Československá letadla před 2.sv.v.

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte
41-60 z 247
<< 1 2 3 4 5 6 >>
Po
Tom 6.5.2008 18:51 - č. 334
Tom
Glynwed napsal v č. 332:
"Od začátku roku 1938 tak začala být aplikována i u útvarů v Německu. To potvrzuje finský pilot Gustav Erik Magnusson, který byl v období leden-březen 1938 u 2./JG 132 a potvrzuje že tato formace se zde zaváděla."
Děkuji, tahle informace má smysl.
Tom 6.5.2008 18:50 - č. 333
Tom
pietro napsal v č. 331:
"Nic v zlom, ale to snad ani nemyslis vazne"
Představ si, že myslím...
pietro napsal v č. 331:
"myslel som napr. preferovanie akrobacie pred streleckym vycvikom"
...a tohle máš odkud? Respektive jak jsi na to přišel? To jako že u nás se jen cvičila akrobacie a střelba nikoli? Nepodléháš čistě náhodou Ty sám nějakým klišé?

pietro napsal v č. 331:
"vôbec sa nenacvicovala suhra letky pri utoku atd...) "
??? Můžeš to nějak rozvést?

pietro napsal v č. 331:
"Skratka a dobre mytyzujes čs. letectvo a to nie je spravne"
Omyl...Respektive v čem jako? Mojí vášní je téměř výhradně poukazovat na nedostatky u Luftwaffe a řečeno Tvými slovy "Luftwaffe demýtizovat"

Třeba se mi hrozně líbí, jak se B-534 oprávněně vyčítá chybějící pancéřování a taktně se zamlčuje, že první Bf 109 dostaly pasivní ochranu až v létě 1940 (a to pilot Bf 109 navíc seděl přímo na benzínové nádrži!) Zrovna tak se mi líbí, jak joudové uvádějí zcela vážně pro sériové Bf 109D výkony náležející prototypům s motory DB 600

Další věc, která se mi na LW v září 1938 hrozně líbí je vzájemný poměr bombardérů a zásob bomb.
Glynwed 6.5.2008 16:38 - č. 332
Glynwed
Tom napsal v č. 326:
"Jestli jde o tu věc s létáním ve trojicích a ve dvojicích - máme někde konkrétně uvedeno (nejlépe na nějakém příkladě z praxe), že běžná německá stíhací jednotka v září 1938 (tedy jednotka existující sotva několik měsíců s piloty s nálem maximálně několika stovek hodin CELKEM a na moderních stíhačkách ještě méně) používala skutečně systém dvojic? "
Formace Rotte se poprvé objevila v polovině roku 1937 ve Španělsku. Byla to improvizace velitele 2./J88 Güntera Lützowa (první dodané stroje Bf byly poruchové a nebylo vždy možné vyslat celou Kette) a tato formace se v praxi pro moderní rychlé letouny vybavené radiostanicí osvědčila. Od začátku roku 1938 tak začala být aplikována i u útvarů v Německu. To potvrzuje finský pilot Gustav Erik Magnusson, který byl v období leden-březen 1938 u 2./JG 132 a potvrzuje že tato formace se zde zaváděla. Tuto formaci v polovině roku 1938 vylepšil nový velitel 3./J88 Werner Mölders ve Španělsku, kdy formaci Rotte a Schwarm ještě odstupňoval horizontálně a vertikálně. Je tedy oprávněný předpoklad, že jednotky vybavené Bf 109 by v září 1938 opravdu používaly systém dvojic, stíhací útvary vybavené dvojplošníky Arado a Heinkel by pak používaly systém trojic.
pietro 6.5.2008 16:26 - č. 331
spelter: to je v pohode ja som len reagoval v globale. Jasne, že čs. letectvo nemohli Nemci zničiť, lebo bolo davno na polnych letiskach. K tomu polskemu: ani ono nebolo zaskocene na mierovych letiskach (Piekalkiewicza povazujem za spolahlivy zdroj). K tej moralke. Ver tomu, že pre nas boli Madari to iste, o pre vas Nemci. V oboch pripadoch to bol (alebo by bol) nevyprovokovany konflikt.
ad TOM: celkovo na tom nebola LW o nic lepsie.... (predpokladam, ze v porovnani s nami). Nic v zlom, ale to snad ani nemyslis vazne...(myslel som napr. preferovanie akrobacie pred streleckym vycvikom, vôbec sa nenacvicovala suhra letky pri utoku atd...) Skratka a dobre mytyzujes čs. letectvo a to nie je spravne.
Glynwed 6.5.2008 16:20 - č. 330
Glynwed
spelter napsal v č. 329:
"Takže ten článek není dobrý?"
V tomto bodě se drží určitého vžitého klišé....ale zbytek je O.K. www.fronta.cz/strucne-shrnuti-nemecko-polske...
spelter 6.5.2008 13:50 - č. 329
spelter Glynwed

