Dne 7. června 1940 v 15.30 vzlétl z letiště Bordeaux-Merignac doslova první letoun k náletu na Berlín. Jednalo se o francouzský Farman 223.4 Jules Verne se dvěma tunami pum na palubě. Osádka je výjimečná – velí jí někdejší profesor letecké navigace na École de Guerre, korvetní kapitán Daillièr; jejím členem je i bývalý šéfnavigátor Air France, Paul Comet. Stroj letí přes Pas de Calais, Nizozemsko, Dánsko, Baltské moře; poblíž Štětína stroj přešel na jižní kurz a dorazil nad severní Berlín. Letci chvíli kroužili nad centrem města, aby vzbudili zdání, že se ve vzduchu nachází celá formace letadel, pak svrhli pumy na továrnu na severním okraji města a přes Lipsko se vydali na zpáteční trasu. V 5 hodin ráno přistáli na letišti Orly nedaleko Paříže. Za nimi leželo téměř 5 tisíc překonaných kilometrů a 13,5 hodiny strávených ve vzduchu.

Francouzská admiralita vydala nazítří svérázné prohlášení: „Formace dálkových bombardérů našeho námořnictva bombardovala v noci ze 7. na 8. června průmyslovou čtvrť na severu Berlína odvetou za nálet Němců na Paříž. Všechny stroje se vrátily.