Bitva o Británii, letecká válka na západní frontě

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

karaya1 14.1.2011 11:47 - č. 126
karaya1 Tak, konečně doma a konečně se mi vrátila i inkriminovaná knížka (zdrbaná i z lékařského pohledu ). Pasáž, kde se Mayhewová problému věnuje, čítá cca pět stran, ty tu opravdu citovat (opisovat) nebudu, spíš knížku někdy půjčím (vypadá to, že 24. 1. budu v Praze), stojí za to si ji i přes její nedostatky přečíst. Už proto, že k tématu prakticky nic jiného není.

Následující citace pocházejí ze stran 61-65:
Místa, kde se křídlo letadla stýkalo s jeho trupem (kořen křídla), nebyla chráněná pancířem nebo těsněním, takže hořící palivo unikající po zásahu z nádrže v křídle směřovalo přímo k pilotovi v kabině.(…)

Statistika popálenin (…) za rok 1940 svědčí o vysokém výskytu popálenin lokalizovaných (…) na těch částech těla, které jsou kořenu křídla nejblíže: ruka a předloktí - 97; nadloktí - 23; holeň, kotník, nárt - 91; ostatní části dolní končetiny - 49. (…)

Zpočátku se soudilo, že zdrojem většiny takových požárů byla rezervní nádrž umístěná před palubní deskou a obsahující asi 30 galonů paliva, ale brzo se zjistilo, že tomu tak není. Hlavními pachateli byly dvě nádrže umístěné v křídlech. (…) Mezi křídly a trupem se nenacházelo nic, co by za přirozeného průvanu, který tam panoval, zabraňovalo volnému přítoku hořícího paliva až do pilotní kabiny, zejména v případě, že chytly a byly odfouknuty plátěné kryty kulometných střílen.
Pak tam cituje zprávu "majora letectva" Reese (nejspíš G/Cpt John Rees), který ve své zprávě zaměřené na prevenci těžkých popálenin navrhoval, aby do doby, než křídelní nádrže dostanou samosvorné potahy, byly kořeny křídel odděleny přepážkou.

Zpráva odešla na Bentley Priory 1. října 1940, podle reakce z 16. října téhož roku
by sice bylo žádoucí dodatečně provést úpravu spočívající v přepažení centrální části trupu v místech blízkých křídlovým nádržím, která se už provádí u letounů ve výrobě, i u strojů, které jsou již ve službě
, ale
uskutečnění takových úprav přesahuje technické možnosti služebních jednotek, takže k dodatečným úpravám spočívajícím v izolaci středové části trupu se nepřikročilo
. Bohužel, v žádné monografii Hurricanu teď nemohu najít, jestli skutečně na podzim 1940 začali montovat nějakou (asi ne nutně ohnivzdornou) přepážku do kořene křídla.