Komentáře k: Situace letectva ČSR na podzim 1938

Zpět na: Situace letectva ČSR na podzim 1938
  • Re: Tabulkové (maximální) výkony a operační praxe.

    Honza Beránek 27. 10. 2013 00:51
    Moc dobré téma. Já bych přidal ještě jedno. Už mě irituje, jak se považují Bf 109 v souboji s B.534 automaticky za výkonnější, nadřazené...ono to totiž tak vůbec být nemusí. Výkony tehdejších Bf 109 verzí B, C a D jsou jednak málo známé (maximální rychlosti 440-460 km/h), což je překvapivě málo, no a jednak se vůbec neřeší jejich obrovská podmotorovanost. Všechny měly motory s maximálním výkonem okolo 500 kW a přitom byly o cca. 100 - 200 kilo těžší než B-534. Když jsem letmo počítal měrný výkon, Avie z toho vycházela o 40 % líp - a to je hodně zajímavé zjištění, které by se nepochybně odrazilo na průběhu boje. Ona maximálka je totiž sice fajn, ale jen na začátku boje. Jakmile by musel německý pilot útok opakovat, nebo byl přistižen se "staženýma kalhotama", možná bychom se divili, jak dlouho by mu 534 dokázala zatápět.

    Pokud se mýlím, opravte mne, prosím...
Zobrazit všechny komentáře k: Situace letectva ČSR na podzim 1938