Bitvy o Stalingrad a Leningrad

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte
1-20 z 257
1 2 3 4 >>
Po
Stribrik 27.10.2017 11:31 - č. 351
Zdravím, měl bych dotaz. Nevíte někdo něco podrobnějšího o působení německé 11. Infanterie Division (ideálně konkrétně 2. Kompanie Infanterie Ersatz Batillon 514) během bojů o Leningrad a u Volchova v zimě a na jaře 1942. Případně, nenapadají Vás nějaké zdroje, do kterých se podívat. Díky moc...
Krojc 14.12.2010 18:09 - č. 350
Krojc
Krojc napsal v č. 349:
"Ju 88 nebo He 111, ukazující tyto stroje jakékoli verze z té doby, která sloužila ke kladení říčních min, třeba K.Tr.Mi41 nebo B.F.tr.Mi, popřípadě ostatních i námořních "
Tak už mám pár jakýchsi fotek, ale stále postrádám nějaký slušný nákres nebo fotku objasňující nebo ukazující uchycení min LMA, LMB nebo LMF na Ju 88 nebo He 111 - nosily po dvou obdobně jako torpéda. Prosím o pomoc - snažně ...
Krojc 11.12.2010 21:56 - č. 349
Krojc V průběhu stalingradské bitvy a pak po ní na jaře po odchodu ledů z Volhy Luftwaffe zahájila bombardovací a minovou kampaň na likvidaci dopravy po Volze, hlavně šlo o ropné produkty. Moji letadloví přátelé, nevíte, kde bych našel jakýkoliv slušnější obrázek Ju 88 nebo He 111, ukazující tyto stroje jakékoli verze z té doby, která sloužila ke kladení říčních min, třeba K.Tr.Mi41 nebo B.F.tr.Mi, popřípadě ostatních i námořních (i ty byly na Volze užívány)?
mig 11.12.2009 20:55 - č. 348
mig
watzke napsal v č. 212:
"operace MARS:tak jsem nasel na netu(www.valka.cz/newdesign/v900/clanek_10558.html ) takovouto informaci,cituji:"Je tedy zřejmé, že pro tuto operaci bylo vyčleněno zruba půl milionu vojáků, včetně rezerv a týlových jednotek, což byla jen poloviční síla útoku okolo Stalingradu."z toho pro mě plyne,ze asi opravdu byla operace MARS koncipovana spise jako odpoutani pozornosti nemcu od STALINGRADU(ale samozrejme,ze je to pouze moje domnenka)."
Dzin napsala v č. 215:
"Autor se v článku dopouští chyby, že pro Uran/Saturn započítává všechny síly tří frontů, zatímco pro Mars/Jupiter jen ty, které se podíleli na prvním útoku. Počty nasazených jednotek viz. můj starší příspěvek."
Tu by som Dzina doplnil:

Kalininský front: 552 714 vojakov

Západný front: 769 436 vojakov

Jednotky vyčlenené k operácii "Mars": 702 924 vojakov

Juhozápadný front: 331 948 vojakov

Donský front: 192 193 vojakov

Stalingradský front: 258 317

Jednotky vyčlenené k operácii "Uran": 667 478 vojakov
mig 11.12.2009 16:57 - č. 347
mig Našiel som údaj, že operácií "Uran", "Malyj Saturn" a "Koľco" (v období 19.11.1942 - 2.2.1943) sa zúčastnilo 1 143 500 sovietskych vojakov a nenávratné straty boli 154 885 vojakov.
Dzin 11.12.2009 12:34 - č. 346
Dzin mig: Jak jsem psal v období operace Uran.
mig 6.12.2009 17:52 - č. 345
mig
Krojc napsal v č. 154:
""Aby nepřítel neměl možnost přisunout ke Stalingradu další síly, probíhala současně s obranou na Volze a severním Kavkaze řada samostatných dílčích (v orig.- častnych - pozn.překl.) operací i na jiných úsecích, konkrétně na hlavním moskevském směru"
Z dokumentov Stavky vzplýva, že operácia Mars mala ambicóznejší cieľ - (minimálne) zničiť nemecké zoskupenia v Rževskom výbežku a samotný výbežok takisto zlikvidovať.

