Generálové a maršálové 2.sv.v.

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

ja_62 13.10.2010 16:18 - č. 1430
ja_62
Algernon napsal v č. 2039 (Téma: Válka v Tichomoří 1941 - 1945): [téma č. 93 - přísp. č. 2039]
" É — připomenul bych „Billy“ Mitchella.)"
ja_62 napsal v č. 2041 (Téma: Válka v Tichomoří 1941 - 1945): [téma č. 93 - přísp. č. 2041]
"ale předběžně bych, mimo téma, podotknul že Billy Mitchell byl postaven před válečný soud poté co (dva dny po pádu ZR-1 Shenandoah) v tisku označil činitele ministerstev války a námořnictva, kteří nesouhlasili s jeho názory na vojenské letectví, za "neschopné, kriminálně zanedbávající své povinnosti, a vykonávající je téměř zrádným způsobem" - nikoliv za své experimenty v oblasti bombardování."
Algernon napsal v č. 2042 (Téma: Válka v Tichomoří 1941 - 1945): [téma č. 93 - přísp. č. 2042]
"…pokud by to byl býval (…) neprezentoval v tisku?"
...
"No, patrně i řekněme jiný přístup (řekněme získat širší podporu i ve vlastních řadách) by mu spíše pomohlo, než ublížilo."
"
Tom napsal v č. 2043 (Téma: Válka v Tichomoří 1941 - 1945): [téma č. 93 - přísp. č. 2043]
"V případě gen. Mitchella šlo ale o příslovečnou poslední kapku. Toho neměli hlavouni rádi už docela dlouho a dočkali se velice vhodné příležitosti. "
Velitel US Army Air Service, generálmajor Mason Patrick se snažil svého zástupce nějak "krotit", zejména tím, že mu ubíral pravomoci a povinnosti a posílal na inspekce jednotek, posléze i na cestu do Evropy za účelem získání zkušeností (tam se ve svých názorech po setkání s Douhetem jen utvrdil), čímž získaný volný čas Mitchell využíval k dalšímu rozviřování své veřejné kampaně. Přičemž Mitchell nejen chtěl nezávislé letectvo, ale i letectvo jednotné, kterému by například byly podřízeny i letadlové lodě. (Což všechno zdůvodňoval tím, že letecké bitvy nemají nic společného s bitvami námořními a pozemními - což plně neplatí ani dnes.)

Přičemž (což zase nebývá tak zcela neobvyklé u visionářů jdoucích za svou pravdou) viděl v těch, kdo s jeho názory nesouhlasili, nepřátele, a snahy vysvětlit mu, že USA nejen nehrozí bezprostřední nebezpečí, ale že ani ekonomická situace není taková aby bylo možné jeho vise uskutečnit, považoval za "spiknutí konservativních generálů a admirálů hledajících argumenty pro svou strnulost".

Takže není zas tak překvapivé, že když vypršelo jeho funkční období zástupce velitele USAS, nebyl jmenován znovu, a ve své permanentní hodnosti plukovníka (brigádním generálem byl na dobu výkonu funkce) přeložen do Texasu.

Čímž to z hlediska jeho nadřízených mohlo skončit - třeba ani publikace jeho knihy "Winged Defense", kde dál rozváděl své názory, žádné reakce z oficiálních míst nevzbudila.

Mitchellovo prohlášení u příležitosti zkázy Shenandoah svědčí o tom, že nějakou konfrontaci spíše vyhledával (možná s cílem dostat své názory do centra veřejného zájmu - fakt je ten, že Mitchell se následně u soudu snažil obhájit své odborné názory, zatímco obžalobě šlo spíše o formu jakou je v daném případě presentoval), zejména tam reaguje na prohlášení ministerstva námořnictva, že některá nedávná letecká neštěstí svědčí o přetrvávasjící nespolehlivosti letecké techniky, zatímco on je přisuzuje výše citované kriminální neschopnosti některých činitelů.

O roli tisku v celé záležitosti netřeba mít iluse - novináři věděli, že Mitchell, dotázán jakožto expert, vydá nějaké kontroversní prohlášení, ale Mitchell během příslušné tiskové konference ještě rozdal novinářům cyklostylované kopie svých výroků aby měl jistotu, že ani slůvko nezůstane nepovšimnuto.

Přičemž ten styl výroků, které použil vůči těm kdo s ním nesouhlasili, asi už vybočuje z mezí sporu odborné povahy, kdy na některou otázku mohou být různé názory.

Ironií zůstává, že Patrick měl víceméně stejné cíle, jen volil k jejich dosažení postupných kroků, resp. když nedosáhnul vzniku samostatného letectva, spokojil se se vznikem autonomního USAAC.