Zajímavé letecké projekty

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

karaya1 3.10.2004 13:34 - č. 342
karaya1 Rád posloužím

Dr.ing. Eugen Sänger (1905, Přísečnice v Krušných horách - 1964, Západní Berlín) přešel v r.1936 z vídeňské techniky do DVL (Německý výzkumný letecký ústav) v Berlíně - Adlersdorf. Poté pracoval ve speciálním raketovém ústavu v Trauenu a od r.1942 byl vedoucím motorářského oddělení v DFS.

Vypracoval zajímavý, ale nepoužitelný návrh 100tunového raketového bombardéru. Jeho princip spočíval v tom, že měl startovat za pomoci speciálních saní (první pohonný stupeň - tah 5,98MN, doba činnosti 11s), které by mu udělily rychlost cca 450 m/s. Ve výšce zhruba 12 km měl začít pracovat raketový motor o tahu 984 kN, který by za 336 až 480 sekund své činnosti urychlil bombardér na asi 6100-6400 m/s. Maximální výška byla v rozsahu 90 - 260 km, v závislosti na požadovaném doletu a užitečném zatížení. Za tuto dobu se mělo spotřebovat 84-86 tun KPH (LO2 + plynový olej). Stroj by se pak klouzavým letem blížil k cíli (dolet až 24 000 km). Jedna z úvah směřovala k využití prostředku pro bombardování New Yorku 6t pumami (teda nevím, kde by je Němci chtěli vzít ) - předpokládaná doba letu asi 4 755 sekund (asi hodina a dvacet minut...)

Projekt nepřekročil studijní úvahy, ovšem mohl (i když mi to asi hned popřete ) určitým způsobem ovlivnit konstrukci např. Dyna Soar.

Rozměry:
délka 28m
max. průměr 3,65m
rozpětí 15m
výška 1,8m