Direktíva Stavky No 170700 z 8.12.1942 (kedy už operácia Mars bežala a KA utrpela nezanedbateľné straty):
Не позже 20.12 овладеть г. Белый. В дальнейшем иметь в виду, после перегруппировки войск Калининского и Западного фронтов, разгромить к концу января месяца 1943 года гжатско-вяземско-холм-жирковскую группировку противника и выйти на наш старый оборонительный рубеж.


Dzin napsala v č. 165:
"Opearce Mars měla zničit Sk. armád Střed"
... časti skupiny armád Stred.
Dzin napsala v č. 167:
"Jihozápadní, Donský a Stalingradský front 1 103 000 mužů "
O aké obdobie sa jedná?
ja_62 4.12.2009 18:39 - č. 344
ja_62 Já mám za to, že s Eisenhowerem nemá smysl diskutovat. Dílem zde déle než rok nebyl, dílem se jedná o tak typický "výkřik do tmy", že nebyl smazán nejspíše jen kvůli následným reakcím, a dílem je do té míry fakticky pochybný že by o jeho nesprávnosti bylo nejspíš možné napsat celé pojednání. Třeba i co se týče (ne)existence Leningradu a Stalingradu (resp. Petrohradu a Caricynu) ve starověku, poněkud zvláštní chronologii bitev apod.
mig 4.12.2009 17:52 - č. 343
mig
Eisenhower napsal v č. 328:
"Rusové měli výhodu,že Stalingrad později Leningrad nebyl nikdy dobyt."
To by som upresnil. Oblasti, kde obe mestá ležia dobyté boli... v novoveku Rusmi. Ale ani jedno mesto vtedy neexistovalo
Moby 11.8.2008 18:45 - č. 342
Moby

Jsou to Němci a maj ruský zbraně. Musí stačit. Pak bych moh zájemcům ještě některý snímky přímo vod zdroje poslat mailem. Obrázek sem přímo vložit nejde.
ja_62 11.8.2008 17:17 - č. 341
ja_62
Moby napsal v č. 339:
"ne všechny přímo od Stalingradu"
Přesněji - kolik z nich, mimo té první?
Moby 9.8.2008 19:12 - č. 340
Moby
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 331:
"Myslíte,že Rusům nebyla zima?Němci brali Rusům válenky/to byly boty/ a Rusové zase Němcům trofejní zbraně,hodinky/nevíte proč?/cigarety,čokoládu atd.Sakra,nevíte proč?JK."
Moby napsal v č. 335:
"Němci Rusům brali válenky, protože - proč? Sakra, nevíte proč?"
Tohle FAKT neuhádnu a klidně se nechám poddat. ) Nemám problém s egem, rád se nechám poučit. Proč Němci, když na tom prej byli dobře, brali Rusům válenky? Což jsou nejenže boty, jak nám tady už "odhalil" Jaroslaw.Kratena, ale dokonce speciální teplý boty, což si asi nechává až jako půlnoční překvapení. Proč?
Moby 9.8.2008 19:10 - č. 339
Moby
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 331:
"a Rusové zase Němcům trofejní zbraně"
obrazek




obrazek


obrazek


Několik foteček Němců (ne všechny přímo od Stalingradu), co pro změnu nepohrdli sovětskejma zbraněma. Ale to by Kratena vo tom musel něco vědět. Vona tahle kulturní výměna fungovala obousměrně. To dá rozum - kdo má vlastní zbraň lepší, tak si ji nechá, ale když ukořistí cizí lepší, tak si ji veme. To pochopí snad i Kratena.

A takovej menší kvíz jako bonus - co asi bude modernější konstrukce - dloouhá mauzrovka (od minulý války trochu zkrácená, ale metr a jedenáct cm je furt dost) - opakovačka zkonstruovaná za císaře pána, anebo krátkej skladnej automat PPŠ?

