Dělostřelectvo ve válce (polní, PT, PLD, železniční atd.)

  • Je možné zadat více jmen oddělených čárkou, nebo jen jejich části
Pro přidání nového příspěvku se přihlašte

Nalezené příspěvky

ja_62 23.4.2010 12:32 - č. 422
ja_62 Kdybych to byl býval věděl, asi jsem se nějak pokusil tuto diskusi přesměrovat do tématu "Mohly moderní německé zbraně zvrátit průběh války?"
Pokud se kontejnerů týče ono snad bylo několik kusů dokončeno, ovšem je otázka zda si to soudruzi ve východním Německu (tady bych si to výjimečně, vzhledem ke geografické poloze Peenemünde i loděnic Vulkan, neodpustil) celé dobře rozmysleli.

Heslo zní: Kryogenické KPH (v případě V-2 alkohol a kapalný kyslík).

Problém není s tím, že pohonné hmoty byly kapalné, problém bude s tím, že neexistuje rozumný způsob jak skladovat balistickou střelu používající k pohonu zkapalněný kyslík po jakoukoliv rozumnou dobu s plnými nádržemi - kyslík se rychle vypaří. Takže několikadenní cesta přes oceán s palivy naplněnou V-2 asi nepřipadala v úvahu.

[Oni tedy zejména u těch protileteckých raket, které prostě nejde začít plnit pohonnými hmotami až když je ohlášen nálet, experimentovali s pohonem palivy (při běžných teplotách) hypergolickými což chtěli časem uplatnit i u balistických střel (anebo se, v případě některých těch protiletadlových, dali rovnou cestou TPH).]

Ta klasická palebná procedura V-2 s plněním paliv na místě odpalu nebyla nějaký výmysl nadřízených velitelství, byla to asi nutnost.

www.fronta.cz/dotaz/okyslicovadlo-pro-v-2

A teď si zkusme představit jak se ponorka vynoří ve vzdálenosti 150-160 mil od New Yorku (dejme tomu že mořská hladina je dostatečně klidná) a posádka nejméně půl hodiny připravuje raketu v kontejneru k odpalu. (Podle grafu v A4-Fibel se počítalo se samotným plněním kyslíku od času x−45 do x−25, pak je ještě nutné počítat s časem na připojení a odpojení jeho přívodu atp.)

Jestli bylo ale nutné plnit všechny kapaliny současně (a je otázka jestli by bylo reálně možné převážet raketu s nádržemi peroxidu vodíku a manganistanu draselného plnými - s alkoholem by asi nebyl při transportu problém), tak by mohlo i jen plnění palivy trvat nejméně hodinu.

Pokud je tedy taková procedura na moři vůbec možná.


Mimochodem, tady vidíte co dokáže humanitně vzdělaný jedinec pokud si zjistí pár fakt a vyvodí z nich logické souvislosti.