1. Jej prvým účelom bolo zabrániť, aby český pilot neodpadol od záchvatu smiechu cestou k bojovej stíhačke so submoravským doletom a s nosnosťou 300 deka uherský salámy.
Jej šedo –šedá kamufláž spôsobovala, že v nedostatočne osvetlenom postkomunistickom hangáre bolo vidieť len psychodelicky vysvetlený kokpit lákajúci neskúseného pilota k polietaniu si, zbytok nepodareného draku milosrdne splýval s prítmím.
2. Jej druhým účelom bolo zakrytie prostého faktu, že ide len o autogénom prezvarovaný prototyp XL-39.
3. Jej tretím účelom bolo zmariť tretím osobám príležitosť, aby dospeli k poznaniu, že tento prúdový stroj mal nižšiu maximálnu rýchlosť, menšiu stúpavosť a nosnosť ako posledné piestové stíhacie lietadla druhej svetovej vojny.
Ekonomickejšie ako výroba „novej“ L-159 by nepochybne bola reštaurácia 60 rokov starej stíhačky Spitfire Mk.IX z kbelského múzea ……………………………………………………………… ………………………………………………………………možno by stačila aj reštaurácia lavočky.
Nevím, co přesně autor tohoto komentáře sluduje, ale:
1. L-159 není stíhací letoun, ale letoun útočný (určený primárně pro přímou podporu pozemních vojsk)s omezenou schopností vzdušného boje. Dolet i únosnost výzbroje jsou pro způsob jeho nasazení dostatečné.
2. L-159 má s L-39 společný pouze právě tvar draku (a to ještě jen zhruba), přičemž důvodem této vnější podoby byla snaha ušetřit peníze při vývoji nového stroje. L-39 je stroj dvoumístný a primárně cvičný, koncepčně starý několik desítek let, L-159 (ve verzi A) je letoun útočný (bitevní) a jednomístný. Jeho avionika je s L-39 naprosto nesrovnatelná, stejně jako nároky kladené jím na pilota.
3. U letounů kategorie L-159 nejsou rychlost a stoupavost zdaleka nejvýznamnějšími parametry - bitevní letouny operují nejčastěji v přízemních výškách a pohybují se nízkou rychlostí. Stoupavost a rychlost jsou významné u stíhacích letounů (resp. dnes spíše multi-role). Mnohem důležitější je např. manevrovací schopnost, schopnost kopírovat terén, zmíněná nosnost výzbroje (pro letoun hmotnosti a rozměrů L-159 dostačující). Stačí porovnat rychlost a stoupavost např. s americkým (a taktéž podzvukovým) A-10.
Zavedení L-159 do výroby a posléze výzbroje nejen pozitivně zapůsobilo na český letecký průmysl, ale také posunulo české vojenské letectvo o úroveň výše. Důkazem jsou i výsledky mezinárodních cvičení, kterých se L-159 účastní. Např. v technické připravenosti (tj. v počtu plně letu- a bojeschopných strojů před akcí) patří české L-159 mezi absolutní špičku.
Tak nevím... podle mě není L-159 Alca špička, ale vykopávka, co našlo Aero pěkně hluboko pod zemí.... Aco se týče zavedení do výroby a do výzbroje, tak to Český letecký průmysl spíš zriunovalo a České letectvo by udělalo líp, kdyby zrekonstruovalo Mig-21, nebo sučka tak jako Bulhaři.....
1. bojová stíhačka je bežný termín používaný v televízných správach,upozoňujem že viem, že je nesprávny, ale ja ho rád používam. Za boj.stihačku som počul označiť aj F-117.
2. A-1O a L-159 nie sú v rovnakých váhových kategóriach.To skôr Hawk 100, MB-339, I-22, AMX ... .
3. používať A-10 ako etalón výkonov je nevhodné. Vies ako je max rýchlosť, A-10 ? V zasade je identická s bežnou bojvou rýchlosťou.
Ale ... jej výška je len ccca 670-710 kmh. americania uz nekoľkokrát zistili, že stroj A-10 ma !dosť veľké! rozmery. Mala max.rýchlosť znemožňuje dostatočne rýchly únik z bojovj zony.
Preto mala rýchlosť - slabá akceleráci- veľké rozmery - stroj sa dlhší čas vystavuje účinkom PVO. Pancier a pritodzená odolnosť nie je všetko. Preto je A-10 dosť zraniteľná.
Tu porovnaj v týchto ohľadoch lepšie: A-7 a Su-25, ich akceleráciu z 650kmh na 1000 kmh, ich maximálku -vysoká podzuvková rýchosť´+ pancierovanie im dáva väčšie šance na prežitie než pri A-10.
4.L-159A so svojou max 670kmh na tom rovnako. L-159B bez pancierovania ešte horšie.
