Komentáře k: Hitlerova osobní letka — Fliegerstaffel des Führers

Zpět na: Hitlerova osobní letka — Fliegerstaffel des Führers
  • Baurovo zranění

    Miroslav Černý 8. 10. 2007 00:09 (80.218.245.*)
    V první řadě bych chtěl říci, že je to opravdu moc povedený článek, ve kterém jsem se dozvěděl spousty zajímavých informací.

    Zajímalo by mne však, jak přišel Baur ke svému zranění kolene.

    Předem moc děkuji za odpověď.
    S pozdravem
    Miroslav Černý
    • Re: Baurovo zranění

      Jakub Skalický 8. 10. 2007 13:23 (78.128.196.*)
      Dobrý den,

      díky za pochvalu. :o) Jak je v článku uvedeno, Baura na ulici zasáhla dávka ze samopalu poté, co se oddělil od zbytku skupiny.
      • Re: Baurovo zranění

        Miroslav Černý 10. 10. 2007 14:12 (80.218.245.*)
        Ups...tak to jsem nějak přehlédl!

        Každopádně děkuji za odpoveď a těším se na další zajímavé články.
  • Immelmannova otočka

    Honza 18. 9. 2007 20:05 (90.176.203.*)
    Nesouhlasím s výše zmíněným popisem tohoto manévru- jedná se o útočný obrat používaný na počátku WWI stíhačkami Fokker EI-III (později ztratil smysl vzhledem k narůstajícím výkonům pozorovacích letadel, proti kterým byl primárně určen) a schéma vypadalo takto: začínalo STŘEMHLAVÝM letem podél osy letu nepř. letounu pod útočníkem, v ideální pozici shora zezadu byl proveden první útok - pokud nebyl úspěšný, nechal pilot stíhačku podletět nepřítele - prudce přitáhl knipl a stoupal. V okamžiku ztráty výkonu (STALL) pilot prudce vychýlil kormidlo, provedl souvrat, srovnal letoun do původního směru a mohl pokračovat v útoku na letadlo, které se mezitím ocitlo vůči němu ve stejné poloze, jako na začátku prvního útoku.
    • Re: Immelmannova otočka

      Jakub Skalický 30. 9. 2007 18:17 (195.113.65.*)
      Dobrý den,

      dlouho jsem váhal, jestli na tento komentář mám odpovídat, ale nakonec jsem se rozhodl jej nenechat bez odpovědi.

      Podíváte-li se do textu, je tam přesně toto: "(...) po (...) Maxi Immelmannovi, jenž získal 15 vítězství a mj. je autorem překrutu" - poté vede poznámka dolů, kde je překrut dále konkretizován a popsán. Nevedu diskusi o tom, jaké manévry Immelmann za Velké války používal, pouze konstatuji, že když se dnes řekne "Immelmann", je tím ponejvíce míněn překrut.

      Navíc Váš popis absolutně nedává smysl - pilot se na konci tohoto manévru (taktiky?) ocitne v převýšení ČELEM PROTI stíhanému letounu, ne za ním. Mimo to, stall není ztráta výkonu (ten se nikam ani ztratit nemůže, pomineme-li různé výkony v různých výškách), ale vztlaku.
      • Re: Immelmannova otočka

        Josef Matějovský 10. 1. 2008 18:00 (82.99.184.*)
        Toto vysvětlení pana Skalického je téměř vyčerpávající a naprosto správné.
        Jenom pro méně zasvěcené:"Immelmann"
        - česky překrut se skládá z poloviny přemetu a poloviny výkrutu. V horní úvrati přemetu pokračuje výkrut z polohy na zádech a nikam se neztratil výkon ani vztlak, ale letoun je plně řiditelný.
Zpět na: Hitlerova osobní letka — Fliegerstaffel des Führers
  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.