Stíhací letouny, letecká válka

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

Z 11.8.2011 19:12 - č. 9898
Z
Algernon napsal v č. 9897:
"Že by někdo něco takového kdy napsal? :) Takhle, obávám se, že v celém rozsahu nikoli. "
Mě by právě zajímalo jestli taková kniha třeba neexistuje, protože na co člověk narazí tak autoři většinou líčej samý úspěchy turbinových borců, a pak se najednou přiznají k tomu že většina pilotů Luftwaffe v tomto období byla nezkušenejch a jednotky trpěly velkými ztrátami, ale bez přesných údajů. Přičemž taková kniha by byla užitečnější než x-té pojednání o těch nárocích a akční popisy soubojů.

Mě by třeba zajímalo jak moc nasazení Me 262 zvedlo ztráty bombardovacích svazů, oproti konvenčním stíhačkám Luftwaffe.
Algernon napsal v č. 9897:
"Autor (ač tuším snad původně profesionální letec, tuším vojenský, a později snad i ředitel nějakého leteckého muzea) "
On to právě napsal asi jaksi i v kapacitě ředitele toho muzea (United States Air Force Air Museum), takže jednu kapitolu věnuje osudům jejich exempláře, ale co mě překvapilo je jeho kombinace superlativů směrem k Me 262 obecně s dobovým hodnocením ze strany amerických pilotů - které víceméně vyznívá tak, že pro americké stíhače byla Me 262 opravdu ceněná a raritní kořist, ale asi ne opravdu vážná hrozba bombardovacím svazům, nanejvýš drobnější ozvláštnění/nepříjemnost navíc.



BTW - někde jsem čet že od podzimu 1944 nově vycvičení stíhači Luftwaffe, pístoví i tryskoví, čas od času ukazovali nekonvenční prvek vzdušného boje (později dovedený k dokonalosti dálněvýchodnými soudruhy za války v Koreji, ale ti měli vystřelovací sedačky) kdy po spatření nepřátelského letadla se zjevně nepřátelskými úmysly nečekali až dojde na nejhorší, ale rovnou opouštěli kokpit. Jen už nevím kde přesně jsem to viděl.