Vládní vojsko

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte
21-40 z 105
1 2 3 4 5 >>
Po
giro.c 28.6.2007 11:40 - č. 183
HARM díky.....neměl jsem čas ještě hledat, alo něco takového mi šlo :))....a co nám z toho vychází? že by bylo dobré aby se tady objevil a řekl nám kde to pobral
HARM 28.6.2007 10:37 - č. 182
giro.c napsal v č. 181:
"někde zkusím zapátrat, kolik jich bylo vůbec na území Polska (etnických Němců) a podle toho nějak jestli je 1,3 milionu číslo přehnané a nebo ne...."


A. Bullock vo svojej knihe Hitler a Stalin: paralelné životopisy uvádza počet etnických Nemcov (okrem Gdaňska) na nie viac ako 744 000, t.j. cca 2.3 % populácie.

Ian Kershaw vo svojej knihe Hitler 1936-1945: Nemesis udáva podiel nemeckej menšiny tesne pred vojnou na celkovej populácii Poľska 3 %. Tak keď to teda počítam, napriek mojej matematike mi zďaleka nevychádza počet 1.3 mil. Nemcov v Poľsku, a už vôbec nie 1.3 mil. schopných vojenskej služby...
giro.c 25.6.2007 20:03 - č. 181
ten dotaz jsem pak přehodil do Východní fronty....to číslo semi zdálo dos velký....na druhou stranu kdybych bral jen Němce žijící v Polsku.....někde zkusím zapátrat, kolik jich bylo vůbec na území Polska (etnických Němců) a podle toho nějak jestli je 1,3 milionu číslo přehnané a nebo ne....jen co dorazim zkoušku z právních dějin ve středu
ja_62 25.6.2007 19:58 - č. 180
ja_62 Není vůbec zač, jen jsem se trochu snažil hledat nějaké přesnější údaje - i když nevylučuju, že už i ten pořad BBC prostě uvedl všechny obyvatele Polska jako Poláky, bez rozlišení toho, že branná povinnost (a národnost) byla v německém pojetí trochu jinak definována a zatímco v případě Volksliste 1 a 2 šlo o německojazyčné občany Polska, příslušníci Volksliste 3 někdy německy ani pořádně nehovořili, a v řadě případů (např. italská fronta) se na ně vztahovaly celkem přísné rozkazy typu "v jednom bojovém postavení omezený počet Poláků, aby se jich nemohlo víc najednou domluvit mezi sebou na útěku".
giro.c 25.6.2007 19:46 - č. 179
ja_62 díky.......
ja_62 25.6.2007 18:17 - č. 178
ja_62 Já bych ještě k těm "Polákům" ve Wehrmachtu uvedl - (i když to sem tematicky zrovna moc nezapadá), vypadá to (nejde zase až tak o "můj obor"), Poláků v užším slova smyslu (dle tzv. Volksliste 3, tj. Poláků Němci z různých důvodů považovaných za Němce) sloužilo v německých ozbrojených silách nanejvýš 300.000, zbytek (Volksliste 1 a 2) byli polští Němci.

Přičemž okolo 90.000 z Poláků Wehrmachtu přešlo během války na stranu Spojenců a bojovali pak v polské armádě (což pro ni bylo vlastně jedním z nejsilnějších zdrojů doplňování početních stavů během války).
ja_62 25.6.2007 10:25 - č. 177
ja_62
petrtlach napsal v č. 170:
"Zdrojem byla kniha o Vládním vojsku, kterou jsem měl zapůjčenou z knihovny a uvedený počet uvedl i Kliment. "
Všimni si, prosím, že
ja_62 napsal v č. 169:
"navzdory tlachání jednoho diskutujícího o "praporu o deseti tisících mužích", podle některých údajů byla síla jednotek dokonce i o trochu málo vyšší - Československá samostatná brigáda v Itálii až 4.000 mužů, 1. čsl. divise v Itálii až 7.000."
kupodivu nejde ani tak o ten počet, ale spíš o ten fakt, že prapor o deseti tisících mužů by byl trochu nesmyslnou jednotkou, která nepřipadá zvláštní patrně jen tobě, a snažil jsem se i naznačit (v tvém případě asi marně, vzhledem k zjevné poruše na tvém přijímači) skutečnou organisaci čsl. jednotek v Itálii:
ja_62 napsal v č. 169:
""Čs. samostatná brigáda v Itálii (1. pluk - bývalý 2., 3. a 6. prapor VV; 2. pluk - 4., 5., 7., 8. prapor; 3. pluk - 9. až 12. prapor ) a 1. čsl. divise (1. a 2. pluk, původně 101. a 102. slovenské armády - dokonce jsem kdesi viděl obrázek divisního odznaku vyrobeného v Itálii s nápisem "1. čs. divízia - Italia"). "

