Komentáře k: Mostní konstrukce Bailey

Zpět na: Mostní konstrukce Bailey
  • Bejlina v Itálii

    Kristoff 14. 6. 2014 13:40 (149.255.82.*)
    Počátkem června jsem byl v Itálii u Raveny a na spojce mezi letovisky Lido Adriano a Lido di Dante jsem přes jednu "bejlinu" jel. Provoz je tam řízen semafory a z obou stran mostu jsou betonové skruže které výrazně zužují průjezdný profil pouze pro osobní auta. V Lido di Dante ji mají zapsanou i na mapě.
  • Ivančice

    Kaufi 6. 8. 2013 20:47 (85.71.237.*)
    Našel jsem náhodou tuto fotku Tatry 141 pod kterou se prolomil most v Ivančicích... no a dle mého laického pohledu se jedná o BB...

    www.tatra-club.com/graphics/msgboa...
    • Re: Ivančice

      Tom 6. 8. 2013 21:47 (81.25.21.*)
      Opravdu, bude to nejspíše BB... Tvar nosníků i vrchního zavětrování odpovídá.
  • Moravský kras, vesnice Holštejn

    Jiří 27. 3. 2012 19:44 (195.47.13.*)
    Jeden BB - s anglickými značkami na segmentech - je použit pro překlenutí propadlé silnice nad jeskyní "Nová Rasovna" poblíž vesnice Holštejn v Moravském Krasu
    • Re: Moravský kras, vesnice Holštejn

      Jakub Skalický 27. 3. 2012 23:28 (90.177.62.*)
      To je ten šílený s povrchem z prken, jak jsou auta slyšet na hony daleko? Nevěděl jsem, že to je BB, díky za tip, příště se na něj podívám podrobněji.
      • Re: Moravský kras, vesnice Holštejn

        Tom 29. 3. 2012 20:34 (81.25.21.*)
        To je celkem výstižný popis akustických vlastností BB :-)
  • Bailey Bridge

    Sven 25. 6. 2011 14:51 (203.29.152.*)
    V roce 1965 jsem dosluhoval 11 měsíců ZVS u technického praporu v Benešově. Několik týdnů naěe rota cvičila sestavení a vysunování mostu Bailey, než nás (dosluhovače) rozposlali na odloučené roty a čety - na stavby.
    Vojnu jsem dosloužil na Ždáni, na Slapské přehradě, kde jsme stavěli hotel pro Vojenské stavby.
  • Bezva most ale hlučný

    Petr Nývlt 20. 1. 2011 07:54 (80.188.36.*)
    Nikomu bych nepřál v blízkosti toho
    mostu bydlet! Bydlím v osadě Šemnice U Mostu 20 let a ten hluk
    při přjíždění voziel přes most je pekelný! Skoro nikdo totiž nerespektuje max.povolenou rychlost 10 km/hod. při přejezdu mostu.Jinak
    technicky je to jistě unikát.
  • bejlina Frýdlant

    Martin 10. 10. 2010 21:18 (82.119.253.*)
    Dobrý den, ve Frýdlantě byly dvě bejliny, vámi popisovaná u statku 8/2/1 a druhou vzala povodeň 7.8.2010. Ta byla 9/2/2 a jsou na ní letopočty 1944. Tu u statku se momentálně snažíme znovuoživit, proto bych byl vděčný za jakékoli technické info a hlavně zkušenosti. Můžete poradit? Děkuji Martin 608221142
    milli.krausova@seznam.cz
  • sýkořice okr.rakovník

    hanz 1. 9. 2009 17:42 (213.195.224.*)
    hezký a dodnes hojně frekventovaný BAILEY je v sýkořicích.
  • Bailey v Debrném

    Dneprstein 22. 8. 2009 18:18 (88.100.183.*)
    Jeden dvouřadý Bailey je v Debrném přes Labe. Vede přes něj místní komunikace do části obce a jezdí přes něj "lesáci". V roce 2002 mu povodeň poškodila pilíře a trochu ho posunula, ale po opravě funguje dál... V téže obci byl jeden čas stejný most postaven jako provizorní "vyztužení" na mostovce původního obloukového mostu (silnice Hostinné - Dvůr Králové), jehož část se zřítila do Labe. To provizorium tam pak stálo nejmíň 5 let...
  • Bailey

    Mira 23. 1. 2009 15:05 (78.156.41.*)
    jeden kousek je taky na Račickém kanále u Štětí v gps (Loc: 50°27'26.869"N, 14°20'48.076"E)
  • Taky?

