Konec války v Čechách a na Moravě 1945

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte
81-100 z 318
<< 2 3 4 5 6 7 8 >>
Po
jkmineral 25.3.2007 13:28 - č. 310
mirekchýlek napsal v č. 279:
"mokré zazy atd ještě k tomu dodnes jsem našel pár kamenů b d jeden je na cestě v příkopě na plesnou..."
Mokré Lazce? mirku, prosím upřesnit kameny v příkopě na obec Plesnou.
Mustang.F 24.3.2007 16:41 - č. 309
zdarec ldii, chtěl bych se zeptat jaké německé jednotky bojovali v Lanžhotě při osvobozování moravy popřípadě jaké měli ztráty.díky moc
Honza M. 23.3.2007 20:17 - č. 308
Honza M.
ja_62 napsal v č. 303:
"rád bych věděl, jaké máš pro svá tvrzení konkrétní oporu"
ja_62 napsal v č. 304:
"o jaký typ techniky tu jde?"
Dotyčný už nemůže přispívat do diskuse - toto právo mu bylo odebráno pro soustavné porušování pravidel fóra. Případné dotazy na něj směřujte přes soukromou poštu, nebo on-line vzkazy.
jirik 23.3.2007 16:39 - č. 307
jirik
mirekchýlek napsal v č. 285:
"mistní obyvatelstvo dnešní velké a malé hoštice a bolatice bylo posádkami doplnky . většinou kulometčíky pevností, respektive uzlu obrany kolem pěchotních srubů...pokud máte zajem polášek není pouze eden zdroj ale mečislav borák vám jistě zdrojl a pramenú odkáže více ..."
No tak to je síla. Tohle si teda fest ověřím ...
hillel 23.3.2007 16:04 - č. 305
No...ja toho Mirka Chylka citam, ale vobec nechapem o co mu ide...absolutne nie...Citam to cele odhora dolu, ale nechapem, on argumentuje, vymysla, ale ja nechapem ciel tej celej veci...
ja_62 23.3.2007 15:30 - č. 304
ja_62
mirekchýlek napsal v č. 279:
"USD 152 v terénu "
Bez urážky - ale o jaký typ techniky tu jde?
ja_62 23.3.2007 14:51 - č. 303
ja_62
mirekchýlek napsal v č. 288:
"Ad honza ..pane jste úsměvný opravdu, prosím já se dodnes pohybuji v živé historii a měl jsem možnost si některé názory a postoje ověřit , vy jste na mne vyrukoval s edicemi spisů ale my zde neřečíme misi heliodora píky v moskvě a mezivládní dohody po navázání smluvních vztahé ale pouze situaci , která vedla k osvobození ostravska , zachování průmyslového potenciálu a kapacita minimální ztráty na civilním obyvatelstvu"
Patrně se tu někdo snaží naznačit, že kdyby průběh ostravské operace skutečně byl předem dán dohodou čsl. míst se sovětskými, s cílem šetrného osvobození ostravského regionu, patrně by to bylo zohledněno v nějakém dokumentu, buď smlouvě nebo záznamu ústního jednání.
mirekchýlek napsal v č. 288:
"pokud jste se honzo doposud nezorientoval , byla to válka a né hra, nebyly to karty a vraždilo se do konce operáční plány se měnily podle vývoje situace nna bojišti , pokud vám to nedošlo ale zde se jednalo o zabíjení né o počítačovou animaci... "
Takže - když odhlédnu od toho, že patrně většině z nás zde dochází, že nešlo o počítačovou animaci ač se snažíš naznačit opak - trochu mne překvapuje jistý rozpor mezi tvrzeními, že:
a)plány se měnily podle vývoje situace na bojišti (což tvrdí ve svém vysvětlení Omylu www.fronta.cz/omyl/setrne-osvobozeni-ostravska i HonzaM., ač evidentně máš dojem opačný)
b)od počátku bylo plánováno obejití Ostravy, aby byl ušetřen tamní průmysl a české obyvatelstvo následků bojů.

