Komentáře k: Den D - Invaze v Normandii 6. června 1944

Zpět na: Den D - Invaze v Normandii 6. června 1944
  • ?

    dave 24. 1. 2012 21:32 (88.146.254.*)
    To je zvláštní, že západní historic stále tvrdí, že na druhé frontě, přesněji v Normandii zahynulo 200 000 Němců. Hm, za celou druhou frontu je jich v západní Evropě pohřbených "jen" cca 78 000. Kde podělo těch dalších mnoho desítek tisíc?
    Amíci mají s Rusy společné mnohem víc, než se zdá. A v tomhle jsou mnohem horší, násobit ztráty 10, viz. 150 tanků 12. Pz.divize SS proměněných ve ztrátu 1300 tanků, které Němci nikdy na západě neměli.
    To předčí i největší sovětské "prášily":-)
    • Re: ?

      jkl 25. 1. 2012 09:06 (62.245.95.*)
      Kteří "západní historici" to tvrdí?
  • Věcné chyby

    Krojc 11. 4. 2007 10:35 (85.71.183.*)
    Žádný norský křižník SVENNER neexistuje, Norsko žádné křižníky nemělo. Jde o propůjčený britský torpédoborec SHARK třídy SAUMAREZ, který dostal norský název SVENNER. Stejně tak neexistuje americký křižník NEVADA. Jde o bitevní loď z roku 1914, později modernizovanou přidáním PL výzbroje.
  • to se pleteš

    mara 17. 2. 2005 21:06 (81.27.192.*)
    mrtvých na straně spojenců bylo méně zhruba 2500 a na německé straně asi 7500
    • Re: to se pleteš

      FERO 5. 1. 2006 21:47 (194.145.139.*)
      Ja som naopak cital viackrat az o 30 000 osob ale neviem kde je pravda vsetko je aj tak cenzurovane. Myslim ze tych 2500 je trochu malo.
      • Re: to se pleteš

        Teddy 8. 9. 2008 13:45 (81.201.48.*)
        Já mám dojem, že mrtvých po vylodění bylo na straně spojenců asi 7 000 včetně Britů, Kanaďanů Američanů atd. a na straně Němců něco okolo 11 000 mužů.
        • Re: to se pleteš

          Piakon 15. 4. 2010 19:53 (90.177.150.*)
          Já mam dojem, že ztráty Spojenců byly asi 10 000 vojáků a Německé ztráty byly asi 7500. Těch 2500 Spojenců "koupilo" kulku jen na 5,5km dlouhym kousku pláže zvanym Omaha.
          • Re: to se pleteš

            Honza 15. 4. 2010 20:24 (93.99.200.*)
            Podle nejnovějších výzkumů v den-D padlo 4414 spojeneckých vojáků, z toho 2499 Američanů (známých podle jména) a během celé operace Overlord padlo asi 54000 Spojenců (Američanů, Britů, Kanaďanů, Poláků).
            www.ddaymuseum.co.uk/faq.htm#casua...
            Německé ztráty jsou odhadovány zhruba ve stejné výši jako v minulosti.
    • Re: to se pleteš

      ratata 3. 3. 2005 16:34 (82.113.54.*)
      To se mi nezdá. Spojenci měli mnohem víc mrtvých. Bohužel...
  • rangers

    easy company 13. 10. 2004 20:29 (194.228.138.*)
    V tom článku jak jsi říkal že rangers vzdolávali Pointe du Hoc tak za prvý-francouzský odboj hlásil že na tomto útesu měla být baterie,ale chyba byla v tom že tam žádná nebyla.Za tu dobu vypálili na ten útes spojenecké lodě více než 250 střel.Za druhý-rangers když se připravovali na zdolání útesu cvičili s vystřelovacími žebříky,které vystřelovali do výšky 50 metrů.Ale cvičili to na sucho-když to šlo na tvrdo lana se jim namočili a vystřelili jim do výšky pouhých 30 metrů!!!Zbytek museli dolízt s nožemi v puse a o puškách nemohla být řeč.Tak že tam žádná baterie nebyla.
    • Re: rangers

      Marauder 30. 8. 2010 11:53 (93.91.49.*)
      Ked to Rangers nacvicovali, tak mali pozicane rebriky od hasicov. Haky vystrelovali este z vysadkovych plavidiel na to presne vyvinutych. Ci tam ta bateria bola neviem, kazdopadne tam palpost bol.
    • Re: rangers

      Hookes 2. 1. 2006 19:33 (84.42.185.*)
      Ta baterie tam byla
      • Re: rangers

        Teddy 8. 9. 2008 13:47 (81.201.48.*)
        Baterie tam byla, jenže ji Němci schovali dále do vnitrozemí a rangers se k nim museli probojovat.
  • Katastrofa

    Had 25. 6. 2004 21:39 (212.90.237.*)
    Co blbnete!!! I když každá strana udělala chyby byl to přece krutý boj a díky tomu jsme svobodní. Tak nerytyzujte taktiku a spíš oplakávej te ty kteří tam za nás zemřeli. A mi jsme svobdní, nežijeme s nějakým Hittlerem.
  • Plán

    MIRO 26. 2. 2004 12:14 (194.160.89.*)
    Článok je dobrý, len mi tomu chýba rozpracovanie plánu pred zahájením samotného útoku.
Zpět na: Den D - Invaze v Normandii 6. června 1944
  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.