Takže ten článek není dobrý? Jsou tam (i jiné) chyby? Přitom je to článek z historieavojenstvi.cz, autoři Jiří Fidler, Martin Čížek..
Glynwed 6.5.2008 13:44 - č. 328
Glynwed
spelter napsal v č. 327:
"by v případě konfliktu nemohlo naše (přinejmenším) stíhací letectvo být zastiženo na mírových letištích (jako polské, jugoslávské, sovětské),"
Polské letectvo mobilizovalo už od 24. srpna, 26. srpna dostalo rozkaz přesunout se na polní letiště a 27. srpna bylo polské bojové letectva rozmístěno na polních letištích dle mobilizačního plánu.
spelter 6.5.2008 12:59 - č. 327
spelter Pietro

Ve srovnání s (nejen) Polskem, podle článku nejnověji vloženého v tématu Letectvo ČSR při mobilizaci na podzim 1938, by taky díky včasnému uvedení do stavu pohotovosti a rozmístění jednotlivých letek na polní letiště podle mobilizačních plánů, by v případě konfliktu nemohlo naše (přinejmenším) stíhací letectvo být zastiženo na mírových letištích (jako polské, jugoslávské, sovětské), a také díky již fungující hlásné službě mohlo včas startovat podle informací o protivníkových letech.
A k té morálce - myslím, že morálka pilotů v Malé vojně se té ze září 1938 rovnat nemohla.
Tom 6.5.2008 12:30 - č. 326
Tom
pietro napsal v č. 325:
"To isté platí o čs. stíhacej taktike - totálne zastaralá (berte do úvahy, že sme stáli proti Nemecku)."


Můžeš být konkrétní? Jestli jde o tu věc s létáním ve trojicích a ve dvojicích - máme někde konkrétně uvedeno (nejlépe na nějakém příkladě z praxe), že běžná německá stíhací jednotka v září 1938 (tedy jednotka existující sotva několik měsíců s piloty s nálem maximálně několika stovek hodin CELKEM a na moderních stíhačkách ještě méně) používala skutečně systém dvojic?

Taky bych se rád zeptal na to, jaké výsledky v září 1938 řadová jednotka Luftwaffe vykazovala ve střelbě a navigaci. Taky připomenu jedno svoje oblíbemé číslo - sama LW uvedla, že na Bf 109 měli její piloti před válkou na 1500 mimořádných událostí (od katastrof až po lehká poškození) při přistání!