Nápověda - ta německá puška nese vzor (18)98k, a sovětskej samopal PPŠ (19)41? Anebo co třeba automatická SVT 40?
Moby 3.8.2008 19:48 - č. 338
Moby Choděj sem děti, tos neměl prozradit.
Krojc 3.8.2008 16:17 - č. 337
Krojc
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 331:
"válenky/to byly boty/"
A já trubka jsem si vždycky myslel, že to byly jiným označením (lidovým) vojenské prostitutky v Rudé armádě, když se v nich Rusové věčně váleli na palandách !
spelter 26.7.2008 20:47 - č. 336
spelter
Moby napsal v č. 335:
"Němci Rusům braly válenky, protože - proč? Sakra, nevíte proč?"
Co třeba proto, že je odesílali domů do Říše, kde vše ruské se stalo módním hitem, a tak patřilo k bontonu, aby dámy i pánové při slavnostních příležitostech nosili právě tuto obuv..?
Moby 26.7.2008 18:28 - č. 335
Moby
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 331:
"Myslíte,že Rusům nebyla zima?Němci brali Rusům válenky/to byly boty/ a Rusové zase Němcům trofejní zbraně,hodinky/nevíte proč?/cigarety,čokoládu atd.Sakra,nevíte proč?JK."
Já tě chápu. Ohníčkama cigár se Rusové zahřívali, čokoládu si vařili, a hodinky jsou vůbec nejdůležitější, poněvač sklíčko funguje jako lupa - tím si zapalovali oheň když došly sirky. Němci Rusům brali válenky, protože - proč? Sakra, nevíte proč?
ja_62 23.7.2008 16:13 - č. 334
ja_62
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 331:
"Myslíte,že Rusům nebyla zima?Němci brali Rusům válenky/to byly boty/ a Rusové zase Němcům trofejní zbraně,hodinky/nevíte proč?/cigarety,čokoládu atd.Sakra,nevíte proč?JK."
„Zedníci se zachránili,“ přerušil ho Švejk, „poněvadž se vohřáli vod zapálený fajfky.“
„Ne všichni,“ řekl jednoroční dobrovolník, „dvěma stala se nehoda, že zapomněli táhnout a dýmky jim uhasly, tak je museli v ledu zakopat.




Protože Němci sice měli vlastní dostačující oblečení a obutí, ale nebyli tak docela spokojení s barvou a střihem? A Sověti se asi chtěli zahřát cigaretami, hodinkami a čokoládou? Jak už někde napsal karaya1 - wow!
Mimochodem, ačkoliv mé informace týkající se východní fronty bych ani zdaleka neoznačil za vyčerpávající, o tom, že by sovětští vojáci měli možnost zajatým Němcům brát čokoládu (anebo jakoukoliv jinou poživatinu), bych si - vzhledem k stravovacím podmínkám, které mezi německými vojáky v obležení panovaly - přesto dovolil pochybovat.
HARM 23.7.2008 13:26 - č. 333
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 331:
"Koukám,že máte zálibu v prohledávání Fóra a hledání typu: co bych tak asi "vypíchl" z příspěvku,spíš bych to nazval tím,že se chcete hádat.Myslíte,že Rusům nebyla zima?Němci brali Rusům válenky/to byly boty/ a Rusové zase Němcům trofejní zbraně,hodinky/nevíte proč?/cigarety,čokoládu atd.Sakra,nevíte proč?JK."


Krojc tu píše už nejakú dobu nemám dojem, že by bol z tých, ktorí sa snažia z niekoho za každú cenu urobiť blbca. Proste len reaguje na fakty, ktoré hovoria všetko iné, než len to, že by sa dalo hovoriť o "Nemcoch už lepšie vybavených" na druhú zimu v Rusku.

PS: btw. na Eisenhowera a jeho perly by som nereagoval - napr. neviem o tom, že by Stalingrad a Leningrad existovali už v staroveku...
Krojc 23.7.2008 13:15 - č. 332
Krojc
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 331:
"Němci brali Rusům válenky/to byly boty/ a Rusové zase Němcům trofejní zbraně,hodinky/nevíte proč?/cigarety,čokoládu atd.Sakra,nevíte proč?"
Zcela zjevně proto, že Němci na tom byli tak dobře s botami a Rusové s jídlem. Nebo to bylo v té druhé válečné zimě už jinak?
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 329:
"už to byla druhá válečná zima a Němci již byli lépe vybaveni."
1-20 z 257
1 2 3 4 >>
Po

Diskuzní forum