Obrněný automobil

Lehký obrněný automobil OA vz. 30 během údržby.
Výzbroj tohoto OA tvořily dva lehké kulomety vz. 26 a jeden záložní. Pohon zajišťoval vzduchem chlazený benzínový čtyřválec o obsahu 1910 cm3. S tímto motorem o výkonu 23,7 kW dosahoval automobil maximální rychlosti 60 km/h na silnici a až 20 km/h v terénu. Síla pancéřování byla 3 až 6 mm. Vozidlo je postaveno na šestikolovém podvozku Tatra 72, na jehož základě dodávala Tatra čs. armádě několik dalších verzí automobilů (telefonní automobil vz. 30 nebo velitelský automobil vz. 30). Licence Tatry 72 byla prodána do Francie, kde byla T 72 vyráběna firmou Lorraine-Dietrich.

Vozidlo evidenčního čísla 13.387 (č. podvozku 20543, č. motoru 67649) pocházelo z první výrobní série, bylo převzaté armádou 14. 2. 1934 a přiděleno k pluku útočné vozby (PÚV) 3. Později byl stroj přidělen k PÚV 1, zúčastnil se zářijové mobilizace a v r. 1939 také bojů na Slovensku a Podkarpatské Rusi proti Maďarům. Následně po vzniku Slovenského štátu a okupaci zbytku Československa Německem ustoupila 16. 3. posádka s vozidlem do Rumunska, kde byl vůz 17. 3. 1939 internován. Rumunská armáda internované vozy (celkem 9 OA vz. 30 a 3 OA vz. 27) zařadila do své výzbroje.

soukromá sbírka - Kaufi

  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • Vyplňte správně kontrolu
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.