Komentáře k: Titanic Pacifiku

Zpět na: Titanic Pacifiku
  • dotaz

    roman 14. 11. 2011 19:39 (90.176.73.*)
    Opravdu pěkný článek, díky za něj :). Mám jen pár dotazů:
    vrtá mi hlavou ta výměna hydroplánů. Není možné že k výměně došlo spíše z důvodu jeho neopravitelného poškození? Přece jenom, Orion musel vézt pro Arado vézt zásobu náhradních dílů a také piloti i technický personál ho měli v malíku, což u Nakadžimy pochybuji. Navíc papírově je lepší spíše Arado.

    druhá otázka: Dočetl jsem se, že Orion už nikdy dále nebyl nasazen ve své původní roli korzára. Nevíte proč?
    • Re: dotaz

      Krojc 15. 11. 2011 12:25 (88.100.28.*)
      Nemohu znát všechny podrobnosti ohledně koupě hydroplánu v Japonsku, ale podle několika pramenů šlo víceméně o testování cizího stroje. Pokud jde o nasazení Orionu, pak doba pro korzáry tohoto typu a hladinové lodě vůbec už v polovině válečného konfliktu dávno minula. Nebyly pro ně k dispozici základny v cizině, zaměření jejich vysílání už bylo díky technickému pokroku otázkou okamžiku, letecký průzkum byl daleko dokonalejší, konvojová služba byla pravidlem a dostat se skrze spojeneckou blokádu z Německa ven a zase zpět, když to nedokázaly dost často ani skrytě plující ponorky, byla od prvního čtvrtletí roku 1943 už věc takřka nemožná.
      • Re: dotaz

        Z 1. 12. 2011 16:27 (87.249.145.*)
        www.bismarck-class.dk/hilfskreuzer... Podle tvrzení na těchto stránkách by skutečně mělo jít o to, že Arado utrpělo poškození, která je prakticky vyřadila z provozu.
        • Re: dotaz

          Krojc 2. 12. 2011 15:51 (88.100.28.*)
          Děkuji za doplnění pramenů.
  • Hodnocení

    Sputnik 14. 11. 2011 11:15 (90.179.142.*)
    Velmi zajímavý článek.
Zpět na: Titanic Pacifiku
  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.