    Kaufi 30. 9. 2008 14:37 (85.71.68.*)
    Je tohle taky BB
    sweb.cz/sdh.rosice/praga_web.htm
    • Re: Taky?

      Tom 30. 9. 2008 21:06 (213.168.179.*)
      Odkaz asi není kompletní?
  • BB? Většinou ne.

    Ragnaar Salter 30. 4. 2008 10:30 (217.168.212.*)
    Nestíhám se divit kolik BB se v republice nachází. Dovolím si oponovat řadě předchozích příspěvků. Většina mostů zde uváděných je ve skutečnosti modernější konstrukce i když vychází z původní BB a některé prvky kopírují. Nejčastěji se jedná o TMS (těžká mostová souprava) jako např. most nad Karlovými Vary, na jehož stavbě jsem se také podílel. Další podobná konstrukce je MS (mostová souprava), kterou znám podrobněji. Souprava se skládá ze dvou mostních částí: 3x tatra s 7ks mostních dílců + 1ks výsuvný krakorec + výs. stolice a spr. nářadí (tj. 3ka na auto) + jeřáb a dále z pilířové části na jedné tatře. Za 40 min bylo možné postavit jedno mostní pole (21m) a za 100 min celý most (2x21m na až 7m pilíři. Montáž probíhá tak, že po nezbytných zemních pracích položí mpstní družstvo (tuším 12 mužů) montážní stolici. Na té se složí výsuvný krakorec, postupně se připojuje další díl a hotová část se vysouvá nad překážku. Novější variantou je MMT (most montovaný týlový), ale ten s 3x45m délky patří do jiné pohádky.
    • Re: BB? Většinou ne. Ale ano...:-)

      Tom 30. 4. 2008 13:52 (62.141.8.*)
      Rozhodně jsem zatím navštívil víc BB než TMS. Minimálně pro rozpoznání postačuje najít značku ocelárny na stojině nosníku - anglicky psanou jistě rozeznáme :-) Další vodítkem může být rok výstavby. Ostatně v republice bylo od UNNRA na 12 000 t souprav BB.

      Z těch zde uváděných (Frýdlant, Třebíč 2x, Hradec Králové, Čtyřkoly a pod) jsem řadu navštívil, od dalších mám fotografie a jsou to opravdu BB.

      Jinak skutečně vím o jednom mostu, který je "Encyklopedíí mostů..." od Libri omylem uváděn jako Bailey a podařilo se mi to převzít. V připravovaném přepracovaném a značně rozšířeném článku to opravím.
      • Re: BB? Většinou ne. Ale ano...:-)

        Hacker Rudolf 18. 5. 2008 06:54 (213.235.170.*)
        Chtěl jsem se jako bývalý královohradečák zeptat. Byl původní dvouproudový most k nemocnici BB? nebo ne. Pokud jako kluk pamatuji, měl mostovku z dřevěných trámů

        Děkuji
        • Re: BB? Většinou ne. Ale ano...:-)

          Tom 18. 5. 2008 07:21 (213.168.179.*)
          BB lze postavit jako "dvouproudový", tedy s nosníkem uprostřed. Pokud mám informace, podobný most stál např. v Pardubicích. O Hradci Králové zatím podobnou informaci nemám, takže to nemohu potvrdit.
  • Tuzemské Bailey Bridges

    CzechJoker 26. 11. 2007 18:15 (89.176.188.*)
    Mapuji Bailey Bridge v České republice. V tuto chvíli vím o cca 26 dochovaných exemplářích, fotky postupně (jak je objíždím) zveřejňuji na picasaweb.google.com/CzechJoker
    • Re: Tuzemské Bailey Bridges

