Stíhací letouny, letecká válka

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

karaya1 12.8.2012 18:23 - č. 9968
karaya1 Při četbě Griehla jsem narazil na několik zajímavostí, o kterých jsem předtím nevěděl. Jednou z nich je, že Němci zkoušeli prodloužit dolet stodevítek i vlekáním za Bf 110. Jediný zkušební let proběhl 18. dubna 1940, účastníky byli Bf 109E-3, W.Nr. 1953, CE+BM (Heini Dittmar) a Bf 110C-1, W.Nr. 959, CE+BU (Dr. Wurster). Odstartovali v Augsburgu a letěli do Mnichova (letiště Riem), celkem asi sedmdesát kilometrů; v podvečer tu samou trasu zpátky. Technicky to měli vyřešeno tak, že Bf 109 měl dutý hřídel vrtule (proto bývá oné stodevítce podle fotek připisováno zamontování motorového kanónu) a v něm instalováno tažné zařízení; při vzletu i letu samotném měl vrtuli na prapor a motor na volnoběh. Není mi bohužel známo, nakolik to mělo pomoci doletu Bf 109E ani jestli tak i přistávali (ani žádné další technické detaily), nicméně žádné další zkušební lety se neuskutečnily a celkem logicky byla dána přednost nově vyvíjeným přídavným nádržím.