Bombardování

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte
21-40 z 1150
1 2 3 4 5 >>
Po
fil2002 16.2.2015 14:18 - č. 1613
fil2002
andy22 napsal(a) v č. 1548:
"Spíš by mě opravdu zajímalo, zdali tu někdo může říct něco víc k protiletadlovému dělostřelectvu či zbraním. Kupř. jak velký tvořili pro hloubkaře problém ( to, že v posledních měsících války větší než Luftwaffe o ničem nevypovídá :) ) či jak účinné byli při nasazení proti bombardérům.."

Velký problém, stačí procházet MACR či hlášení o misích, event. nějakou souhrnnou statistiku o příčinách ztrát stíhacích U.S. letadel. Připomenu jen jednu událost, která jistě není neznámá: 16. dubna 1945 přišla v Čechách 4. stíhací skupina o osm letadel a 78. stíhací skupina o dvě (P-51) - všechny šly na vrub flaku.
fil2002 16.2.2015 14:09 - č. 1612
fil2002
karaya1 napsal(a) v č. 1605:
"V novém čísle Respektu je docela pěkný článek o bombardování Prahy místo Drážďan. Škoda, že se do něj dostaly některé nesmysly ("i nejstřízlivější odhady hovoří minimálně o 35 tisících mrtvých [v Drážďanech]", "Američané od začátku války ztráceli 170 letadel denně", "požáry z fosforových pum", "H2X byl první radar na palubě letadla"...). Po dlouhé době mě to vyprovokovalo k dopisu, ehm, mailu s reakcí. "

V úvodu navíc poněkud pustil uzdu fantazii (nebo zapojil básnickou licenci) - viz zmínka o nenadálém klesání bombardérů/formace pod mraky )
Krojc 13.2.2015 22:13 - č. 1611
Krojc On tenhle člověk nejenže provokuje svými náckovskými výlevy, ale také nedodržuje zásady slušného chování a navíc ani nedrží své slovo. Napsal:
Pantata 31. 8. 2012 Od této chvíle už sem nikdy nevstoupím,což bude jistě ku prospěchu Vaší věci.
Kdyby slovo dodržel, jistě by to ke prospěchu nejen "naší věci" bylo. Ale zřejmě si ani nepamatuje, co kdy řekl či napsal.
Tom 13.2.2015 21:55 - č. 1610
Tom To má být volajaká provokace?

Pokud ne, tak se hlásím k tomu, že jsem jeden z těch, kterým nadáváš do hňupů a sebranky. Takže se ptám, proč mi, kurva, nadáváš? Dal jsem Ti k tomu nějakou příčinu?
pantata 13.2.2015 20:02 - č. 1609
Teroristické bombardování Prahy spojenci je neomluvitelné do dnešní doby.Zahynuly stovky nevinných včetně např. dcery malíře Josefa Lady, Evy.Tolik obětí neměla za jediný den ani glorifikovaná "heydrichiáda",kdy mimochodem všichni,kdo se zůčastnili odporu jasně předem věděli,že se jejich chování trestá smrtí a problém budou mít i rodinní příslušníci.Zpochybňování a překrucování dějinných skutečností stran novinářské sebranky nezná mezí a mnohý český hňup jim na lep sedne.
karaya1 10.2.2015 12:45 - č. 1608
karaya1 spelter: na toto téma jsem měl v plánu sepsat článek - dá se to dohledat v Hinsleym anebo přímo v PRO. Ostatně silně zpochybněna je tato verze už v The Blitz Then & Now.
Honza M. 10.2.2015 11:45 - č. 1607
Honza M.
karaya1 napsal(a) v č. 1602:
"Berlin nicht überflogen (nad Berlínem žádná letadla)"

To mi připomíná jeden válečný:
hlášení 1941: Nad říšským územím nejsou žadné nepřátelské letouny!
hlášení 1945: Pod nepřátelskými letouny není žádné říšské území!
spelter 10.2.2015 10:29 - č. 1606
spelter technet.idnes.cz/bombardovani-coventry-0ba-/...
Prolomení německých tajných kódů byl nejdůležitější úspěch spojeneckých
výzvědných sil během druhé světové války. Přesto není s největší
pravděpodobností pravda, že britský premiér kvůli utajení tohoto úspěchu
nevaroval obyvatele města Coventry před hrozícím náletem.
karaya1 9.2.2015 17:09 - č. 1605
karaya1 V novém čísle Respektu je docela pěkný článek o bombardování Prahy místo Drážďan. Škoda, že se do něj dostaly některé nesmysly ("i nejstřízlivější odhady hovoří minimálně o 35 tisících mrtvých [v Drážďanech]", "Američané od začátku války ztráceli 170 letadel denně", "požáry z fosforových pum", "H2X byl první radar na palubě letadla"...).

