Stíhací letouny, letecká válka

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

Algernon 3.11.2002 22:44 - č. 316
K té nejlepší stíhačce:

Mám pocit, vzhledem k tomu, že každý stroj vynikal v něčem jiném (a zároveň každý z těch, které se dostaly až do sériové výroby a nějaký čas v ní i vydržely, nebyl žádný outsider), pak možná můžeme říci, že není jednoznačného vítěze.
Moje hodnocení tedy je takovéto:
1940 (Bitva o Británii)
Spitfire Mk.IIA
Výrazně překonává Bf 109E výkony ve všech výškách (včetně max. dostupu, díky novému motoru Merlin XII s lepší výškovostí), navíc je podstatně obratnější než „109“.

1941-1945 (západní fronta — 1. místo, řazeno chronologicky)

Spitfire Mk.V
Výkonnější motor než u Mk.II (navíc opět s lepšími výškovými vlastnostmi než u Merlinu XII), plus kanónová výzbroj (navíc kanón Hispano mj. používá i podstatně výkonnější střelivo než 20mm kanón MG 151/20.)

Bf 109F
(výkony srovnatelný se Spitfirem V)

Fw 190A
bez komentáře… Moc dobrý stroj (ovšem v roce 1944 už jeho výkony poněkud pokulhávají; nebýt „Dory“, tak by pověst „190“ měla rychlý konec)

Hawker Typhoon IB
výrazně překonává výkony Fw 190A ve výškách tak do 15,000 ft, navíc s výzbrojí 4×20mm kanóny (se 4×140 náboji) byl skutečným „tankem“ (jak tady ale už napsal SK)

Spitfire IX
vyrovnává převahu Fw 190, ve výškách přes 6000 metrů je podstatně výkonnější; díky menší hmotnosti má v piké zpočátku poněkud horší zrychlení, ale díky větší mezní rychlosti se dokázal udržet i za „190“;
obratnost — menší poloměr zatáčky, na druhou stranu má menší příčnou obratnost

P-51B/C
výkonnější než jakýkoli srovnatelný stroj, obratností srovnatelný s Bf 109, pro souboje se stíhačkami i výzbroj 4×0.50" je postačující (ovšem 6×0.50" z pozdější výroby je lepší)