Komentáře k: Masakry českých civilistů a zajatců během Pražského povstání

Zpět na: Masakry českých civilistů a zajatců během Pražského povstání
  • A připustí se debata proč se tak stalo?

    Pantata 4. 5. 2015 19:21
    Hrdinní čeští rekové pár dní před koncem války čmajzli pár kvérů a šli se ve jménu národa mstít. Na poli bitevním zcela jasno, pouze byl německou armádou kryt ústup civilistů a vlastních řadových částí bez jakýchkoliv ambicí vyvolávat konflikty. Bohužel, když pomatenej klučík práskne flintou do vojenského oddílu, který prošel celou anabází boje proti bolševismu, musí očekávat odpověď tvrdou a nekompromisní. Tak to ve válce je i bude vždy. Kdejaký rádoby hrdina, který žil v poklidu Protektorátu a těsně před kapitulací konal se zbraní v ruce nezodpovědně, navzdory důsledkům jasně deklarovaným je neohajitelnou morální ubohostí. Doufám, že zveřejníte i snímky z lynčování, upalování a rabování českými hrdiny už po kapitulaci, včetně dokumentů z rozsudků smrti ve sběrných táborech bez důkazů nebo pouze na základě "zpupného chování". Dekrety zločince Beneše zde záměrně opomíjím .Dnešní společnost se slabostí nechat se oblbnout kdejakým žvejkalem rádoby expertem na podobná témata je nebetyčná. A seriozní diskuse se nepřipouští. Neboť dotyčný "znalec" by skončil s argumenty velmi záhy.
    • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

      Sebastian Chum 7. 5. 2019 11:30
      "...žil v poklidu Protektorátu"

      Nesmysl.
    • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

      Zvejkal 1. 3. 2018 16:07
      Ba ba, zvlášť ta šestiletá děcka zřejmě působila disciplinovaně ustupujícím árijským hrdinům těžké ztráty (zřejmě praky), že je bylo nutné eliminovat...
    • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

      Libor 6. 5. 2017 19:12
      Přispělo Pražské povstání k porážce nacistů, nebo bylo jen zbytečným krveprolitím?
      Debata historiků Pavla Žáčka a Jindřicha Marka.
      www.radio.cz/cz/rubrika/dokumenty/...
    • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

      Tchan 26. 8. 2015 12:52
      Proč tak směšně lžete? V Čechách byla armáda zvící 1 000 000 mužů a poslední útočiště skalních nacistů jako Frank a Schörner. Ti si tady hodlali vybudovat "festung", který by jim vytvořil vyjednávací pozici. Povstání vznikající od 5. května hrála zásadní roli v tom, že Protektorát pro Němce přestal být bezpečným územím a začli se stahovat. Prahou v žádném případě nechtěli projít, tu chtěli použít jako bod odporu a k odchodu je přimělo právě to povstání a strach, že povstalecká Praha jim odřízne ústupové a zásobovací trasy před Rusy. Ono je to přesně naopak, právě tyhle dokumenty ukazují, že válka a německá zvěrstva gradovaly s každým dnem. V Praze to byly masakry civilistů v pohraničí pochody smrti s tisíci mrtvých a brutálními scénami veřejného (a nesmyslného) vraždění podél dopravních tras, v Terezíně popravy věznů a tyfová epidemie... Tváří v tvář porážce, po smrti Hitlera to Němci vyhrotili do nesmyslných výšin, hnaní touhou se aspoň pomstít, když už nemůžou vyhrát. Neobjevila se ze strany českých Němců jediná(!) iniciativa po nějakém společném postupu směrem k co nejbezpečnějšímu konci války.
      • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

        Pat 16. 2. 2017 16:44
        Nic nenasvědčuje tomu, že by se Němci chtěli v Praze opevnit a zůstat, Rudá armáda už byla 4 dny jízdy od Prahy, a Němci chtěli do Amerického zajetí, ten kdo je tam svými barikádami zadržoval byli právě povstalci. Povstání bylo pro Němce určitě otravné, ale určitě to nebyl hlavní impulz odejít, první polovina vašeho příspěvku je nesmysl.Brutalitu nacistů nic neomluví, ale fakt je ten, že povstání bylo zbytečné, kromě demonstrace Čechů-na které straně stojí nemelo praktický význam. Pokud nesouhlasíte, napište co by bylo s Českým státem a národem po konci války jinak, pokud by povstání nebylo.
        • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

          jkl 16. 2. 2017 21:20
          Totéž ale platí o každém městském povstání za druhé světové války.
          Kdyby neproběhlo Pařížské povstání v srpnu 1944, byl by snad průběh války jiný?
          Kdyby neproběhlo Varšavské povstání v létě 1944, byl by snad průběh války jiný?