Neber to jako nějakou urážku, ale rád bych věděl, jaké máš pro svá tvrzení konkrétní oporu - mimo tvrzení některých pamětníků a dcery gen. Jeremenka. Přičemž já nechci snižovat svědeckou výpověď jako důkazní prostředek obecně, na druhou stranu je nutné si uvědomit, že pamětník je spolehlivý z toho hlediska, že si pamatuje co o dané události on sám věděl nebo si myslel, ne už co do objektivních faktů - pokud dnes někdo např. vzpomíná, že mu někdo řekl, že to tak bylo, můžeme mu věřit, že mu to někdo doopravdy řekl, méně už že to tak skutečně bylo.
mirekchýlek napsal v č. 279:
"jak jsem uvedl wermacht byla v froce 44 a 45 nejlépe vyzbrojená a organizována armád a"
A patrně proto si museli Němci pomáhat Volksturmem, složeným z kdekoho ještě (nebo už) "schopného udržet meč a moč"?
fusilier 22.3.2007 08:35 - č. 302
fusilier Lidi byli přímo nadšení z toho, že je válka, přetékali blahem, když museli ubytovat Německé vojáky a z příchodu fronty se určitě radovali. Vůbec jim nevadilo dělostřelecké bombardování, nu což, aspoň jim to poryje zahrádku. A že muži nasazovali své životy na frontách, vem to přece čert. To, že jim každý den šlo o život, byl přece adrenalin. Podle Vás to teda lidem nestačilo a ještě se ukájeli děláním zvěrstev... Nikdo z nás, co tu jsme (asi kormě Krojce) válku nezažil, my si to ani neumíme představit, poněvadž to si člověk musí zažít. A jestli si Vážený Machýrku myslíte, že civilní obyvatelstvo ještě přilévalo do válečného ohně, pak mimo mísu jste Vy.
fusilier 21.3.2007 21:29 - č. 301
fusilier
mirekchýlek napsal v č. 299:
"ad fasilier, slovo altreich snad .. a pokud si pišeme o hlučínsku brzdi mladej.... mimo mísu...poněkud úsměvně bych přešel vztah k pro česky a pro německy.. a co štěpánkovice , bolatice , sudice , pišt šilheřovice , tam jsem našel petjakova a místní posádku postříleli jako králiky.. kousek od školy... a to nepíšu o rohovu a chuchelné.. taky bezva lidi za války...není tomu tak dávno jak jsme našli pěšaky a tankisty se samohybky pohřbené ve hnoji , satinský a mínka naši piloti byli taky...o dobroslavicích a děhylově a pišti taky ani nevzpomínám jo je to fakt my jsme více pátrali a méně polemizovali ale v době internetu ..."
Těší mě, že znáte místní vesnice, kupodivu i já bydlím v jedné z těch, které jste jmenoval. Jinak Vás prosím, abystě psal srozumitelně, neb nejen mi uniká smysl Vašich příspěvků. Opravdu byl bych potěšen, kdybystě to napsal ještě jednou a srozumitelně, zajímá mě to.

Co je na tom pročeském a proněmeckém úsměvného? Je to fakt. Aha už mi to asi došlo, takže Vy si myslíte, že např. ty letce postřílelo obyvatelstvo, zajímavé..

Asi jste nikdy s civilisty, co zažily válku nemluvil, jinak byste toto nemohl napsat. Děláte z nich ty největší lotry, inu chtěl bych vidět Vás, kdyby vám přes barák prošli nejdřív Němci, pak Rusové, nas..li Vám do sklenic od kompotu, znásilnili manželku a dcery, eventuelně by přišlo bombardování a dům by Vám zničli... pak byste musel uklízet všudypřítomné mrtvé...
fusilier 21.3.2007 21:16 - č. 297
fusilier
mirekchýlek napsal v č. 288:
"neřečíme misi heliodora píky v moskvě "
Patrně si neuvědomujete její důležitost, poněvadž kdyby jí nebylo, tak bychom něměli o čem diskutovat, jelikož by patrně žádně československé jednotky v SSSR nevznikly.
mirekchýlek napsal v č. 288:
"takže pane protože v této oblasdti svědci a prameny jsou včetně badatelů, klidně dojedte a můžeme si projet území podívat se na artefakta a pohiovořit s dalšími badateli na odborných praCOVIŠTÍCH , TAK ABY VÁŠ POVRCHNÍ vlastivědný pohled by překonán."
Jaké území a jaká artefakta máte na mysli?
fusilier 21.3.2007 21:12 - č. 295
fusilier
mirekchýlek napsal v č. 293:
"festung tropau , byla tak česká a má s ostravou a průmyslem společného jak já se saharou"
Nechápu co máte na mysli. Jednak Opava (Troppau) byla město s takřka německou většinou a její osvobození bylo zahrnuto do Ostravsko-Opavské operace. A mimo jiné už za Rakouska byla jedno z průmyslově a zemědělsky nejvyspělejších měst monarchie. (viz. např. první pěstovaní cukrové řepy apod.)
fusilier 21.3.2007 21:00 - č. 292
fusilier
mirekchýlek napsal v č. 273:
"Proto lze považovat osvobození ostravska za velmi šetrné."
