Komentáře k: Sudetoněmecká strana: Grundplanung O.A. z léta 1938

Zpět na: Sudetoněmecká strana: Grundplanung O.A. z léta 1938
  • neverim

    petr 3. 10. 2011 23:42 (85.161.20.*)
    uz jen ze tento dokument je psan na ceskem stroji,neni datovan,neni podepsan,original neni k nalezeni,jen z toho uz vyplyva ze je to cesky podvrh....
    • Re: neverim

      egli 23. 10. 2011 17:42 (85.71.218.*)
      Spousta různých návrhů, konceptů a pracovních materiálů apod. není ani datována, ani podepsána a vůbec z toho nevyplývá, že je to automaticky "podvrh". Z čeho usuzujete, že "originál není k nalezení", netuším.

      Právě proto, že není zřejmé, kdo je autorem, nepřikládá se tomuto dokumentu dnes takový význam, jako to dělal V. Král. Nemám moc důvodů pochybovat, že je to pracovní dokument, který vznikl v prostředí SdP. Argumenty odpůrců mi nepřipadají přesvědčivé.
      • Re: neverim

        neverim 5. 11. 2011 23:46 (85.162.12.*)
        veskere pracovni dokumenty vznikle v prostredi SdP"jak jste to hezky napsal" jsou datovany,podepsany,neznam zadny Grudplanung ktery by neobsahoval aspon misto vyhotoveni,datum,razitko.V prostredi Sdp se nepsalo na strojich ceske vyroby!proc by mel byt psan na ceskem stroji ?Grundplanung uz vubec ne,tak mozna v cetnickych humoreskach,co znamena O.A ? nevi do dnes nikdo.Grundplanung nema oporu v jiných dokumentech,nikde neexistuje zminka o nem, ani odkazy k nemu.Nemeckemu historikovi Ralfu Gebelovi Archiv MV CR nepredlozil original, pouze fotokopie,mohl bych pokracovat,myslim ale ze to staci.Nemam duvod pochybovat ze je to pracovni dokument "made in CZ"
        • Re: neverim

          egli 6. 11. 2011 15:38 (89.176.37.*)
          > "veskere pracovni dokumenty vznikle v prostredi SdP jsou datovany,podepsany,neznam zadny Grudplanung ktery by neobsahoval aspon misto vyhotoveni, datum,razitko."

          Mýlíte se, hned následující memorandum "K řešení české otázky" není ani datováno ani podepsáno a nejsou o něm žádné pochybnosti. O jeho pravosti nepochybují ani němečtí historici.

          > "proc by mel byt psan na ceskem stroji"

          Pravděpodobně jste si žádné německé dokumenty nikdy neprocházel, zkuste si jich projít alespoň pár desítek. Pokud máte na mysli např. psaní "ss" místo "ß", tak to je v německých dokumentech té doby psaných na stroji (říšské i protektorátní provenience) dost běžná věc. Podobně se v předchozí době občas taky psalo třeba Čechen nebo čechoslowakische apod.
          Doufám, že třeba různé Hitlerovy výnosy nebo třeba i jeho závěť kvůli psaní "ss" místo "ß" nepokládáte za padělek :-)

          > "Nemeckemu historikovi Ralfu Gebelovi Archiv MV CR nepredlozil original"

          Nevím, proč by mu ho AMV ČR měl předkládat, když je uložen v NA ČR včetně dalších dokumentů.

          Dokument byl mnohokrát rozebrán ze všech stran v literatuře, kterou uvádím včetně Gebela a Zimmermanna, každý si ji může prostudovat a udělat si vlastní názor. Doporučuji zejména studii Z. Šambergera v Sudety pod hákovým křížem. A také co o dokumentu píše (zdůrazňuji německý) historik J.W. Brügel v knize Češi a Němci.

          Protože další debata by se jen točila v kruhu a pochybuji že bychom se vzájemně o něčem přesvědčili, pokud chcete dále pokračovat, přesuňte se případně do fóra.
  • Kdy nalezeno?

    wasp 22. 1. 2009 20:59 (83.208.104.*)
    Nějak se nejsem schopen dobrat faktu, kdy a kde byl dokument skutečně nalezen; ten květen 45 máte odkud? Všude se opakuje tvrzení, že to bylo nalezeno při květnové mobilizaci 38, ale rok 45 mi připadá logičtější.
    • Re: Kdy nalezeno?

      egli 23. 1. 2009 10:31 (195.70.145.*)
      Můžete mi říci, kde se "všude opakuje tvrzení", že dokument byl nalezen v květnu 38? Na nic takového jsem nikdy nenarazil.