      HANZ 24. 5. 2009 12:05 (81.201.48.*)
      BAILEY BRIDGE mame i u nas v obci SYKORICE na rakovnicku.v roce 2002 byl smeten s piliru povodni.po opadnuti povodne byl opet vyzdvizen a usazen na sve misto.neuveritelne.stale po nem jezdi plne nalozena nakladni auta.info.tel:724273202.
      • Re: Tuzemské Bailey Bridges

        lohan 10. 1. 2012 07:59 (213.29.11.*)
        Jo a před 2ma lety ty Tatry už nevydržel, jeden bok praskl a málem se zřítil. Docela výkon po těch x letech těžby kamene.
    • Re: Tuzemské Bailey Bridges

      prukner 4. 12. 2007 12:40 (88.101.39.*)
      Zdravím, v Třebíči máme dva Bailey mosty. Větší z nich se již půl roku snažím zachránit před zničením. Jestli vás zajímají bližší informace,volejte 606710359. Zatím mám u ministerstva kultury žádost o uznání technické památky. Zdraví Zdeněk Prukner-Třebíč
  • Newly manufactured bridges

    robd 13. 8. 2007 17:44 (193.128.141.*)
    Check out www.mabey.co.uk - Mabey manufacture new, high quality versions of the Bailey Bridge.
  • Další

    Honza 30. 3. 2007 16:15 (88.101.105.*)
    Další je přes Sázavu u Čtyřkol.
  • Bailey ve Frýdlantě

    kristoff 28. 3. 2007 12:00 (212.158.146.*)
    Máme ho i u nás ve Frýdlantě. Je postaveń přes řeku Smědá, v prostoru po frýdlantským zámkem u bývalého ředitelství st. statku a zoufale potřebuje opravit.
  • zajímavost

    Alex 28. 10. 2006 15:24 (82.38.14.*)
    Čepy,kterými se jednotlive dily spojovaly byly nejnamáhanější prvky.Pokud se zachovaly původní,nebyl problém,pokud se měnily,buď praskaly,nebo se vymačkávaly.Samozřejmě v závislosti na zatížení.Proto je na mosty tohoto typu zakázán vjezd nákldním autům,zatim co po originalech jezdily tanky.zdroj:p.Bezděk z metrostavu
    • Re: zajímavost

      James 31. 1. 2007 20:34 (91.86.24.*)
      Po tom mostu na fotce jezdily tanky zcela určitě ještě v roce 84, sám jsem přes něj mockrát jel. Možná tam jezdí i teď, protože vede na Doupov.
  • Bailey v Liberci

    PetrP 26. 10. 2006 00:56 (82.99.130.*)
    Po celou dobu mnou pamatované existence LVT (Libereckých výstavních trhů) byla část mostu typ Bailey v majetku LVT používána na přemostění tramvajové trati mezi areály LVT "starý" a "nový" (ex pavilon Bytex - dnes restaurace ZOO1320), t.j. křižovatka ulic Masarykova (ex.Leninova) x Vítězná.Z obou stran byl doplněn nástupy (nebyly ze sady), tak, aby dolní hrana konstrukce byla těsně nad trolejí.Od starého areálu mírná rampa, na druhé straně schodiště s odpočívkami.Montáž před a po LVT v posledních letech prováděli (brigáda) pracovníci Autoškoly Svazarmu přes noc po odpojení troleje od napájení (cca 00.30 - 4.50) za pomoci jeřábu.Měli to nacvičené a stíhali to.Po 89 jsem pracoval na LVT v údržbě a vím, že po omezení velikosti LVT (93??) pouze na "starý areál" byl most odprodán (nevím komu), ale pamatuju se na komentář obchodního úseku, že se po něm jen zaprášilo.
    ČauP
  • Koupím "Bailey" most 15m dlouhý