Takže ze 2/3 poničená Opava, válkou nejponičenější město Československa, byla šetrně osvobozena.
mirekchýlek napsal v č. 279:
"mokré zazy "
Snad Mokré Lazce přece.
mirekchýlek napsal v č. 282:
"satorie a šrámek byli od počátku plánování..."
Kterého Satotieho máte na mysli? A jakou to má souvislost s předchozím textem? Mimo to, že bývalý velitel hraničářského pluku 4 plk. Jan Satorie v té době seděl doma. A gen. Jan Satorie zase velel své brigádě na Slovensku. Takže ani jeden nebyl přítomen v Ostravsko-Opavské operaci.
fusilier 21.3.2007 20:45 - č. 290
fusilier
mirekchýlek napsal v č. 273:
"na historicky německém "
Takže podle Vás je i Hlučínsko historicky německé území. Jestli tohleto učíte děti ve škole...
mirekchýlek napsal v č. 273:
"viz kroniky měst kravař a hlučína "
Existují i kroniky jiných obcí, nehledě na to, že zrovna Kravře tvoří jakousi nejradikálnější nejvíce proněmeckou část Hlučínska. Obyvatelstvo bylo jak pročesky tak proněmecky smýšlející, to nelze popřít, ale nelze je všechny házet do jednoho pytle.
mirekchýlek napsal v č. 279:
"ale místní většinou s poláky po roce 1939 sloužili ve 4 jezdecké divizi se sidlem v opole "
Tak to máte poněkud pochybné informace, poněvadž Wehrkreis VIII Breslau vytvářel mnoho jednotek, okolo dvaceti divizí. A aby cca 12 000 mužů z Hlučínska sloužilo v jedné jezdecké divisi, to je směšné...
Honza M. 21.3.2007 17:16 - č. 287
Honza M.
mirekchýlek napsal v č. 279:
"pokud jde o směr a obchat ano byla to práce našich poslanců a vlády je o tom dost dokladů"
Mohl bych poprosit o konkrétní odkazy, na něco, co bylo publikováno v některé edici, např.:
  • Dokumenty a materiály k dějinám československo-sovětských vztahů. Díl IV, sv.2. prosinec 1943 – květen 1945. Praha. 1984.
  • ČSR a SSSR 1945-1948. Dokumenty mezivládních jednání. Brno. 1997.
  • Československo-sovětské vztahy v diplomatických jednáních 1939-1945. Dokumenty. Díl 2 (červenec 1943 – březen 1945). Praha. 1999.
Glynwed 21.3.2007 11:02 - č. 286
Glynwed
Glynwed napsal v č. 277:
"Kde je tedy ta výhoda místního obyvatelstva, které se velení RA podle vás obchvatným manévrem vzdalo? "
Glynwed napsal v č. 277:
"Můžete mě říci jaké operace německé obyvatelstvo podniklalo proti jednotkám RA mimo již zmiňované Volkssturmbataillone?"
Předpokládám tedy, že pojmem "místní obyvatelstvo" označujete příslušníky Volkssturmu. Volkssturm byl ale organizován z německého obyvatelstva i na území Protektorátu a byla to povinnost, které se šlo jen těžko vyhnout, nikoliv spontánní projev solidarity místního německého obyvatelstva s režimem. Na jednotky Volkssturmu, tedy jak říkáte vy na "místní obyvatelstvo" narazily jednotky RA jak v Regierungsbezirk Oppeln, tak Kattowitze. Proto stále nechápu Váš názor že obchvatem se RA dobrovolně vydala do míst kde na ní civilní obyvatelstvo útočilo a v případě přímého útoku by na RA neútočilo. Tady je jádro pudla.
Glynwed 21.3.2007 10:49 - č. 284
Glynwed Děkuji za vyčerpávající odpověďi na otázky, které zde nebyly vůbec vyřčeny. Ve Vaší další práci Vám přeji mnoho úspěchů.
Glynwed 21.3.2007 10:38 - č. 281
Glynwed Vážený pane Chýlek, děkuji za Vaši samomluvu i vaše vybídnutí k zamyšlení kudy vedly hlavní směry útoku na Berlín. Nicméně, můžeme se vrátit k tématu?
