Československá letadla před 2.sv.v.

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte
1-20 z 246
1 2 3 4 >>
Po
Tom 17.12.2010 00:42 - č. 382
Tom
Algernon napsal v č. 380:
"• V roce 1960 celosvětová těžba ropy poprvé překročila miliardu tun (oproti těžbě za rok 1959 stoupla o 7,5 procenta). • Ve stejném roce bylo v USA vytěženo cca 345 mil. tun ropy. V arabských zemích celkem cca 263 mil. tun. • Ve stejném roce mají v arabských zemích 750 produktivních vrtů. V USA mají celkem nějakých 550 tisíc produktivních vrtů."
Není tu rozpor v řádu?
Tom 8.12.2010 01:34 - č. 379
Tom
Pavel Šrámek napsal v č. 373:
"Pokud se nepletu v Historii a vojenství 2005, č. 3 měl Rajlich podrobný článek o J. Hlaďovi a Curychu 1937 se tam dost věnoval"
Věnuje se tam víceméně jen Hlaďovi a B-534. Ale je tam zajímavá poválečná fotka Hlaďa u Avie 122 - netušil jsem, že nějaká přežila válku Kde asi chuděra skončila?
Tom 30.11.2010 15:34 - č. 378
Tom Díky za snahu

V turistické rally se naši také zúčastnili, nicméně jde mi nyní výslovně o akrobaty ze sedmičlenné skupiny na Aviích 122, zcela konkrétně pak o to, na které Avii letěl četař Šimek Mám výrobní čísla všech sedmi Avií a jejich imatrikulační značky a zajímá mne kdo létal na které.
Glynwed 30.11.2010 06:34 - č. 377
Glynwed Tom: mě tedy tyhle věci úspěšně míjí, nicméně jsem narazil na jméno Hruška s letounem Be-50.
Tom 30.11.2010 05:35 - č. 376
Tom Já šel ještě hloub, a taky nic Zvláštní...
guano 29.11.2010 21:45 - č. 375
guano
guano napsal v č. 372:
"Curych 1937 L+K 16/92 (Č. Sládek), L+K 18-19/87 (J. Vraný)"
Tak tam to také není
guano 23.11.2010 20:52 - č. 374
guano Koukal jsem do obou Rajlichových prací (HaV 3/2005 a "Vzduch je naše moře") a ani v jedné jsem to nenašel. A archiv L+K nemám úplně při ruce...
Pavel Šrámek 23.11.2010 20:17 - č. 373
Pokud se nepletu v Historii a vojenství 2005, č. 3 měl Rajlich podrobný článek o J. Hlaďovi a Curychu 1937 se tam dost věnoval.
guano 23.11.2010 10:17 - č. 372
guano Něco by mohlo být tady:

Curych 1937
L+K 16/92 (Č. Sládek), L+K 18-19/87 (J. Vraný)
Tom 22.11.2010 18:15 - č. 371
Tom Přátelé, kamarádi!

Hledám triviální, leč fundamentální informaci o tom, kdo z akrobatů na závodech v Curychu 1937 měl přidělen který stroj. Nejde mi o Nováka, Hubáčka ani Širokého. Jde mi o ty čtyři "černé vzadu".

Prosím, pomozte mi. Buď jsem slepej nebo blbej, ale prostě to nemám a neznám a nutně to potřebuju
Tom 21.11.2010 09:03 - č. 370
Tom K těm třem sériovým číslům Baťových Electer: v Revi 32/2000 je článek pana Dudka (LHS) na téma Electry a ČSR. Z něj jasně plyne, že CTA (v.č. 1068) po havárii byla opravena u Lockheedu a v listopadu 1937 byla zpět v ČSR.

Druhá zakoupená CTB měla v.č. 1091 a její osudy jsou víceméně jasné.

To třetí sériové číslo 1069 (?) je podle mne omyl.
Tom 15.10.2010 17:12 - č. 369
Tom
Algernon napsal v č. 367:
"Byl po havárii zrušen, a nebo nebyl zcela na odpis a buď jej opravili nebo prodali?"
V knize Nehody dopravních letadel v Československu 1918-39 je citace dobového tisku, že éro stálo 75 000 USD a za opravu kalkulovali 25 000 USD, Baťa raději koupil nový stroj.

Jestli starý zrušili není zřejmé, ale na fotkách je vidět promáčklý trup za kabinou a hlavně oba motory jsou vytržené z uložení.

Výpis z Rejstříku máme z Němečka oba.
guano 15.10.2010 09:24 - č. 368
guano Tom: Jojo, je to skvělý ! (ale já osobně bych raději asi toho Spita )
Tom 14.10.2010 20:36 - č. 365
Tom Pomůže, že OK-CTA byl zapsán do rejstříku 27.října 1936?
Tom 14.10.2010 17:41 - č. 363
Tom Guano, měl jsi pravdu
čet.Hrad 14.10.2010 15:11 - č. 362
čet.Hrad Toma a další letadlovci to již určitě ví, ale pro ostatní:
www.novinky.cz/veda-skoly/214121-batuv-lockh...
Baťův Lockheed Electra se vrací do Čech s pomocí Johna McCaina

Do České republiky se v příštím roce vrátí letadlo Lockheed L-10 Electra výrobního čísla 1091, které před druhou světovou válkou zakoupil a používal Jan Antonín Baťa. Uvedl to ve čtvrtek Milan Mikulecký z Letiště Točná, kde by stroj měl být vystaven v nově otevíraném muzeu. Stroj nyní prodělává kompletní rekonstrukci v USA, kde by měl ve čtvrtek poprvé vzlétnout.
Vanous 18.7.2008 13:17 - č. 360
Vanous To jo, ale ta se vyráběla už za dohledu Nacistů. B-135 bylo vyrobených 12 kusů a létali v Bulharsku.
čet.Hrad 16.7.2008 22:11 - č. 359
čet.Hrad Já bych řekl, že ho překonává Avia B-135
Vanous 16.7.2008 21:41 - č. 358
Vanous Viděli jste letoun Avia B-35? Je to asi nejlepší československé letadlo z období 1. republiky.
čet.Hrad 14.7.2008 16:18 - č. 357
čet.Hrad Historický letoun Avia BH 5 si zopakuje závod do Bruselu z 20.let

www.novinky.cz/clanek/144960-historicky-leto...
1-20 z 246
1 2 3 4 >>
Po

Diskuzní forum