      Jinak viz v textu před dokumentem uvedená literatura.
      • Re: Kdy nalezeno?

        wasp 23. 1. 2009 19:22 (83.208.104.*)
        Tvrdí nám to na přednáškách profesor Kvaček, a po netu je to téměř všude-wiki atd.-chápu, že to není relevantní zdroj, nicméně se to hodně opakuje. Osobně si myslím, že je to nesmysl, protože kdyby to bylo známo již 1938, určitě by to čs strana propagačně využila.
        • Re: Kdy nalezeno?

          egli 23. 1. 2009 22:15 (85.160.104.*)
          Zkuste mi uvést nějaký konkrétní příklad, kde se to uvádí. Tvrzení "po netu je to téměř všude" mi nepřipadá jako dostatečné.

          Co se týká profesora Kvačka - dovolím si na 100% tvrdit, že jste se asi musel přeslechnout. Nic takového určitě netvrdil.

          Jinak je to samozřejmě nesmysl, zkuste si pročíst alespoň něco z literatury, kterou jsem vám uvedl. Dokument je v ní podrobně rozebrán ze všech možných stran.
  • Grundplanung O.A.

    Honza M. 27. 1. 2003 21:51 (194.228.78.*)
    "Věrohodnost dokumentu nelze ověřit, protože není podepsán ani datován. Navrhují se v něm některá opatření, jež byla v rozporu s názory a pozdější politickou praxí sudetoněm. naci. socialistů: například připojení moravskoslezských území ke Slezsku navrhovali slezští politici SdP [...], v žádném případě vedení SdP. Manželství Čechů a Němců i asimilační opatření byla [...] v ostrém protikladu k oddělení Čechů a Němců, jež doporučoval Henlein a další funkcionáři NSDAP.
    Označovat Grundplanung O.A. za akční program SdP je tudíž chybné. Různých memorand o nakládání s Čechy bylo sepsáno mnoho, skutečně zařadit je můžeme jen tehdy, známe-li původce a jeho politický vliv."
    (Volker Zimmermann: Sudetští Němci v nacistickém státě. Praha 2001. s.244)
    • RE: Grundplanung O.A.

      egli 30. 1. 2003 12:27 (195.113.54.*)
      Němečtí historici zpochybňují věrohodnost a někdy dokonce i samotnou fyzickou existenci dokumentu už od jeho prvního publikování na začátku 60. let.

      Poprvé se v úplnosti objevil česky ve sborníku Chtěli nás vyhubit (1961) a v německém překladu tohoto sborníku. Pochybnostem se zase není nutno tak moc divit, vzhledem k tomu, že tyto sborníky sestavoval Václav Král, známý komunistický falzifikátor a demagog.

      Já ale o pravosti tohoto dokumentu příliš nepochybuji. Zimmermann ve své knize v poznámce k tomu textu dokonce píše i to, že "se mu nepodařilo tento dokument v českých archivech objevit". Přitom je uložen ve Státním ústředním archivu (viz Sudety pod hákovým křížem, Usti nad L. 2002).

      Pokud by jednalo o falzifikát, musel by vzniknout někdy v roce 1945-1946 před procesem s K.H. Frankem, kde byl použit. Je otázka zda bylo za potřebí vytvářet nějaké falzifikáty, když jiných důkazů bylo dostatek.

      K těm nesrovnalostem, které Z. uvádí: nevím, ale mě se zdá, že ten "program" příliš nevybočuje z ostatních známých programů (memorandum Franka a Neuratha z 1940, Heydrichův projev z října 1941 a ledna 1942 apod.) V různých drobnostech a postupech se vždy lišily, ale cíl zůstával stejný.

      Němečtí historici zpochybňují pravost dokumentu zejména z jednoho důvodu - dokazuje, že SdP v létě 1938 nešlo jen o území obývaná Němci, ale o celý "českomoravský prostor".

      Doporučuji k prostudování studii věnovanou otázce pravosti tohoto dokumentu v knize Sudety pod hákovým křížem (Ústí nad Labem 2002) - zde jsou i odkazy na další literaturu k této problematice.
      • RE: Grundplanung O.A.

        jarda 1. 10. 2005 15:42 (194.228.121.*)
        zimmermann také napsal,že nenalezl jediný zfalšovaný dokument od v.krále, král se v publikaci dokumentů dopouštěl pouze krácení.Tedy intterpretoval dějiny komunisticky,stejně jako mlynárik, ale na rozdíl od něj byl pracovitější a něco v těch archivech i našel,mlynárik za 15let svobody po r.1989 nic
Zpět na: Sudetoněmecká strana: Grundplanung O.A. z léta 1938
  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.