Bylo vylodění v Británii v roce 1940 možné?

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

karaya1 8.3.2015 21:38 - č. 4747
karaya1 Později než slíbeno, ale přece

Britové začali válku (Tomovou terminologií) "brát vážně" ještě před jejím začátkem - už od druhé půlky 30. let se snažili Luftwaffe dohnat a orientace na vysokou a efektivní výrobu tak byla jen logická. Každopádně v letech 1940-1944 pokaždé objem britské letecké výroby přesáhl tu německou. Hned v roce 1940 sjelo z ostrovních linek 15049 ér, zatímco náckové jich dokončili 10247. U motorů je to ještě markantnější: 24047 versus 15510. A to v britských leteckých továrnách pracovalo míň lidí než v německých!

Podobně to pak bylo i v dalších letech. Hnidopich by mohl namítnout, že třeba v roce 1944 Britové vyrobili "jen" 26461 ér, zatímco Němci 39807 - jenže tam už byl patrný nepoměr v kategoriích produkovaných letadel - tj. Němci vyráběli zejména lehké, jednomístné stroje; Britové zase ty vícemotorové. A při přepočtu na tzv. strukturní hmotnost nám vyjde, že v Británii to dělalo 208 milionů lb, zatímco v Německu 175 milionů lb.

Čili tvrzení, že "Němci nahrazovali ztráty masivní leteckou výrobou" patří leda tak do vysílání Radia Jerevan. Bylo to přesně naopak, náhradní éra nebyla a někteří němečtí piloti tak nuceně dřepěli na zemi. V září 1940 byly u Kanálu bombardovací Staffel, které dostaly naposledy nová éra před startem invaze na západ (!).

Jo a ne že to použiješ "vedle", když jsem se s tím hledal