Glynwed napsal v č. 277:
"Kde je tedy ta výhoda místního obyvatelstva, které se velení RA podle vás obchvatným manévrem vzdalo?"
Glynwed napsal v č. 277:
"Můžete mě říci jaké operace německé obyvatelstvo podniklalo proti jednotkám RA mimo již zmiňované Volkssturmbataillone?"
Nicméně, je potěšitelné že alespoň na jednu otázku jsem získal odpověď:
Glynwed napsal v č. 277:
"Kdepak, pane Chýlek, k obchvatnému manévru nedonutil velení RA ani Klement Gottwald ani snaha za každou cenu zabránit zničení Ostravy, ale tvrdý odpor německých jednotek Wehrmachtu, a to hlavně 8. a 16. PzD, na přímých přístupech k městu od severu."
mirekchýlek napsal v č. 279:
"pokud jde o směr a obchat ano byla to práce našich poslanců a vlády je o tom dost dokladů mimo jinné hovořil jsem o tom z jeremenkovou dcerou, mám i foto a video , ,o tom co dělali místní a jak se podíleli na obraně proti čechoslovákům doporučuji poislouchat pana poláška , pracovníka muzea na orlu a další prameny"
Můžete tedy dát nějaký odkaz na tyto doklady, v případě vyprávění pana Poláška poskytnou alespoň nějaké shrnutí? Děkuji mnohokrát.
Glynwed 21.3.2007 10:05 - č. 277
Glynwed to mirekchýlek: Chápu, snažíte se nám naznačit že jednotky 4.UF upustily od snadného přímého útoku a raději zvolily těžší obchvatný manévr vedoucí přes "německé" území plného fanatických civilistů německé národnosti. A jak naznačujete toto obyvatelstvo mělo mít lví podíl na pomalém postupu jednotek RA? Tak to je tedy blamáž jako hrom. Při přímém útoku na Ostravu by se jednotky RA ocitnuly na půdě Protektorátu, a tedy se spřáteleným obyvatelstvem, pouze cca 15 km od města. Do té doby se pohybovaly na území bývalého Polska a od roku 1939 součástí Oberschlesien, Regierungsbezirk Kattowitz. Během svého obchvatného manévru se pro změnu jednotky RA pohybovaly na území Německa taktéž v Oberschlessien, tentokráte však v Regierungsbezirk 0ppeln, jehož součástí bylo také Hlučínsko, které, jak jistě víte, bylo do Altreichu včleněno v roce 1938 a jehož obyvatelé byly hlavně "Moravci". Dále za Opavou se pak nacházela Sudetengau, Regierungsbezirk Troppau, a na území Protektorátu se jednotky RA a 1.čsstb dostaly až cca 15 km od Ostravy. Kde je tedy ta výhoda místního obyvatelstva, které se velení RA podle vás obchvatným manévrem vzdalo? A s prominutím, považovat prapory Volkssturmu narychlo sehnaných dohromady za sílu hodnou větší pozornosti je opravdu dost přehnané. Můžete mě říci jaké operace německé obyvatelstvo podniklalo proti jednotkám RA mimo již zmiňované Volkssturmbataillone? Kdepak, pane Chýlek, k obchvatnému manévru nedonutil velení RA ani Klement Gottwald ani snaha za každou cenu zabránit zničení Ostravy, ale tvrdý odpor německých jednotek Wehrmachtu, a to hlavně 8. a 16. PzD, na přímých přístupech k městu od severu.
Honza M. 21.3.2007 10:01 - č. 276
Honza M.
mirekchýlek napsal v č. 273:
"podívejte se na mapu a zjistíte , že hlavní úder byl veden na historicky německém a dobově tehdy německém území "
No jasně, tu mapu jsem ke svému příspěvku přeci dal! Jenže ta Velká Otázka přece zní PROČ?
čet.Hrad 16.3.2007 14:18 - č. 272
čet.Hrad
mirekchýlek napsal v č. 248:
"pokud se nepletu na op se montovaly zvony z úseku mo, a zbraně na všech 5 objektech byly částečně z mo jak se vrárím podívám se do podkladů....."
Me too v teto chvili mam dojem, ze zbrane osazene do linie opevneni v useku Ostravske operace pochazely tez z velke casti z Dubnice n V.
81-100 z 318
<< 2 3 4 5 6 7 8 >>
Po

Diskuzní forum