Válečné lodě druhé světové války

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte
1-20 z 3179
1 2 3 4 >>
Po
Krojc 17.4.2018 23:09 - č. 3980
Krojc
karaya1 napsal(a) v č. 3979:
"z čeho se vlastně vyráběla umělá mlha chránící Tirpitz a jaké svinstvo to mohlo být:"
Ono to svinstvo bylo, ale ne pouze vyvíječe na bázi koncentrované HCl. Jednalo se také o klasické dýmotvorné chemické hořlavé směsi, které byly značně pohotovější, ale také mnohem dražší, ačkoli se obvykle používaly pouze na počáteční fázi zadýmování - kvůli rychlosti tvorby hustého dýmu a odolnosti vůči silnějšímu větru.
Pro ilustraci, jak byla Luftwaffe zodpovědná za ochranu lodí loďmi , zkus projít třeba tohle:
Ab 1943 begann die Luftwaffe eigene Nebelträgerverbände in verschiedenen Häfen aufzustellen, die neben die Nebelträgerflottillen der KM traten.
u.a. die Nebelabt. (z.b.V.) Hamburg die Boote - www.luftwaffe-zur-see.de/Kdo.Schiff/Nebeltra...
karaya1 17.4.2018 07:52 - č. 3979
karaya1 Taková blbůstka, ale nikdy mě nenapadlo, z čeho se vlastně vyráběla umělá mlha chránící Tirpitz a jaké svinstvo to mohlo být: www.osel.cz/9864-borovice-zaluji-na-kralovnu... (Historického exkurzu bych si příliš nevšímal, ostatně pokud si to dobře pamatuju, vyvíječe umělé mlhy nebyly jen na samotné lodi, ale i na svazích fjordu všude okolo.)
Algernon 29.11.2016 22:24 - č. 3978
Tom napsal v č. 3975:
No a Algy a jeho Seawolf je podobný případ - alespoň myslím.
No jasně. :) Jo, konečně jsem na něj sehnal nějakou knížku.

Mimochodem, britské letadlové lodi… Nejpikantnější je, jak se (vedle dalších „stabilitně důležitých veličin“) jen se zvyšováním množství dodatečně instalované výstroje, etc., postupně měnila metacentrická výška (aneb není nad starou literaturu). :) Tudíž už od začátku by se dalo říci, že „úprava posledních britských letadlových lodí nadstavěním dalšího hangáru nad původní“ (a tudíž zvýšením plavidla — viz knihy expertů z vydavatelství Osprey), za účelem zvýšení počtu nesených letadel, je totální blbostí, neb by to loď nutně převrátilo… :))) Prostě místo se muselo najít v dosavadní konstrukci trupu, jeho jiným uspořádáním, nikoli „postavením dalšího poschodí“… (Inu, loď není budova.) :DD Nicméně pryč od ospreyovských nesmyslů…

Nicméně, abych navázal na svůj původní letitý text, kterým jsem chtěl začít diskusi o britských lodích — už vzhledem k počtu (byť i jen „hypoteticky možných“) britských letadlových lodí ani jiná možnost, než postavit dobře chráněnou loď, nebyla možná (nemluvě o tom, že ještě nějakou dobu byla ochrana lodí vlastními stíhačkami handicapována tím, že lodě nenesly radar — a na moři jaksi předsunuté výstražné hlásky nemáme). A samozřejmě museli brát i ohled na to, že ve Středozemním moři prostě jsou jakákoli jejich plavidla do značné míry ohrožována i letadly z pozemních základen (a přitom je nutné uvažovat i o tom, že základny lze posílit přesunem strojů z jiných letišť, tedy, že bylo poměrně snadné získat výraznou početní převahu strojů z pozemních letišť).
Krojc 22.3.2015 23:38 - č. 3977
Krojc
Tom napsal(a) v č. 3975:
"tak jsem myslel pochopitelně palubní Avengery"
No a já zase myslel, že jde o:
en.wikipedia.org/wiki/Avenger-class_escort_c...
což mi přišlo jako vcelku vhodné, až na zmínku, že nebyl až tak docela z WW2.;-)
Tom 22.3.2015 18:38 - č. 3975
Tom Pardon, ale já asi způsobil malé nedorozumnění

Když Dzin psal, že měl radši Jamato nežli Musaši, tak jsem myslel pochopitelně palubní Avengery, co obě japonské superlodě potopily. No a Algy a jeho Seawolf je podobný případ - alespoň myslím.
Krojc 22.3.2015 17:43 - č. 3974
Krojc Jo, holt nemůžu znát každou ponorku, i když mě to neomlouvá . Sea Wolf znám spíše odsud:
en.wikipedia.org/wiki/Sea_Wolf_%28missile%29 , protože jsem se dost zajímal o válku o Falklandy.
Honza M. 22.3.2015 11:55 - č. 3973
Honza M.
Krojc napsal(a) v č. 3972:
"něco málo o válečných lodích WW2 vím, ale tyhle neznám"
To bude tím, že Sea Wolf byla ponorka a Avenger není tak úplně z WW2
Krojc 21.3.2015 22:22 - č. 3972
Krojc
Tom napsal(a) v č. 3970:
"já měl vždycky radši Avengery"
Algernon napsal(a) v č. 3971:
"dávám přednost Sea Wolfu"
Kurňa, tož tady su asi ouplně mimo ; něco málo o válečných lodích WW2 vím, ale tyhle moc neznám .
Tom 7.3.2015 11:53 - č. 3970
Tom To já měl vždycky radši Avengery
Dzin 7.3.2015 08:44 - č. 3969
Dzin Měl jsme vždy radši Jamato :-D
Krojc 4.3.2015 13:02 - č. 3968
Krojc www.novinky.cz/zahranicni/svet/363276-vrak-n... , twitter.com/PaulGAllen?original_referer=http...
Tak se podívejme, za co ti amíci-miliardáři vyhazujou své těžce vydělané dolary .
Tom 25.11.2014 20:16 - č. 3967
Tom Áháááá...