petrtlach napsal v č. 170:
"Pokud jde o tlachání, tak to vynech, protože to může řící jen český blb jako ty, protože je to zkomolenina Thach, protože jsme britové co sem přišli, tak by jsi měl rozvažovat co řekneš, než druhé svými stupidními slovy urazíš."
To že ses urazil mým užitím slova tlachání, kterým jsem v jakési smířlivější chvilce nazval tvé bláboly, bych přičetl pouze tobě samému - jde o problém tvojí osobní interpretace mého slova. Napadá mě něco o potrefených husách...
Fuky 24.6.2007 22:16 - č. 176
Fuky
petrtlach napsal v č. 170:
"Zdrojem byla kniha o Vládním vojsku, kterou jsem měl zapůjčenou z knihovny "
Moby 24.6.2007 20:59 - č. 175
Moby
petrtlach napsal v č. 171:
"CO se šklebíš, je to počet, jež byl uveden v pořadu BBC, je to počet poláků ze zabraného Slezska a pomocné síly."
Měl bych takovej návrh, inspektore tlachto - rozepiš nám to tu po volkslistách - co z toho byli polský Němci a co vopravdoví Poláci?
Moby 24.6.2007 20:52 - č. 174
Moby
ja_62 napsal v č. 169:
"Já bych ještě dodal, že navzdory tlachání jednoho diskutujícího o "praporu o deseti tisících mužích", "
petrtlach napsal v č. 170:
"Zdrojem byla kniha o Vládním vojsku, kterou jsem měl zapůjčenou z knihovny a uvedený počet uvedl i Kliment"
Tak to musej bejt ňáký kreténi co to psali, prapor dost těžko může mít deset tisíc lidí.
giro.c 23.6.2007 16:40 - č. 173
petrtlach napsal v č. 171:
"CO se šklebíš, je to počet, jež byl uveden v pořadu BBC, je to počet poláků ze zabraného Slezska a pomocné síly."
a tedy jedná se o POláky a nebo Němce žijící na území Polska před válkou? Pokud ano, bylo možná vhodné v tom dělat rozdíly.
petrtlach 23.6.2007 11:36 - č. 171
giro.c napsal v č. 166:
"tedy ono to nepatří sem, ale mohl by si ještě vysvětlit nějak ty počty těch Poláků ve Wermachtu ."
CO se šklebíš, je to počet, jež byl uveden v pořadu BBC, je to počet poláků ze zabraného Slezska a pomocné síly.
petrtlach 23.6.2007 11:35 - č. 170
ja_62 napsal v č. 169:
"Já bych ještě dodal, že navzdory tlachání jednoho diskutujícího o "praporu o deseti tisících mužích", podle některých údajů byla síla jednotek dokonce i o trochu málo vyšší - Československá samostatná brigáda v Itálii až 4.000 mužů, 1. čsl. divise v Itálii až 7.000."
Zdrojem byla kniha o Vládním vojsku, kterou jsem měl zapůjčenou z knihovny a uvedený počet uvedl i Kliment. Pokud jde o tlachání, tak to vynech, protože je to zkomolenina Thach, protože jsme britové co sem přišli, tak by jsi měl rozvažovat co řekneš, než druhé svými slovy urazíš.


