Komentáře k: Trosky He 177

Zpět na: Trosky He 177
  • nivelační okruh

    martin 23. 8. 2012 12:55 (212.80.82.*)
    Také nesouhasím s tímto určením "díry" Osobně si ještě pamatuji toto místo, ještě před zničením a z hlediska velikosti a měřené hloubky (až po okraj zatopeno) je presentované určení naprostý nesmysl. V současné době mne o to více mrzí, že jsem si následně nevzal flašky (ve vodě tenkrát "plavala" již delší dobu srnka:( ) Mevěřím že ty trosky odtáhli někam daleko, spíš je pomuchlali a svrhli dolů. Také samo nezastávám nekriticky teze o mnohapatrové podzemní továrně, ale je pravda, že pár pamětníků se dušovalo v tomto smyslu u mně. Jen se vždy ukázalo, že pozemní rostory sice ano, ale jeho určení a rozsah, nikdo ve skutečnosti nezná. Konkretně v této "díře" měla být údajně konstrukce po výtahu o průměru cca. 12 m a dole do stran několik protitlakobývh dveří. Zastánci továrny tvrdili, že tudy vyvážely vyrobená letadla na povrch, ale ty malé dveře to vyvrací. Když vidím tuhle fotku, říkám si, nebyl to spíš sklad pum? Podle charakteru letiště by volně ložené bomby (jako na jiných letištích) po zásahu nadělaly pěknou paseku na provozech v areálu. Ale kdo ví, jen výše uvedené určení je dle mého názoru ještě větčí spekulace. Což neznamená, že nemohla být plošina i tako využita
  • Byl vyroben v He277 Letov?

    Propellerhead 10. 7. 2010 06:03 (121.73.229.*)
    Prosím, může mi někdo pomoct?

    Heinkel He-177 V38 (KM + TB), našel v roce 1945 v továrně Letov neměl křídla a byl převáděny Někteří říkají, že na A7 jaderný bombardér. Byl Letov továrna vyrábějící křídla nebo ocas komponentů pro toto letadlo?

    Vzhledem k tomu, twin fin ocas on-277 vypadá velmi podobně jako ocas Junkers Ju-290 byl Letov továrna vyrábějící orel pro On-277 bombardér?

    Byly všechny výrobní nebo letadlo montáž z Československa se pro on-277 projekt?
    • Re: Byl vyroben v He277 Letov?

      Tom 11. 7. 2010 08:36 (213.168.179.*)
      He 177 se na našem území vyráběly v Chebu (německy Eger). V Praze se He 177 vyskytovaly především při zkouškách a testech ve výzkumném ústavu v Letňanech.
      Letov za války vyráběl především Ar 96, a hlavně prováděl generální opravy W.33, Ju 86, Ju 52 a pod. Vývojová a konstrukční kancelář pracovala na programech firmy Junkers.
      Úvahy o úpravách He 177/277 v Praze na atomový bombardér jsou nesmyslné a nemají žádný reálný podklad v archivech, ani ve vzpomínkách pamětníků.
  • Destroyed by Germans, Zničen Němci

    Propellerhead 10. 7. 2010 01:44 (121.73.229.*)
    Děkujeme za objasnění, že to byla zničena záměrně ustupující Němci

    (Thank you for clarifying that it was destroyed by retreating Germans).
  • He-177 B-0 aircraft

    Propellerhead 27. 6. 2010 09:26 (121.73.229.*)
    Correction to my earlier post. I have discovered since that the He-177B was an entirely different aircraft from the high altitude He-277 B-5 model. RLM oredered four prototypes of the He-177B as early as late 1938. This V101 aircraft was found with Jumo 222 engines fitted and it's stkz was NN+QQ
  • He 177

    Belair 26. 8. 2006 18:58 (82.208.37.*)
    He 177 byl zasažen na nivelačním kruhu (takový kolotoč, kde se kalibrují přístroje, zejména kompas.) Střed kruhu je otočný a býval z dřevěných trámů, takže shořel spolu s letounem.
    • Re: He 177

      sobi 27. 4. 2008 22:54 (193.221.52.*)
      letoun pravdebopdobne nebyl zasazen (dle poskozeni) ale byl zapalen ustupujicimi Nemci, aby nepadl do zajeti bez poskozeni (stejne jako na ostatnich letistich v Protektoratu).
    • Re: He 177

      Chebair 27. 12. 2006 10:36 (62.177.81.*)
      Dopuručuji přečíst knuhu o Chebském letišti, zjistíte co to bylo za speciální verzi He-177.
  • K čemu je ta díra uprostřed?

    milan 8. 6. 2006 16:51 (195.47.115.*)
    Ještě jeden dotaz - k čemu je ta díra, na které letadlo stálo?
    • Re: K čemu je ta díra uprostřed?

      Petr Křepelka 6. 1. 2007 20:15 (213.192.18.*)
      Celé to stanoviště sloužilo k seřízení kompasů — kompenzační kruh, viz. publikace "Chebská křídla" od Luďka Matějíčka.
      • Re: K čemu je ta díra uprostřed?

        S.Leinweber 5. 8. 2010 19:38 (89.103.180.*)
        Bohužel i po knize pana Matějíčka nejsem zcela přesvědčen o hloubkovém průzkumu areálu letiště.Dle informací které mám od svého otce,který byl u Chebského pluku v letech 1956-58 jako řidič cisterny vím o průzkumu podzemí v těch letech.Osobně mi otec ukazoval,kde byl velký vstup do podzemí.Byl mezi hlavní plochou a tímto kompenzačním kruhem.Při odčerpávánívody z podzemí byla nasazena veškerá možná technika a vojáci se dostali do 1.poschodí,kde zjistili,že je vše zaminované.Přesto se jeden potapěč vydal dál,ale už se nevrátil.Po ukončení čerpání se prostor do hodiny opět zaplnil vodu.Z tohoto vyprávění jsem dál přesvědčen o tom,že letecká továrna má podzemí.Obrovská díra na kompenzačním kruhu není náhoda.
  • Není to He-277?

    milan 8. 6. 2006 16:48 (195.47.115.*)
    Není to náhodou spíš He-277 (se čtyřmi motory)?
    • Re: Není to He-277?

      Derelle france 10. 6. 2011 11:55 (2a01:e35:2ee6:fb)
      le HE 277 B-5 est un bombardier à long rayon d'action prévu pour bombarder New York ! Il devait porter la bombe atomique allemande qui n'était pas encore prete.
      Mon oncle , prisonnier français,a travaillé dans cette usine est mort le 25 mars 1945 lors du bombardement avec 72 autres français
      Bernard Derelle
    • Re: Není to He-277?

      propellorhead 5. 5. 2010 10:50 (121.73.229.*)
      It is a Grief but it has four engines on the wing so that makes it the He-277, or as goering called it when trying to disguise the bomber's production, an He-177B
Zpět na: Trosky He 177
  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.