu dobu na Pankráci a Abwehr nejspíš pokračuje v dezinformační hře v Londýně nikdo nevěděl.

        Na straně 318 Moravec píše Ale zpráva, již jsme obdrželi na podzim 1943, nám působila starost...

        Moravec neměl nejspíš jak ověřit kdo tu zprávu poslal.
    • Re: Fr. Moravec - špion, jemuž nevěřili

      egli 24. 5. 2006 10:23
      Vážený pane, je zjevné, že jste Moravcovu knihu vůbec nečetl.

      Viz. F. Moravec, Špion jemuž nevěřili, Praha 1990, strany 319, 322, 330.

      Moravcovy paměti jsou plné nejrůznějších nesmyslů, navíc je do konečné podoby sestavovala až jeho dcera. Pro jejich konfrontaci s realitou doporučuji zejména knihy J. Šolc, Ve službách prezidenta, Praha 1994 a Kokoškovi, Spor o agenta A-54, Praha 1994
  • On nezemrel v Terezine

    Marketa 14. 5. 2006 00:08
    Vim jak zemrel a co se mu stalo jestli chcete vedet vic kontaktujte me 228959506 [email protected]
    • Re: On nezemrel v Terezine

      čtenář 28. 6. 2006 23:01
      A nemohla bys to sdělit nám všem? Opravdu by mě to zajímalo.
  • Co na to druhá strana?

    Karel 17. 11. 2005 16:55
    Poměrně dost mě překvapuje, že se zatim neobjevily žádné ověřené údaje pocházející z německé strany. V jejich archivech se jistě muselo něco zachovat, i když, jak je vidět, P.T. pro ně přílišný význam zřejmě neměl.
  • Špion A - 54 a druzí

    Dalimil 21. 10. 2005 14:28
    Ano to je věcný článek bez předpojatostí a ideologických kliše.Pokud je v něm zmíněna kniha šéfa československé rozvědky pl.F.Moravce vydaná v zahraničí Škvoreckým tak zajímavá tvrzení o něm zveřejnil ruský časopis Vojensko průmyslový kurýr čís.39/2005.
    Článek se jinak týká osudů známého sovětského rozvědčíka Petra Zubova,který působil i v ČSR
    Mimo jiné se v něm uvádí:V r.1935 Sovětský svaz a Československo uzavřeli tajnou dohodu o spolupráci jejich tajných služeb.Za účelem řešení praktických úkolů a problémů navštívil Moskvu šéf československé rozvědky plukovník František Moravec.Za války působil v emigraci v Londýně,tam byl velice cenným zdrojem sovětské vnější rozvědky.Zpočátku se tato spolupráce prováděla po linii Rozvědky Rudé armády a td.Kdo nezapoměl ruštinu tak zbytek nalezne na w.w.w.vpk-news.ru
    I tady platí starořímské,audiatur et altera pars t.j. nechť je slyšena i druhá strana.
  • Moc dobrej článek bez zaujatosti, jen fakta......

    Standa Vojtíšek 14. 8. 2005 22:43
    Máli člověk k tomuto článku něco dodat, budou to jen dohady, více se nikdy nedozvíme.
    • Re: Moc dobrej článek bez zaujatosti, jen fakta......

      techman 16. 8. 2005 20:46
      Článek by mohl být doplněn o některá fakta z článku, na který tady upozornil "čtenář" tj. Sborník AMV ČR 2/2004 - Plachý, Jiří: Agent A-54 a StB
  • pěkný článek!