:)) Co to je za blbost že L159 má maximálku 670km/h, něco si o tom přečti než to sem trepneš:) maximálka je 935km/h a výzbroj je sice jen podvěsná, ale dostatečná a nebýt toho že je složena převážně z US zbraní, tak by to byl vývozní kauf, jenže amíci nechtěj své zbraně do jistých zemí dodávat.
kamufláž
josef m 17. 3. 2004 15:23Re: kamufláž
Honza 2. 6. 2004 00:59Re: kamufláž
g13 22. 8. 2005 21:531. Jej prvým účelom bolo zabrániť, aby český pilot neodpadol od záchvatu smiechu cestou k bojovej stíhačke so submoravským doletom a s nosnosťou 300 deka uherský salámy.
Jej šedo –šedá kamufláž spôsobovala, že v nedostatočne osvetlenom postkomunistickom hangáre bolo vidieť len psychodelicky vysvetlený kokpit lákajúci neskúseného pilota k polietaniu si, zbytok nepodareného draku milosrdne splýval s prítmím.
2. Jej druhým účelom bolo zakrytie prostého faktu, že ide len o autogénom prezvarovaný prototyp XL-39.
3. Jej tretím účelom bolo zmariť tretím osobám príležitosť, aby dospeli k poznaniu, že tento prúdový stroj mal nižšiu maximálnu rýchlosť, menšiu stúpavosť a nosnosť ako posledné piestové stíhacie lietadla druhej svetovej vojny.
Ekonomickejšie ako výroba „novej“ L-159 by nepochybne bola reštaurácia 60 rokov starej stíhačky Spitfire Mk.IX z kbelského múzea ……………………………………………………………… ………………………………………………………………možno by stačila aj reštaurácia lavočky.
Huogh, dohovoril biely náčelník apačov.
Re: kamufláž
warthog 27. 8. 2005 14:261. L-159 není stíhací letoun, ale letoun útočný (určený primárně pro přímou podporu pozemních vojsk)s omezenou schopností vzdušného boje. Dolet i únosnost výzbroje jsou pro způsob jeho nasazení dostatečné.
2. L-159 má s L-39 společný pouze právě tvar draku (a to ještě jen zhruba), přičemž důvodem této vnější podoby byla snaha ušetřit peníze při vývoji nového stroje. L-39 je stroj dvoumístný a primárně cvičný, koncepčně starý několik desítek let, L-159 (ve verzi A) je letoun útočný (bitevní) a jednomístný. Jeho avionika je s L-39 naprosto nesrovnatelná, stejně jako nároky kladené jím na pilota.
3. U letounů kategorie L-159 nejsou rychlost a stoupavost zdaleka nejvýznamnějšími parametry - bitevní letouny operují nejčastěji v přízemních výškách a pohybují se nízkou rychlostí. Stoupavost a rychlost jsou významné u stíhacích letounů (resp. dnes spíše multi-role). Mnohem důležitější je např. manevrovací schopnost, schopnost kopírovat terén, zmíněná nosnost výzbroje (pro letoun hmotnosti a rozměrů L-159 dostačující). Stačí porovnat rychlost a stoupavost např. s americkým (a taktéž podzvukovým) A-10.
Zavedení L-159 do výroby a posléze výzbroje nejen pozitivně zapůsobilo na český letecký průmysl, ale také posunulo české vojenské letectvo o úroveň výše. Důkazem jsou i výsledky mezinárodních cvičení, kterých se L-159 účastní. Např. v technické připravenosti (tj. v počtu plně letu- a bojeschopných strojů před akcí) patří české L-159 mezi absolutní špičku.
Re: kamufláž
Collby 28. 11. 2005 15:37Re: kamufláž
Honza 4. 1. 2006 10:09Re: kamufláž
Collby 28. 3. 2006 09:23Re: kamufláž
g13 28. 8. 2005 23:482. A-1O a L-159 nie sú v rovnakých váhových kategóriach.To skôr Hawk 100, MB-339, I-22, AMX ... .
3. používať A-10 ako etalón výkonov je nevhodné. Vies ako je max rýchlosť, A-10 ? V zasade je identická s bežnou bojvou rýchlosťou.
Ale ... jej výška je len ccca 670-710 kmh. americania uz nekoľkokrát zistili, že stroj A-10 ma !dosť veľké! rozmery. Mala max.rýchlosť znemožňuje dostatočne rýchly únik z bojovj zony.
Preto mala rýchlosť - slabá akceleráci- veľké rozmery - stroj sa dlhší čas vystavuje účinkom PVO. Pancier a pritodzená odolnosť nie je všetko. Preto je A-10 dosť zraniteľná.
Tu porovnaj v týchto ohľadoch lepšie: A-7 a Su-25, ich akceleráciu z 650kmh na 1000 kmh, ich maximálku -vysoká podzuvková rýchosť´+ pancierovanie im dáva väčšie šance na prežitie než pri A-10.
4.L-159A so svojou max 670kmh na tom rovnako. L-159B bez pancierovania ešte horšie.
L-159 = nepodarok, tak je to a nik to už nezmení.
Re: kamufláž
Martin 10. 6. 2012 22:19