Kamufláž německých vozidel

Kamufláž německých vozidel
Vrog - 2. 1. 2012

Zdravím, chtěl bych se zeptat, kdy začala být vozidla WH maskována jinak, než čistě šedou. Pokud se tak dá říct, od kdy začali Němci doplňovat panzergrau zelenou (hnědou) kamuflážní barvou a od kdy začala být vozidla již v továrně vyvedena ve žluté barvě a od kdy můžeme počítat s ambushem? Díky za odpověď

Obecně začaly být doplňkové barvy (zelená, hnědá) aplikovány na šedý (Panzergrau; RAL 7021) podklad na jaře a v létě 1942 na východní frontě. Některé jednotky, operující na Krymu a Kavkaze, měly údajně používat také pískovou barvu (Gelbbraun; RAL 8000), která se jinak používala pro vozidla Deutsches Afrikakorps.

Od února 1943 měla být všechna vozidla, vycházející z výroby, opatřena již v továrně tmavě žlutou (Dunkelgelb; RAL 7028) barvou. Toutéž barvou pak byly částečně nebo zcela přetírány také vozy s šedou kamufláží u frontových jednotek. Pro doplnění základní tmavě žluté barvy se používala olivově zelená (Olivegrün; RAL 8002) a červenohnědá (Rotbraun; RAL 8017) barva.

V srpnu 1944 byla zavedena nová olivově zelená (Olivegrün; RAL 6003) a červenohnědá (Rotbraun; RAL 8012) barva. U některých výrobců tanků a samohybných děl byla navíc zavedena kamufláž známá pod anglickým označením „Ambush“, sestávající z tmavě žlutých, olivově zelených a červenohnědých polí, doplněných tečkami v opačných odstínech.

Zdroj: Bruce Culver, Bill Murphy; Panzer Colors; Squadron/Signal 1976
Glynwed - 14. 1. 2012

  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.