    Petr S, 10. 7. 2005 23:00
    pěkný článek!
  • znam jeho syna II

    techman 10. 5. 2005 14:46
    omluva - žil v ČR do 1968.
    • Re: znam jeho syna II

      Kuba 1. 7. 2005 22:29
      Toz to je mazec. Ale nevim esli by vedel vic nez ti pani co psali knihy o jeho otci =/ ...............
      • Re: znam jeho syna II

        čtenář 9. 7. 2005 21:03
        Techmane, zajimalo by mne, jestli znas opravdu Axela Langenhauna osobne, nebo sis jenom precetl clanek v poslednim Sborniku Archivu Ministerstva vnitra 2/2004 (Plachy, Jiri: Agent A-54 a StB, str. 281-291) a delas dulezityho?
        • Re: znam jeho syna II

          techman 11. 7. 2005 20:40
          znám A.L. - kde otevřu ten článek, který neznám?
          • Re: znam jeho syna II

            čtenář 12. 7. 2005 19:37
            Obávám se, že budeš muset sáhnot po knižním provedení, mám pocit, že AMV ještě není tak osvícený, aby dával své publikace na internet.
            • Re: znam jeho syna II

              čtenář 16. 7. 2005 22:29
              P. S. Techmane, neodpověděl jsi, jestli znáš Langenhauna opravdu osobně. V původním příspěvku píšeš jen o "absolutní fotografické podobě"?
              • Re: znam jeho syna II

                techman 17. 7. 2005 21:44
                čtenáříčku, až si přečtu na co zmiňuješ, upozorním na to A.L.
                • Re: znam jeho syna II

                  čtenář 26. 7. 2005 21:57
                  O. K. Zajímal by mě pak Tvůj názor.
                  • Re: znam jeho syna II

                    techman 23. 7. 2007 22:10
                    No náznak, že L.L. byla před válkou dubl i pro Rusy, se zdá jejímu synovi pravděpodobný. Jak jsem ji znal, myslelo jí to perfektně, ale o svém životě nikdy neřekla prakticky nic.
                    • Re: znam jeho syna II

                      JP 10. 8. 2007 16:12
                      Dobrý den, přečetl jsem si Vaší diskusi a byl bych velmi rád, kdybyste se mi mohl ozvat. Díky.
                      Jiří Plachý
                      (e-mail: [email protected])
                  • Re: znam jeho syna II

                    techman 2. 8. 2005 13:12
                    Tak už ten text mám. Je popisně přesný, ale základní fakt není zpochybnitelný. A.L. JE syn P.T. Podoba, zvláště v pozdějším věku, je přesná. Pro Abwehr asi nebylo problém vytvořit křestní list na přání. Paní L.L. zemřela ve Freiburgu před pár lety.
  • znám jeho syna

    techman 10. 5. 2005 14:45
    Jak je uvedeno v knize Stopa vede k Renému, měl P.T. v r. 1938 poměr se svou sekretářkou Lydii G. (viz kniha). Od naší strany si vyžádal dost peněz,"aby mohl uhradit potrat" (viz kniha).
    Ty peníze asi probendil, protože 20.4.1939 se narodil jeho nemanželský syn Axel L. Žije nyní v Kanadě, do r. 1986 žil i se svou matkou v ČR. Fotografická podoba je absolutní.
    • Re: znám jeho syna

      SMRUSTA 27. 11. 2005 18:35
      TENKRAT SE JESTE NEPLATILY ALIMENTY
  • Stale mnoho zahad

    Karel Hovorka 7. 2. 2005 04:08
    Cenny a informativni clanek. Hlavne dokazuje,ze kolem P.Th. je stale mnoho nezodpovezeneho, mnoho dosud neznameho. Jiste se jednalo o dvojiteho agenta, ale myslim si, ze nasemu odboji, at jiz z jakychkoli duvodu, spise pomahal, jinak by jej naciste koncem valky asi nepopravili - je vubec bezpecne dokazano, ze byl popraven ? Pravdepodobne ne. Pravdu o teto enigmaticke postave se asi nedovime nikdy. O A-54, ktery v Praze vystupoval jako Dr. Holm obchodnik se starozitnostmi, pise tez Lida Baarova ve svych memoarech vydanych Skvoreckymi v Torontu :"Uteky" na str. 190-200. Zminuje se o nem velice sympaticky. Dle ni, pracoval ve spojeni s Milosem Havlem (stryc Vaclava Havla ) pro cs odboj.Muzete to nekdo potvrdit, nebo se jedna o dalsi "legendu" ?
    • Re: Stale mnoho zahad