    Samm 29. 7. 2006 13:02 (160.218.242.*)
    Bydlím přímo u řeky a vlastním pozemek, který je protnutý řekou. Břehy jsou od sebe ca.15m. Poradí někdo, kde by se podobná konstrukce dala pořídit za přijatelnou cenu?? Třeba i po částech? Kam se obrátit s poptávkami po takové konstrukci? Moc děkuji za rady. Klidně pište i na rkform@cmail.cz
    • Re: Koupím "Bailey" most 15m dlouhý

      bailey 22. 10. 2006 10:39 (87.197.135.*)
      podarilo sa nieco zohnat,mam podobny problem s dlzkou 40m.dakujem
    • Re: Koupím "Bailey" most 15m dlouhý

      Tom 29. 7. 2006 23:02 (213.168.179.*)
      Stejně Vás čeká bežné stavební řízení - v případě stavby mostu bude asi komplikovanější.
      Stavebnice Bailey se v ČR i nadále vyskytují - používají je stavební firmy při přeložkách komunikací jako provizorní mosty, řada stavebnic byla použita jako náhrada mostů stržených povodněmi v minulých letech. Ovšem běžně ke koupi asi nejsou. V dnešní době není problém ani shánět něco podobného v zahraničí - zkuste vojenské výprodeje - je jich řada. Zrovna tak jako dosud existuje původní výrobce. Při použití internetového vyhledávače narazíte na řadu firem.
      Další možností je výroba repliky - snad by nemuselo dojít k porušení patentů či chráněných řešení. Stavebnice je vcelku jednoduchá a její výrobu zvládne šikovnější zámečník - horší je to se samotnou stavbou - tady je jistá zkušenost nutná.
      Případně existuje celá řada dalších mostních ženijních stavebnic, pochopitelně i tuzemské výroby.
  • Most

    Honza 14. 3. 2006 12:50 (84.42.236.*)
    Zdar. Další most pravděpodobně stejné konstrukce je ve Valech u Přelouče a Kuněticích na Pardubicku.
    • Re: Most

      kuba 17. 3. 2006 19:38 (212.20.71.*)
      Kuneticky most pres Labe je 100% Bailey, postaven v roce 1947.
  • most v třebíči

    polda 26. 11. 2004 12:45 (213.226.226.*)
    stejný most je v třebíči u plaveckého areálu polanka, kde slouží k přístupu do plaveckého areálu. jako podlaha jsou položeny fošny. je tam minimálně (co já pamatuji) asi 20 let ale je spíš starší a stejný typ byl provozorně použit při rekonstrukci pár objektů v židech k dopravě materiálu před cca 8 roky než postavily novej betonovej
    • Re: most v třebíči

      prukner 4. 12. 2007 12:35 (88.101.39.*)
      Zdravím, most u Polanky je podle posledního pátrání v Třebíči od roku 1948
    • Re: most v třebíči

      Kelby 6. 8. 2005 00:08 (83.208.225.*)
      V Třebíči jsou dva. Již zmiňovaný most přes řeku Jihlavu u plaveckého areálu a druhý je o dva kilometry výš proti proudu u kempu.
  • Baiely bridge

    P Claeys 20. 11. 2004 09:22 (81.11.136.*)
    I've found an article about a baileybridge on your website.
    You can find much more on my website pclaeys.100free.com

    Greetings
  • most

    Luděk 3. 11. 2004 21:14 (194.228.168.*)
    U nás je taky jeden takový most, dokonce s aktivní lávkou pro pěší. T.j. přes řeku Svratku mezi Tišnovem a obcí Předklášteří.( okr. Brno-venkov)
  • Další mosty - Cheb

    x 25. 10. 2004 10:44 (193.165.117.*)
    Do roku 1987 se jeden most nacházel v Chebu v ulici Kamenná - byl postaven po válce v rámci pomoci UNNRA.
    Další most dosud stojí přes Ohři u obce Tršnice na Chebsku.
    • Re: Další mosty - Cheb

      Petr 14. 5. 2013 19:31 (195.22.49.*)
      A další most stojí v Šemnici U Mostu. Dokonce v r.1968 po něm jely ruské tanky a okraje mostu pásy poškodily. Ale přejely - na rozdíl od mostu v K.Varech Tuhnicích, kde klasický most pod tanky spadl.
  • sestavení

