Komentáře k: Čatlošovo memorandum

Zpět na: Čatlošovo memorandum
  • Benes

    aero300 21. 3. 2005 16:49
    no Benes sa predovsetkym potreboval zbavit vsetkych vyssich predstavitelov Slovenskeho statu. Ako bolo mu v podstate jedno.
    • Re: Benes

      Fu 27. 3. 2005 20:09
      Suhlasim.
      Benes sa potreboval zbavit predtavitelov Slovenskej politiky.Sveci o tom aj jednanie v moskve o vojnovych zlocincoch ked si naliehal na Zssr aby si po vojne vyziadali potrestanie tychto ludi.
      Vsetko sa prejavilo v extremoch ked nechal popravit Tisu.Proces bol jednoznacne zmanipulovany a zaujaty zasluhou prave Benesa.A mimochodom aby mal Benes ciste ruky nechal to mimo seba schvalit v parlamente.No a pripadnu miilost ktoru MAL udelit neudelil.Ale taka je uz politika.

      Taka ceresnicka na koniec.Tisovi vdacil Benes za zvolenie este za predvojnovej CSR.Totizo potreboval hlasy a Tiso ako predstavitel pocetnej SR mensiny mu ich zarucil.Benes mu na oplatku slubil autonomiu Slovenska co sa nestalo :)
      holt politika.
      • Re: Benes

        Tomas 13. 6. 2005 13:25
        Cítím v tom zase tu slovenskou malost. Všichni vysocí představitelé Slovenského štátu si zasloužili šibenici, protože to byli vlastizrádci. Beneš nezapomněl na ten těžký a ponižující rok 1939.
        • Re: Benes

          ja 27. 6. 2005 15:27
          O kolaboracii a zrade b ysom tu nehovoril, vzhladom na to, ze to bola vlada v Prahe, ktora sa vzdala a prijala Mnichovsky diktat. Tiso nemal na vyber - bud okupacia, alebo samostatny stat. Bolo mu povedane, ze bud bude Slovensko rozdelene medzi madarsko a Polsko, alebo vyhlasi samostatnost.. Hovorit v tomto pripade o vlastizrade nie je namieste, co potom povedat o Emilovi Hachovi?? Tiez nemal vela moznosti na navsteve u Hitlera..
          Slovensky stat i ked okliesteny o juzne Slovensko bol az na velke zahranicnopoliticke otazky nezavisly od Nemecka. Tu ale takisto vela na vyber nemali. Neviem ci je tu fer hovorit o vlastizrade Slovakov, ked si tu uvedomime, ze vela Cechov sa zazaracne ponemcilo, vela islo studovat do nemecka, kolaborovalo a tom, ze sluzili aj vo wehrmachte ani nehovorim. Samozrejme, nie nejak masovo, ale boli taki(z nich potom CS zahranicna brigada doplnovala aj svoje jednotky vo Francuzsku po vylodeni) Co sa tyka Benesa, preces s Tisom a inymi predstavitelmi (nie su mi nijak sympaticki, takeho Vojtecha Tuku, madarskeho spiona, by som si vychutnal aj osobne) boli podla mna jednoznacny politicky revans. A strach, ze sa Slovensko osamostatni a tak strati pracovnu silu na polotovary a "geneticku zasobaren ceskeho naroda" - tak myslim nazval T.G. Masaryk Slvakov... Islo o to, ze rokmi samostatnosti, SR dokazala, ze dokaze bez problemov existovat bez CR, hospodarsky aj kulturne sa SR prudko cez vojnu rozvijala.. A to nemohli Benes a spol prehltnut...
          • Re: Benes

            JARDA 6. 11. 2006 03:48
            4O JE TO VELA?MAŠ NĚJAKÁ ČÍSLA,BYLO VÍC ČESKÝCH STUDENTŮ V NĚMECKÝCH KONCENTRÁCÍCH NEBO UNIVEERSITÁCH?vELA TO ZNÍ MEČIAROVSKY,KAŽDÝ SI TO PŘEDSTAVUJE JAK CHCE.pTÁM SE KOLIK TO JE?
          • Re: Benes

            Rado 10. 7. 2006 12:28
            S tvojim komentarom uple suhlasim. Kiez by to pochopil cely nas Slovensky narod a samozrejme nasi bratia Cesi. Komunistu tu 40 rokov trubili ludom do hlavy uplne nezmysly a my im aj dnes verime. Nie je na case hladat pravdu namiesto jednostrannej lzi?
            • Re: Benes

              Jiří 3. 12. 2013 15:09
              Si trocha ulietol, nie? Táto diskusia bola o predvojnovom usporiadani. O komunistech bych tu vůbec nemluvil, to bylo až po válce. A to, že jsme si my dva nejbližší slovanské národy nedokázali ubránit společný stát, je hanba nás všech.
          • Re: Benes

            jarda 18. 7. 2005 02:23
            we wehrmachtu sloužili volkslistáři z Těšínska a pak všichni Hlučínáci,češi ze Sudet jen pokud měli německou národnost.Pro iformaci,při soupisu 22.5.1947 tedy po odsunu uvedlo asi4000 lmužů, v českém pohraničí,že 1.5.1945 sloužili v něm.ozbr.silách,pokud jde o přihlášené k Němcům,je to v protektorátu nárůst ze 189000 r.1939 na asi260000 r.1942 ale bylo v tom 40000Němců přistěhovalýchh.Tedy asi 30000 přistoupivšich k Němcům Byly mezi nimi ale tzv.Streudetsche,kteří byly silně zakotveni v českém prostředí a vraceli se k něměctvi pozvolna,např.ek.výhody.I tak přenárodnění v řádu desetitisíce v 7milionovém etniku znamená anine půl procenta.A ti studentise dají spočítat na pár prstech,lákáni byli,hlavně medici
        • Re: Benes

          kacko 20. 6. 2005 03:35
          Slovenska malost, ceska velkost, polska nadudost, prosim Ta nechaj to tak.
          A prosim Ta, aky vlastizradci.
          Politici cs. suhlasili s Mnichovom. Dalsi politici, slovensky aj cesky sa pricinil o rozpad v 1939. Benes sam odletel do Londyna.
          Potom vastizradci boli vsetci, co sa nezapojili do odboja nie len na Slovensku, ale aj v Cechach.
          Politici rozhodli o rozdeleni CSR v 1939 a vojaci na Slovensku ostali v sluzbach novej slovenskej armady.
          Potom vlastizradcami, rozumej CSFR, su vsetci dostojnici a vojaci, ktory po 1.januari 1993 vstupili do Ceskej resp. Slovenskej armady. Vtedy ti zradcovia zradili CSFR.
          O vlastizradcoch medzi slovenskymi dostojnikmi mozes hovorit vtedy ak by sa vlada v r 1938 rozhodla postavit Nemcom na odpor a oni odmietli bojovat alebo dokonca prebehli k nepriatelovi. Inak si radsej odpust svoje komentare a id inzultovat do krcmi.
Zobrazit všechny komentáře k: Čatlošovo memorandum