Po dlouhé době mě to vyprovokovalo k dopisu, ehm, mailu s reakcí.
karaya1 14.9.2014 09:28 - č. 1604
karaya1 Ne, knížka je celá německy, nepředpokládám, že by ji někdo někdy do češtiny překládal. Vím, že to není úplně přesné, ale doslovně by to znělo divně.
1000pedro 14.9.2014 00:46 - č. 1603
karaya1 napsal(a) v č. 1602:
"Berlin nicht überflogen (nad Berlínem žádná letadla)"
Ten preklad je z knihy?
karaya1 12.9.2014 20:40 - č. 1602
karaya1 Je krásné porovnat práce německých historiků z různých ér. Takový Groehler k sovětským náletům na Berlín z léta 1941 píše:
V odvetu za teroristické nálety luftwaffe na Moskvu, Leningrad a jiná města SSSR se sovětské vrchní velení rozhodlo napadnout politická a hospodářská centra v německém týlu. Jedenadvacet minut po půlnoci 8. srpna zaútočilo třináct bombardérů Il-4 pod velením plukovníka J. N. Preobraženského na metropoli fašistického Německa, především zbrojovky v severní berlínské čtvrti Reinickendorfu. Sovětské letouny shazovaly také letáky, které Berlíňanům objasňovaly zločinný charakter přepadení Sovětského svazu německým imperialismem. Příští noci na Berlín zaútočily jednotky 1. torpédonosného leteckého pluku Baltského loďstva, které tam do konce srpna vyslaly 81 letounů. Koncem srpna a začátkem září napadly Berlín také jednotky 81. divize dálkového bombardovacího letectva, mj. skupina čtyřmotorových bombardérů TB-7...
Jiný německý historik, Laurenz Demps, v knížce z roku 2012 píše, že v onu první noc trefili kulový, resp. všechno jen ne zbrojovky - a hlavně shazovali letáky místo pum. Další noci pak označuje jako Störangriff (rušivý nálet) s poznámkou Berlin nicht überflogen (nad Berlínem žádná letadla), byť sirény zazněly
jack aspirin 18.7.2014 13:49 - č. 1601
Díky. Jestli to chápu správně, tak tam jim jde spíš o ten aspekt, že nedošlo k ohnivé bouři za které by mohly zcela zmizet ostatky obětí, alespoň ne v nějakém významném měřítku, ale ne že by k ohnivé bouři vůbec nedošlo?

Tak to jsem si nějak nezapamatoval přesně.
egli 18.7.2014 12:24 - č. 1600
egli
jack aspirin napsal(a) v č. 1599:
"Neexistuje někde na webu města Drážďan zpráva historiků rozebírající nálet"
www.dresden.de/media/pdf/infoblaetter/Histor...
jack aspirin 18.7.2014 10:58 - č. 1599
Bedra napsal(a) v č. 1595:
"Masivne zapalili Drazdany potom dve hodiny cekali az se sjedou hasici a na ne poslali hloubkare aby je rozstrileli Potom znova podpalili mesto a nikdo u nehasil....nemel kdo Je to tak nekde popsane? "
Irving, David: Zkáza Drážďan, ale ani ne tak mezi vlnami britského náletu v noci 13./14., ale mezi britským náletem a americkým denním bombardováním. Koneckonců, toto tvrdil už dobový časopis Das Reich.
(A ráno by už na strefování hasičů bylo pozdě.)
Honza M. napsal(a) v č. 1596:
"Ostatně už první nálet prý vyvolal ohnivou bouři"
Neexistuje někde na webu města Drážďan zpráva historiků rozebírající nálet, která došla k závěru, že podmínky blížící se feuersturmu mohly místně existovat, ale neexistují důkazy, že by došlo ke skutečně masivní ohnivé bouři?
Dzin 16.7.2014 22:43 - č. 1598
Dzin Nehledě na to, že postupný útok je obecně považován za velmi efektivní. Už za napoleonských válek útočilo jezdectvo ve vlnách, aby mohlo lépe koordinovat svoje akce. Nálety ve vlnách jsou potom praktikovány zcela běžně po celou válku a to i v rámci taktických úderů. Vzpomeň me na Pearl Harbor. Cílem je způsobit co největší škody a to právě tento postup umožňuje. A není to děláno z důvodů "zabíjení hasičů", to bychom mohli ze stejného cíle obvinit všechny válčící státy a to je nesmysl.
karaya1 16.7.2014 21:01 - č. 1597
karaya1
Bedra napsal(a) v č. 1595:
" potom dve hodiny cekali az se sjedou hasici a na ne poslali hloubkare aby je rozstrileli"
Marně přemýšlím nad tím, proč by někdo posílal hloubkaře v noci skoro na hranici jejich doletu jen proto, aby postřeloval hasiče v ulicích města. Má to několik háčků:
  • Nechtěl bych letět v jednomístném stroji takovou štreku a prakticky pořád v noci, být sám na navigaci i pilotáž. Jediné mně známé případy, kdy letělo jednomístné éro v noci hluboko nad Německo, byly v rámci 5. skupiny a jejího způsobu značkování cíle z nulové výšky (viz W/Cdr Cheshire v Mustangu). Jenže to byl velezkušený a vynikající bombardovací pilot, těžko říct, jak by si vedli "obyčejní" stíhači.
  • Aby hloubkař něco trefil, musel by letět nízko. Současně hasiči se obvykle pohybují v místech požárů - a nad nimi bych čekal turbulence, tedy něco, co se nesnese se stabilitou éra při alespoň trochu mířené střelbě. Notabene když nad městem měla zuřit ohnivá bouře.
  • RAF je často obviňováno z "vraždění hasičů" časově odstupňovanými vlnami, nemyslím si ale, že by to byl primární cíl. Mnohem spíš šlo o to, že kapacita prostoru nad cílem je konečná, tak aby nedocházelo ke srážkám bombardérů a současně letouny co nejrychleji opustily cíl a nedaly příliš mnoho šancí nočním stíhačkám Luftwaffe, tak se rozdělily na vlny. Spíš než interval pro "shromáždění hasičů" bych v tom viděl interval pro rozptýlení kouře (aby osádky něco viděly a nebombardovaly nazdařbůh), aby noční stíhačky přistály a nestihly dotankovat a vzlétnout...