Takže já to pořád vidím tak, že ano, naše stíhací letectvo mělo řadu různých nedostatků, ale jako celek na tom LW nebyla o moc lépe - rozhodně na tom byla výrazně hůř, než o rok později nad Polskem.
pietro 6.5.2008 12:16 - č. 325
Nič v zlom chlapci, ale po prečítaní prispevkov mám aj ja pocit, že sa čs. letectvo preceňuje. Pár postrehov:
1. ČS armáda v septembri nebojovala, preto si môžeme v duchu predstavovať, čo by bolo keby. Poliaci tú skúsenosť majú - prehrali. Oni stavajú do popredia svoju odvahu a statočnosť. My sa teda ,,môžeme" tak troška vyvyšovať. Oni prehrali, ale my sme možno mohli byť lepší - to je fikcia. (Neviem či som sa vyjadril zrozumiteľne)
2. To sa týka aj letectva. Podľa mňa letectvo a OPL bola najväčšia slabina čs. armády. O pilotoch nehovorím. Že sú dobrí dokázali na Západe (to však mali kvalitné stroje). To isté platí o čs. stíhacej taktike - totálne zastaralá (berte do úvahy, že sme stáli proti Nemecku). Reči typu: o 2 roky mal ten a ten prototyp sklz su nepodstatné.
3. Píše sa tu, že prototyp B35 bol naj. konštrukcia v Strednej Európe - možno. No a? Nemali sme bojovať s Maďarmi, ale Nemcami....
4. A300 hm...s polskym Lošom sa nedal vôbec porovnať, nehovoriac o tom, že Poliaci ich mali vo vyzbroji a my....
5. Napr. Letov. Jediný moderný stroj, ktorý postavil bol pozorovací Š50....na túto nezmyselnu lategoriu plytval Šmolík energiou, peniazmi a kapacitami - zmysluplne by bola stihacka
6. v Malej vojne (SVK - Madari) 1939 sme dostali vyprask. Používali sme štandartné stroje čs. letectva, piloti absolvovali čs. vojenske školy (vratane dôstojnikov), taktika a nasadenie boli v súlade s čs. predpismi. O moralke pilotov nepochybujte - Madari napadli SVK (bola porovnatelna s rokom 38)
dicek 3.5.2008 15:25 - č. 324
Ahoj všem,

měl bych dotaz, nevíte někde o nějakém pekně napsaném přehledu pístových moterech používaných v letadlech..současných i minulých.potřeboval bych to do diplomky na téma hnací ustrojí 4-válcového leteckého plochého motoru...

díky
Tom 4.2.2008 05:07 - č. 323
Tom Díky, to bych vlastně měl mít někde v "detašovaném archivu" v MH. Taky jsem si mohl vzpomenout sám a podívat se do toho Máte to u mně.

Jestli ovšem ten sešit nenajdu, tak budu nucen opravdu otravovat.
mbbb 3.2.2008 23:20 - č. 322
mbbb chtěl sem napínat

Tome, estli chceš, ten sešit ti půjčím
guano 3.2.2008 23:18 - č. 321
guano V tom samém sešitě jsou i dvě fotografie B-534.159 ve stejné konfiguraci. Je tam přímo uvedeno, že se jedná o III. serii.
mbbb 3.2.2008 23:06 - č. 320
mbbb
Tom napsal v č. 319:
"Bingo! Kde je k vidění?"
v sešitě Aero Archiv - monografie Avia B-534 z roku 1991.
Tom 3.2.2008 22:45 - č. 319
Tom Bingo! Kde je k vidění?
mbbb 3.2.2008 21:32 - č. 318
mbbb mně ano

třeba B 534 - 139 od VTLÚ

na trupu - 14 S
Tom 3.2.2008 21:29 - č. 317
Tom Náčelníci, mám takový trochu problém...

Je někomu známa fotografie (nikoli kreslený bokorys, nebo jiný výkres - prostě fotografie) B-534 s původní otevřenou kabinou a zároveň aerodynamickými kryty kol podvozku? Ideálně by mělo jít o takzvanou třetí sérii. Moc by mne to zajímalo.
Tom 3.3.2007 19:25 - č. 315
Tom Tak trochu výkřik do tmy:
Konstruktér synchronizačního zařízení "systém Samek" používaného od 20. let v čs. letectvu, byl pravděpodobně polní pilot tohoto jména.
guano 7.1.2007 21:29 - č. 312
guano Nemáte někdo materiály o výrobě vrtulí v Letovu mezi válkami ? Např. popisy jednotlivých typů vrtulí, typy motorů a letounů kde byly použity apod.
41-60 z 247
<< 1 2 3 4 5 6 >>
Po

Diskuzní forum