    Heimdallr 21. 9. 2004 12:59 (194.213.35.*)
    Jak už psal výše Kamil: Bylo by možné dodat info k sestavování? Způsob, čas, počet lidí, techniky atd. třeba na pár příkladech ..
    • Re: sestavení

      Tom 22. 9. 2004 11:29 (195.238.47.*)
      To je trochu problém, protože záleží na konkrétním příkladu. BB se používají jako dočasné mosty dodnes. Třeba u Jičína tohle měli sestavené za dva dny i s asfaltkou. Jenže to stál jeřáb na sousedním mostě a jen položil smontovanou konstrukci do připravených patek. Pokud by se most montoval např. sklápěním, nebo vysouváním, trvá to podstatně déle. Ale žádnou "Rukověť ženisty pro stavbu BB" jsem zatím nesehnal. Ale protože to zajímalo už víc lidí, tak ji sháním :-)))
  • Tmavomodrý svět

    Hofi 16. 8. 2004 23:28 (217.119.114.*)
    V jednej scéne Svěrákovho filmu dvaja hlavní hrdinovia prechádzajú na "sajtke" (na ceste za hranice) jeden BB. Neviete niekto, že kde sa tento konkrétny most, ktorý si zahral v tomto filme nachádza?
    • Re: Tmavomodrý svět

      Tom 21. 4. 2006 21:37 (213.168.179.*)
      Jako autorita v tomto směru si dovolím tvrdit s naprostou jistotou, že to co Svěráci měli ve Tmavomodrém světě je na 100% Bailey Bridge. Znovu jsem na tu scénu koukal - jsou tam zřetelně vidět prvky charakteristické pro BB - zejména vrchní zavětrování sousedních nosníků, ale i přesah příčníků (včetně dobře viditelného chararkteristického odlehčení stojin atd). K mostu se teprve chystám pořídit fotky, ale ve filmu je to prostě BB.
    • Re: Tmavomodrý svět

      kuba 4. 3. 2006 20:50 (212.20.71.*)
      Most z filmu Tmavomodrý svět se nachází u obce Kácov přes řeku Sázavu. Další takový je u Kunětic přes Labe nad Pardubicemi. Oba dva mají buďto zdvojenou konstrukci, nebo jde o něco jiného, přijdou mi poměrně robustní. Kácovský most byl v loňském roce opatřen novou dubovou mostovkou.
      (van.niek(at)seznam.cz)
      • Re: Tmavomodrý svět

        SINCITYMAN 21. 4. 2006 12:30 (195.113.40.*)
        Jedná se o něco jiného,byť z výzbroje armády,byl postaven jako nouzový,místo původního železného mostu,někdy na přelomu 70-80 let.Původní Kácovský most byl nýtované konstrukce a užší.....
  • Pozdrav zo Slovenska ;-)

    Hofi 12. 7. 2004 15:55 (217.119.114.*)
    Jedna "Bejlibridžka" je neďaleko podtatranskej obce Pribylina, resp. neďaleko ústia do Račkovej doliny (pri hoteli Esperanto). Bola postavená cez rieku Belá pred pár rokmi po povodniach. Pokiaľ viem, tak pochádza z armádnych skladov.
    • Re: Pozdrav zo Slovenska ;-)

      Tom 4. 3. 2006 22:08 (213.168.179.*)
      Bohužel podle fotografií to není most systému Bailey.
  • Návarov

    wrátnej 16. 6. 2004 21:51 (195.39.70.*)
    Most v Návarově slouží nyní jako náhrada za most původní (kamenný), ze kterého již stojí jen polovina středního pilíře. Vůbec mi však není jasné kdo a kdy ho postavil, protože Američané v Návarově nemohli být. Pokud o tom něco víte, budu rád když mě budete informovat. pídím se po tom už docela dlouho.
    • Re: Návarov

      Tom 21. 6. 2004 07:45 (195.238.47.*)
      Je postavenej po válce. Proto se mu také přezdívá UNRRA most. Ale zatím nevím kdy ho postavili.
  • Most Bailey - lávka v Sezimově Ústí

