40.M Nimród

Autor: DuGalle | Datum: 2. 4. 2004

Ve své době velice pokrokové samohybné protiletadlové dělo 40.M Nimród (Nimród je považován za jakéhosi praotce všech Maďarů) vzniklo na základě licence švédského vozidla Landswerk L-62 „Anti II“. Korba samohybného protiletadlového děla Nimród konstrukčně vycházela z korby tanku Toldi, prakticky se jednalo o její prodlouženou verzi. K pohonu vozidla sloužil zážehový motor Ganz VIII o výkonu 155 HP. Podvozek delší korby sestával na každé straně z hnacího kola vpředu, pěti pojezdových kol, napínacího kola vzadu a třech napínacích kladek. Velké množství komponent bylo převzato z tanku Toldi. To na jednu stranu zjednodušovalo výrobu, na druhou stranu to ale bylo díky nevhodné dimenzaci zdrojem častých závad zejména pojezdu.

Na korbě byla posazena rozměrná, shora otevřená věž, ve které byl lafetován protiletadlový kanón Bofors ráže 40 mm. Náměr kanónu v rozsahu -5˚ až 90˚ umožňoval nasazení vozidla 40.M jak proti letadlům tak i proti pozemním cílům, v boji se sovětskými obrněnými vozidly byl bohužel pro Maďary příliš neefektivní. Celkem bylo vyrobeno 135 vozidel 40.M Nimród.

Technická data 40.M Nimród

Kategorie Samohybné dělo
Osádka 6 osob
Hmotnostní výkon 14,7 HP/t
Maximální dojezd 225 km
Maximální rychlost 46 km/h
Maximální hloubka brodu 0,7 m
Maximální výška překážky 0,7 m
Maximální šířka příkopu 2 m
Výzbroj 1 x 40 mm
Pancéřování - 13 mm

Ohodnoťte jako ve škole:
1 2 3 4 5
Hodnocení: 1.87 (264 lidí)

  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.