Cenzura, čet.Hrad
ja_62 21.6.2007 11:10 - č. 169
ja_62
ja_62 napsal v č. 4586 (téma: Září 1938 - měli jsme se bránit?):
"Čs. samostatná brigáda v Itálii (1. pluk - bývalý 2., 3. a 6. prapor VV; 2. pluk - 4., 5., 7., 8. prapor; 3. pluk - 9. až 12. prapor ) a 1. čsl. divise (1. a 2. pluk, původně 101. a 102. slovenské armády - dokonce jsem kdesi viděl obrázek divisního odznaku vyrobeného v Itálii s nápisem "1. čs. divízia - Italia").
Šlo ovšem o jednotky vzniklé víceméně živelně na místě a Spojenci pojímané jako "Surrendered Forces", ne jako síly spojenecké. Status spojenecké jednotky měla Čsl. vojenská mise při vrchním velitelství spojeneckých vojsk ve Středomoří - v Bari - a této nakonec byly výše uvedené jednotky podřízeny, takže patrně potom došlo v posunu v nahlížení na ně. Kdy to ovšem přesně bylo nevím.
"
Já bych ještě dodal, že navzdory tlachání jednoho diskutujícího o "praporu o deseti tisících mužích", podle některých údajů byla síla jednotek dokonce i o trochu málo vyšší - Československá samostatná brigáda v Itálii až 4.000 mužů, 1. čsl. divise v Itálii až 7.000.
ja_62 21.6.2007 10:31 - č. 168
ja_62
petrtlach napsal v č. 4590 (téma: Září 1938 - měli jsme se bránit?):
"Jo, to jsou prapory Vládního vojska, protože si myslel, že mluvím o jednom praporu, tak jsem mu řekl i ostatní, které tam byly. Ale to sem nepatří,"
petrtlach napsal v č. 4577 (téma: Září 1938 - měli jsme se bránit?):
"ke zbytku se potom přidali slováco a vznikl čs. armádní prapor v severní Itálii o síle 10 000 můžů,"
Tak to mi, prosím, vysvětli, jak ses najednou od československého "praporu" který zmiňuješ v č. 4577 dostal k praporům Vládního vojska v Itálii, které bez nějakého vysvětlení najednou zničehož nic zmiňuješ ve svém příspěvku č. 4583?
petrtlach napsal v č. 4583 (téma: Září 1938 - měli jsme se bránit?):
"A těch praporů tam bylo opravdu více: 2.,3., 4., 5., 6., 7., 8.,9., 10., 11., a 12.. 1. prapor zůstal v Protejtorátu jako osobní stráž prezidenta Háchy. V textu jsem psal, že utekl skoro celý 6.prapor." "
Snad i ty bys mohl pochopit, že otázky typu:
giro.c napsal v č. 4578 (téma: Září 1938 - měli jsme se bránit?):
"neni 10 000 na prapor moc?"
zde směřují k nějakému vysvětlení tvého značně bisarního výroku:
petrtlach napsal v č. 4577 (téma: Září 1938 - měli jsme se bránit?):
" vznikl čs. armádní prapor v severní Itálii o síle 10 000 můžů,"
.


Abych ti to konkrétněji vysvětlil, jsi tu patrně jediný kdo z věty
petrtlach napsal v č. 4577 (téma: Září 1938 - měli jsme se bránit?) :
" ke zbytku se potom přidali slováco a vznikl čs. armádní prapor v severní Itálii o síle 10 000 můžů,"
nějak usoudil, že se jednalo o Vládní vojsko.
petrtlach napsal v č. 4590:
"protože si myslel, že mluvím o jednom praporu, tak jsem mu řekl i ostatní, které tam byly."
petrtlach napsal v č. 4583 (téma: Září 1938 - měli jsme se bránit?):
"A těch praporů tam bylo opravdu více: 2.,3., 4., 5., 6., 7., 8.,9., 10., 11., a 12.. 1. prapor zůstal v Protejtorátu jako osobní stráž prezidenta Háchy. V textu jsem psal, že utekl skoro celý 6.prapor."

(Přesunuto z tématu Září 1938 - měli jsme se bránit?)
giro.c 20.6.2007 20:59 - č. 167
tak se sem přesunula debata

petrtlach pořád čekám co mi napíšeš k tomu praporu s 10 000 muži
giro.c 20.6.2007 15:56 - č. 166
tedy ono to nepatří sem, ale mohl by si ještě vysvětlit nějak ty počty těch Poláků ve Wermachtu .
giro.c 20.6.2007 12:16 - č. 164
tak to přesuneme z měli jsme se bránit sem ne?

otázka znova? neni 10000 na prapor moc?
petrtlach 18.4.2007 08:17 - č. 163
Fuky napsal v č. 162:
"Doporučoval bych podat dotaz na jazykovou poradnu, zdali čistě náhodou neexistuje rozdíl mezi předponami "od-" a "do-"."
UPS... myslel jsem, že překlep...se člověk přehlédnul. Jazykovou poradnu nepotřebuji. ..Koukám, že se tu semnou bavíte.
Fuky 14.4.2007 13:24 - č. 162
Fuky
curahee napsal v č. 82:
"teprve ve dnech 22-24.1944června došlo k DOZBROJENÍ ostatních praporů a až do 8.července dostaly doplňující výzbroj ZGI-ZJ 1-3. "
petrtlach napsal v č. 160:
"Vládní vojsko bylo ODZBROJENO až v 4.října 1944. "
Doporučoval bych podat dotaz na jazykovou poradnu, zdali čistě náhodou neexistuje rozdíl mezi předponami "od-" a "do-".
21-40 z 105
1 2 3 4 5 >>
Po

Diskuzní forum