Komentáře k: Situace letectva ČSR na podzim 1938

Zpět na: Situace letectva ČSR na podzim 1938
  • Re: Max. rychlost Bf 109 D-1

    zapp 12. 12. 2009 18:57
    Tento názor mě zaujal a proto ho chci doplnit drobným odkazem. Tehdejší Luftwaffe byla v době mnichovské krize asi opravdu víc o propagandě a balamucení, než jsme si ochotni připustit, ovlivnění jejími pozdějšími fantastickými úspěchy. Vyhledal jsem si proto v sešitku "Vojenská letectva v době mnichovské krize", který kdysi vyšel v LK údaje o německých stíhačkách.
    Celkem mělo působit v září 1938 v první linii téměř 400 už poměrně ošuntělých dvouplošníků Arado Ar-68 verzí E a F (u 9 stíhacích skupin) a 12 předsériových Heinkelů He-112B-0. Čtrnáct stíhacích skupin pak mělo být vyzbrojeno celkem 510 kusy Messerschmittů verzí B-1, B-2 a C-1, z nichž však asi 10 procent bylo nasazeno ve Španělsku. Zajímavé je, že autoři tu vůbec nezmiňují verzi D. Buďto nesloužila v první linii, nebo nezačala do září sjíždět z výrobních pásů a nebo ji prostě omylem zaměnili s verzí C-1.
    Podle stejných autorů byly použité motory a maximální rychlosti stíhaček následující:
    Ar-68 E (Jumo 210D, 500kW) - 335km/h.
    Ar-68 F (BMW VI U, 586kW) - 330km/h.
    Bf-109 B-2(Jumo 210Da, 500kW) - 465km/h.
    Bf-109 C-1 (Jumo 210Ga, 510kW) - 470km/h.
    Ve zmíněné publikaci je také spoustu dalších zajímavostí, které na tomto fóru zatím nezazněli. Proto nemohu jinak než vám ho doporučit k prostudování, možná trošku otřese skálopevných přesvědčením o zastaralosti československého letectva, které většina z vás má.

Vaše odpověď:

  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • Vyplňte správně kontrolu
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.