Každopádně mi z toho logicky vychází, že to je nesmysl
Honza M. 16.7.2014 18:05 - č. 1596
Honza M.
Bedra napsal(a) v č. 1595:
"Je to tak nekde popsane? Od te doby jsem na to nenarazil."
Tak možná ještě v páně Irvingových knihách
Německá wiki, poměrně hustě ozdrojovaná uvádí tento průběh: v úterý ve 22 hodin (tedy pozdě v noci, neboť byl únor) přiletěli značkáři, osvětlili město a označili cíle. Od 22:13 do 22:28 padaly bomby z první vlny.
Druhá vlna bombardovala od 1:23 do 1:54.

Žádný meziútok hloubkařů není zdokumentovaný (ani jejich nasazení). Ostatně už první nálet prý vyvolal ohnivou bouři a je těžko představitelné, že by za těchto podmínek nějaký hloubkař proháněl hasičské vozy na ulicích (útočili vůbec kdy hloubkaři v noci?) Mnoho hasičů samozřejmě zahynulo během toho druhého náletu.

Viz též
www.fronta.cz/kalendar/drazdany-bombardovany...
www.fronta.cz/kalendar/nalet-usaaf-na-drazda...
www.fronta.cz/kalendar/nalet-usaaf-na-drazda...
Bedra 16.7.2014 13:31 - č. 1595
dead man napsal(a) v č. 861:
"zhodili na Dresden vyššej 500 000 ton horlavých aj trhavých púm."
Pred hodne lety jsem narazil na popis naletu........

Melo to tri faze

Masivne zapalili Drazdany
potom dve hodiny cekali az se sjedou hasici a na ne poslali hloubkare aby je rozstrileli
Potom znova podpalili mesto a nikdo u nehasil....nemel kdo

Je to tak nekde popsane? Od te doby jsem na to nenarazil.
jack aspirin 20.6.2014 14:58 - č. 1594
Isoroku napsal(a) v č. 1569:
" prototyp Jumo 004B "naběhal" stovky(?) hodin bez poruchy (protože na něj použili jinak nedostatkové strategické materiály) a problémem tedy nebyl Jumo 004B jako takový, nýbrž Jumo 004B "ersatz" z dostupných surovin."
Toto se stávalo i třeba konstruktérům sovětským - prototyp pečlivě vyrobený z exotických nedostatkových materiálů byl výkonnostně někde ouplně jinde než sériová produkce vyrobená v běžným světě z materiálu opravdu dostupného. Filmování se takovému postupu říkává.

BTW - zkoušel ses někdy podívat i jakého tahu onen prototyp dosahoval?

Isoroku napsal(a) v č. 1569:
"Z mého pohledu to byl tedy nevídaný technický výkon sestrojit operačně funkční (do jisté míry) turboreaktivní motor z dostupných materiálů a ještě k tomu za válečných podmínek. Nedokáži si představit, že toto by se podařilo spojencům např. s motory Derwent."
Jistě, Meteory patrně poháněl Wattův parní stroj anebo jaký je "tvůj pohled" na Wellandy?
21-40 z 1150
1 2 3 4 5 >>
Po

Diskuzní forum