    Milan Vlček 26. 3. 2004 16:34 (81.90.171.*)
    V Sezimově Ústí 1 stojí nově zrekonstruovaný most přes Lužnici, který byl stržen při povodni v roce 2002. Slouží jako lávka pouze pro pěší mezi Sezimovým Ústím 1 a chatovou oblastí zvanou Pracov, nedaleko vily a hrobu prezidenta Beneše. Na rekonstrukci se mimo jiné podílela Česká armáda a poškozené mostní díly byly doplněny novými z armádních zásob. Po vybudování nového mostního pilíře ve středu řeky Lužnice byl most vyzdvižen z řeky a vrácen na původní místo. V současné době po provedení nových nátěrů je v prfektním stavu. Na nosnících jsoe naprosto zřetelně znatelné firemní značky skotské válcovny oceli. Pokud bude mít někdo zájem mám nějaké fotky, které mohu zaslat na e-mail.
    gaz69@taborak.cz
    • Re: Most Bailey - lávka v Sezimově Ústí

      Milan Vlček 16. 11. 2005 00:17 (213.29.14.*)
      Pro zájemce o fotky lávky v Sezimově Ústí nová adresa : gaz69@kabelta.cz
    • RE: Most Bailey - lávka v Sezimově Ústí

      Tom 30. 3. 2004 07:59 (195.238.47.*)
      K posledním dvěma komentářům:
      pokud mohu poprosit, tak mi fotky pošlete na: tomas.adam@papirny-bela.cz
      Jsem na to docela fanda. Moc děkuju. Případně, pokud vás to zajímá, mám nějaké fotky podobných mostů na oplátku.
  • Ústí nad Orlicí

    O. Filip 23. 3. 2004 18:31 (62.204.235.*)
    Dva mosty vedle sebe (oba se zdvojenými nosníky) jsou podle všeho v Ústí nad Orlicí, pokud se tedy nejedná o nějaké hodně podobné konstrukce. Byly instalovány před několika lety jako trvalá stavba s asfaltovým povrchem, náhradou za most stržený povodní. Jsou v perfektním technickém stavu. Na vodorovných traverzách jsou anglické nápisy. Příležitostně ho zkusím vyfotit.
  • Úpice

    Melyngar 16. 2. 2004 20:36 (212.90.254.*)
    Jedna mostní konstrukce Bailey je v Úpici-pro zvýšení nosnosti jsou tady taky zdvojnásobeny nosníky,na vnější nosníky je napojena část pro pěší po obou stranách mostu.Most tady stojí přes 14 let.
  • Taky v Rokycanech

    Kaufi 8. 10. 2003 10:10 (194.228.158.*)
    Jeden most Bailey Mk II je taky v Rokycanech přes Borecký potok pod nemocnicí. Slouží jako provizorní po dobu oprav mostu poškozeného loňskou povodní (do konce roku?). Je smontován, jak je uvedeno v článku, pro zvětšení nosnosti se zdvojenými nosníky vedle sebe.
  • dotaz

    kamil 11. 9. 2003 18:08 (194.108.232.*)
    jenom jsem se nedozvěděl, jaký čas byl potřeba k sestavení mostu, kolik techniky a lidí?
    • Re: dotaz

      Dědek. 24. 11. 2006 21:14 (88.101.50.*)
      Při stavbě těchto mostů bylo potřeba dvou čet vojáků a jedno nákladní auto které to strkalo po zemi nad vodu.Staví se tím způsobem ,že na břehu vždy musí zůstat o jedno pole víc než nad řekou.takže když bylo potřeba na přemostění pět polí,tak na břehu muselo být šest aby se to při posunu po válečkách nepřevrátilo do vody.po zakotvení na druhé straně se mohli odmontovat.Ale k vůli demontáži se to nechávalo celé.Ještě
      by mohli být k mání v Jincích Velcí.
      Protože se tam stěhovalo silniční vojsko s Český Třebový.
Zpět na: Mostní konstrukce Bailey
  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.