Každopádně díky, zase jsem chytřejší
Krojc 25.11.2014 11:01 - č. 3966
Krojc
Algernon napsal(a) v č. 3965:
"USS je loď patřící (americkému) válečnému loďstvu"
Takto je to správně - přesné úplné znění je United States Ship, tedy loď Spojených států. Zkratek s jiným významem mají vojáci, item námořníci US Navy plno, kategorizace lodí je jimi nacpána. Např. CVA je kategorie tzv. útočných letadlových lodí, SSBN je ponorka s mezikontinentálními raketami a jaderným pohonem atd.
Tom 24.11.2014 20:01 - č. 3964
Tom Náčelníci, měl bych takový dotaz. Proč se jména US válečných lodí uvádí jako "USS něco" a lodí (řekněme) transportních jen "SS něco". Co tím bylo míněno?

Jen mně to tak zaujalo při hledání osudů lodi SS Thomas G. Masaryk...
Krojc 8.12.2013 13:46 - č. 3963
Krojc
Pombo napsal v č. 3962:
"I-400 má taky trupy vedle sebe a né nad sebou"
Tím "dva spojené válcovité trupy" jsem myslel ten velký natlakovaný hangár nad palubou, asi jsem se blbě vyjádřil . L. Visingr o I 4OO trefně píše:
"Japonci proto navrhli ponorku, která měla trup s příčným průřezem ve tvaru poněkud smáčknutého oválu či ležaté osmičky; hangár pak byl umístěn nahoře, jakoby „mezi“ polovinami oné osmičky. Válcový hangár byl vestavěn do nástavby a tvořil vlastně i základnu věže, což dávalo ponorce dosti zvláštní tvar." K těm osudům:
Japové stavěli ještě I 404 a I 405, ale někdy v březnu 1945 to skrečovali, i když 404 už byla těsně před dokončením. A tu nedodělku potopili Amíci v červenci v Kure bombami letadel z LL od TF 38.
Pombo 7.12.2013 22:11 - č. 3962
Krojc napsal v č. 3961:
"třída Tajfun má taky dva spojené válcovité tlakové trupy, jenže horizontálně, ne vertikálně"
vždyť I-400 má taky trupy vedle sebe a né nad sebou. Jinak souhlasim, že japonské ponorky obecně nebyly žádný technologický zázrak, zvlášť ve stínu německého typu XXI. Vynikaly jen schopností nést letadla a v tom vidím i důvod americké neochoty podělit se o kořist s Rusy. Jen málo "letadlových" ponorek se dožilo konce války nevím, jestli se aspoň jedna dostala do sovětských rukou. Řekl bych že ne. Proto jim asi Amíci nechtěli dát ani I-400, která nebyla krom své velikosti a již zmíněnému dvojtému trupu, proti jiným jap. ponorkám ničím zajímavá.
Krojc 6.12.2013 11:21 - č. 3961
Krojc Trochu mimo: třída Tajfun má taky dva spojené válcovité tlakové trupy, jenže horizontálně, ne vertikálně; navíc z titanu a šestinásobný výtlak . Takže IMHO to japonské veledílo kromě špatných nautických vlastností a silného hluku bylo technologicky na úrovni počátku čtyřicátých let, čili žádná velká inspirace. V tom ti dávám plně zapravdu.
Dzin napsala v č. 3960:
"jestli to byl takový technický zázrak, aby Sovětům nějak výrazně pomohl"
Dzin 6.12.2013 08:39 - č. 3960
Dzin To bybylo super. Jen si říkám, jestli to byl takový technický zázrak, aby Sovětům nějak výrazně pomohl. Tím nemyslím, že by ny tom byli technologicky skvěle, ale měli přístup k německým ponorkám.
čet.Hrad 4.12.2013 18:48 - č. 3959
čet.Hrad
Krojc napsal v č. 3958:
"www.tyden.cz/rubriky/zahranici/amerik a/u-hav... "
Z podobného soudku ale jiného moře bylo nedávno: www.novinky.cz/zahranicni/svet/319979-u-indo...
Krojc 4.12.2013 13:55 - č. 3958
Krojc www.tyden.cz/rubriky/zahranici/amerika/u-hav...
Tak ji možná uvidíme.
Edit:www.fronta.cz/forum.php?search=I-400&sek...
1-20 z 3179
1 2 3 4 >>
Po

Diskuzní forum