Střední tanky 2. světové války

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

DuGalle 5.10.2004 00:31 - č. 2601
DuGalle
Dzin napsala v č. 2597:
"Divíš sa, keď Panther ponúkal podstatne viac možností na modernizáciu "
Včera jsem sliboval něco o tom efku. To je právě ta verze, která ukazuje, jak by šel Panther dost vylepšit, pochopitelně v jiných podmínkách.
Korba Pantheru byla excelentně tvarovaná, s dobrým pojezdem. Zvýšit sílu pancíře zajisté šlo, ale kámen úrazu byl tradičně pohon. Ale nebudeme řešit pohon, se kterým by Němci neudělali zhola nic, ale celkové tvarování tanku. Jak jsem již napsal, na tvarování korby Panthera včetně rozložení jednotlivýck konstrukčních skupin nebylo třeba moc řešit. Pancíř samotný a jeho kvalita je za dobrých podmínek (je mi známo že ty nebyly, ale bavíme se o potenciálu) snadné zlepšit. Slabé místo Pantheru po stránce tvaru pancíře jeho věž. Ta má poměrně velký slepý prostor, prakticky od osy kanónu až po strop korby. Tohle místo ale dost podstatně řeší Schmallturm, která toto slepé místo redukuje zhruba na polovinu. Verze F tak získává perfektní tvarování korby se slepým prostorem zhruba stejně velkým jako měl IS-3. Stále to sice není ono, ale ten skok je dle mého názoru opravdu veliký. Schmallturm také dost redukuje čelní siluetu tanku svým klínovitým tvarem, takže dále zlepšuje celkovou pancéřovou ochranu tanku.
Závěr: potenciál Panthera byl veliký, pancéřovou ochranu šlo za určitých (v Německu neexistujících) podmínek zlepšit na špičkovou úroveň, vzniklý tank by stále disponoval na střední tank enormní palebnou silou, s pohonem použitým třeba v britském Cometu by získal i vynikající pohyblivost. Takový tank by stále ještě mohl držet krok s nejnovějšími konstrukcemi jako Centurion, Pershing nebo T-44...