      Spy 5. 4. 2007 00:55
      Ne, to je skutečně potvrzená pravda. Thummel se v Praze stýkal s četnými představiteli Filmového klubu v pražské Lucerně. Jak známo, měl slabsot pro ženy a jeho přítelkyněmi se staly i Lída Baarová a Adina Madlová. L. Baarová se o Thummelovi (Holmovi) vyjádřila po válce poměrně pozitivně. Uvedla, že jednak pomáhal Havlovi v boji o barrandovské ateliéry a navíc Baarovou prý vysekal z potíží, které měla jednu dobu s getapem. Nakonec uvedla: "Neprozrail mi nikdy, co vlastně dělá a kým je. Z jeho poznámek a některých jeho názorů měla jsem však pocit, že není nepřítelem Čechů."

      Dokonce prý finančně podporoval jak Havla tak Baarovou a český film, což mu měli za zlé mnozí nacisté.

      Co se týče ing. Miloše Havla, nejlépe vystihne jeho "spolupráce" výpověď Otakara Nejedlého, profesora AVU z 6. května 1946: "Mně i všem přátelům pana Havla bylo dobře známo, že styky, které pan Havel s Němci musel udržovati, byly nedobrovolné a jemu velmi nepříjemné a že prostupoval jedinš v obecném zájmu o českou věci, tj. aby prospěl českému filmu, českým zaměstnancům svých podniků a českým spisovatelům a umělcům vůbec."

      Jeho kontakty s Thummelem, tedy nacistou, později (leden 1989) zneužila komunistická propaganda proti V. Havlovi, ale nakonec se musela tehdy Večerní Praha omluvit za lživou dezinformaci.
    • Re: Stale mnoho zahad

      kid 27. 4. 2005 09:54
      vždyť to máš v tom článku ne?
  • Doplněk

    Kloss 14. 5. 2004 20:10
    Velmi zdařilý článek.
    Zároveň bych měl také odkaz na další knihu o A-54:
    Budinský Libor
    Popravy slavných
    Knižní klub
    2002
    str.:165
  • A 54

    J.J.Chod 1. 7. 2003 16:32
    Zajímavě, objektivněji, byla popsána činnost P. Th. ve vzpomínce na lidi z "Rudé kapely" od franc. autora (vyšlo česky). A rovněž i filosofie práce v konspiraci a navíc snad v celoevropském rozměru.
  • Podšívka

    ripas 19. 4. 2003 19:18
    Podle mě to byla normální sketa, která chtěla ze všeho vytěžit maximum a se všemi vycházet zadobře.
    • Re: Podšívka

      jirka 29. 4. 2006 20:26
      Naprosto souhlasim, tento clovek chtel pro sebe ziskat co nejvic. Mohl brat tucne odmeny jak z nemecke strany, tak z ceske
  • Agent

    [email protected] 24. 12. 2002 10:54
    A 54 pracoval pro Nemeckou tajnou sluzbu,nasi rozvedce podsunoval dezinformace.
    • Re: Agent

      Standa Vojtíšek 14. 8. 2005 22:40
      Ono to není tak jednoznačné,úroveň ČS rozvědky nebyla nic moc, ale ani Abwehr taky nebyli žádní chytráci( Rudá kapela je vodila za nos celou válku) podle mého názoru přistoupil A54 na spolupráci za úplatu a pok už couvnout nemohl, určitě byl dvojitý. V žádném případě nebyl nakloněn ČSR z ryzích ideálů, ale sem tam nám něco pustil se zištnosti a ze strachu.
Zpět na: Agent A-54: superšpion nebo nebezpečný dublér?
  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • Vyplňte správně kontrolu
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.