Komentáře k: Situace letectva ČSR na podzim 1938

Zpět na: Situace letectva ČSR na podzim 1938
  • Re: Polské letctvo

    Tom 8. 7. 2004 08:09
    Máš úplnou pravdu, létalo mnoho lerounů s příhradovinou, ale jednoznačně se ukázalo, že poloskořepina z kovu je lepší. B-534 byla opravdu o něco lepší letoun a mimochodem velmi hezký. Já spíše chtěl poukázat na mýty, které uvádějí, že polské letectvo bylo smeteno bez problémů a jeho letecký park byl zastaralý. Opět tvrdím, že polský letecký průmysl byl na velmi dobré úrovni a držel krok s dobou více než náš. Při zavádění letounu PZL - 7 se dá říci že v té době to byla špička. Jeho následovník PZL - 11 byl taky velmi solidní stroj. Bohužel se zde projevila slabost všech polských stíhaček, což byl nedostatečný výkon motoru. To se týkalo i ¨moderních strojů, jako byl PZL - 50. Jedině o letounu PZL - 24 je možné říci, že byl vybaven pohonnou jednotkou, jakou se na stíhačku sluší. Byl produkoován od roku 1937, a byl již tentokrát lepší než B-534, která mu mohla konkurovat jen ve stoupavosti. Výzbroj 2x20 mm a 2x7,62mm byla vynikající a je jen škoda, že i když byl produkován v poměrně velkém množství, nebyl zaveden do výzbroje polského letectva, které tehdy dávalo přednost bombardérům.
    Jinak rozptýlení polského letectva bylo provedeno velmi dobře a na hlavních základnách byly ponechány jen školní útvary, které pří ranních úderech 1.9. utrpělo největší škody. Bojové útvary z toho vyšly s malými ztrátami a velmi účinně zasáhly do bojů. Především pak při odrážení prvních náletů na Varšavu, kdy osádky bombardérů odhazovaly pumy mimo cíl jakmile byly napadeny svazy polských stíhačů.
    Zajímavé jinak je, že polští stíhači hodnotili jako nebezpečnější Bf - 110, než 109.

Vaše odpověď:

  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.