Střední tanky 2. světové války

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

Moby 29.7.2008 19:53 - č. 4513
Moby
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 1771:
"Jenže zase sedačky ve věži byly umístěny tak,že se musel otáčet velitel s věží,protože kdyby zůstal sedět,tak sedačka umístěná na stěně korby zůstala na původním místě."


Jaroslaw.Kratena napsal v č. 1771:
"Otáčecí mechanismus věže byl zase nešťastně umístěn tak,že když velitel T-34/76 chtěl otočit ručně věží,musel dát jednu ruku křižmo přes celé tělo dolů,pod věnec věže,kde ovládání bylo."
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 1782:
".Jediné v čem jsem se odchýlil od původního textu bylo,že velitel i nabíječ seděli na polštářovaných sedátkách s čalouněným opěradlem,namontovaných na trubkovém nosníku ,který byl připevněn ke kruhovému loži věže.K loži.Sedačky se tedy nepohybovaly společně s dělem,jak se otáčela věž v boji."
Jaroslaw.Kratena napsal v č. 1795:
"Na tom loži/od slova ležet/leží volně svou vahou věž.Otáčí-li se tedy věž tanku doleva,či doprava,lože věže se neotáčí.Jsou-li tedy k loži věže přivařeny sedačky nabíječe a velitele tanku,v momentě otočení věže např na 3 hodiny,velitel tanku,chtěl-li vidět co se děje venku a chtěl-li zůstat sedět,musel se nepřirozeně pootočit doprava,aby mohl případně mířit atd.A to proto,že sedačka zůstala na své poloze 12 hodin.Copak je to tak těžké pochopit?Otáčela se pouze věž,sedačky zůstávaly nepochopitelně na místě,ale to je fakt,tak to prostě bylo a kdo mi něvěří,bude muset počkat,myslím že se jmenuje ing,Soukup,specialista na T-34,až si tu knihu seženu a dodám sem fakta."
I tohleto o sedačkách připevněnejch k loži věže Cross píše, to můžu potvrdit, ale je to bod minus Crossovi, a taky někomu kdo má hlavu dobrou nejvejš na nasazení klobouku, a bezmyšlenkovitě to po něm opíše.
Krojc napsal v č. 1779:
" on by pochodoval vedle otáčejícího se kanonu po podlaze, aby viděl do zaměřovače. Přitom by mu ta sedačka asi taky trochu překážela, kdyby točil kanonem doprava a doleva. "
Moby napsal v č. 1805:
"Tohle by totiž nefungovalo - jen do nějakýho úhlu, pak by totiž po nějakým úhlu odměru nastala situace, kdy by jeden člen posádky utíkal za kanónem, zatímco druhýho by otočení věže srazilo ze sedačky."
Moby napsal v č. 1821:
"ktreje debil by přivařil sedačky ke korbě, a ještě na dvanáctou hodinu, teda dopředu? Tam je přece kanón, Jarouši. I v základní poloze věže by museli oba členové posádky dělat prostocviky, aby vůbec mohli (aspoň trochu) rovně sedět. V momentě otočení věže na třetí hodinu by nabíječ jistotně upad do bezvědomí, protože by mu hlaveň přejela přes hlavu, zatímco velitel by měl co dělat aby ho nezamáčk závěr. No ale někomu to nemusí připadat podezřelý."