          Tato povstání, včetně pražského, byla připravována dlouhodobě a těžko se jejich vzniku dalo nějak "zabránit".
    • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

      Malasord 7. 6. 2015 19:53
      jo jasně, že se na konci války našlo pár tzv. revolucionářů, kteří si někde na německou brannou moc vystřelili a pak když jim teklo do bot, tak hrdinství najednou přešlo, ale vraždění jasných bezbranných civilistů včetně dětí to snad Pantato nemyslíte vážně, to snad nemůže nikdo schvalovat, to snad by ani nebyl Čech, kdo by tohle schvaloval.
      • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

        pantata 23. 7. 2015 20:11
        Přesné okolnosti už nikdo nevypátrá,emoce zde prezentované odsouvám mimo realitu. Bohužel,pod vlivem"tzv." Literatury faktu" nelze seriozně posuzovat neboť skuteční historici dobové podklady ze strachu existenčních denunciací bojkotují a navrch získávají takzvaní samozvaní "odborníci" především rekrutující se z řad žurnalistů.
    • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

      Majkkl 14. 5. 2015 07:27
      ... aha, takže to je vlastně ze strany Němců v pořádku, že? Vždyť to byli vlastně hrdinové, bojující proti bolševismu... Svatá prostoto...
    • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

      H.T. 6. 5. 2015 11:50
      Píšeš: "vojenského oddílu, který prošel celou anabází boje proti bolševismu"...

      Na Pankráci vraždili zfanatizovaní 18 letí kluci z cvičiště, pane experte...
      • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

        Pantata 6. 5. 2015 19:46
        Pro jakéhosi H.T., neumíte číst mezi řádky, mluvím o českém prostoru, nikoliv o Pankráci, máte nějaké průkazné materiály, že šlo o zfanatizované 18.ti leté kluky? Jednotky zbraní SS byly z tohoto směru povětšině složené z jiné sorty vojenských osob. Nenazývejte mne expertem, jímž nejsem a vycházím pouze z historických skutečností, které ti "experti" kterým tolik věříte překrucují ve prospěch zviditelnit se a zalíbit dnešnímu politickému režimu. Bohužel.
        • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

          Czert 12. 6. 2015 22:11
          Pantato, copak deda padl v SS posledni den valky z rukou Cecha nebo proc takovy pokriveny pohled?
          Jak jste prisel na to, ze v protektoratu se meli Cesi dobre a byl zde klid ?
          A absolutne nechapu, jak muzete v jedne vete napsat s klidem "Bohužel, když pomatenej klučík práskne flintou do vojenského oddílu, který prošel celou anabází boje proti bolševismu, musí očekávat odpověď tvrdou a nekompromisní." a pak se rozcilovat nad "Doufám, že zveřejníte i snímky z lynčování, upalování a rabování českými hrdiny už po kapitulaci, včetně dokumentů z rozsudků smrti ve sběrných táborech bez důkazů nebo pouze na základě "zpupného chování".
          V cem je rozdil? Vyjma narodnosti obeti? V tom, ze kdyz strili Cech, tak je odplata spravedliva a spravna a kdyz strili Nemec, tak se mu nesmi ublizit ?
          Nebo jak to mam chapat ? Myslim, ze nebudete popirat, ze byly vrazdeny i 6lete ceske deti a skutecne se pak divite, ze kdyz Cech, ktery tohle zazil, tak proste trefi prvniho Nemce, co mu prijde na musku ?
          A jak jste prisel na to, ze Benes byl zlocinec? Na zaklade ceho ?
        • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

          H.T. 27. 5. 2015 14:30
          Vraždění na Pankráci mladými esesáky je dobře zmapováno, není nutné nic číst mezi řádky.
    • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

      Tom 5. 5. 2015 08:20
      Ano, postřílet děti a ženy ve sklepě je naprosto adekvátní reakce hrdiny boje proti bolševismu :) Máte hodně jednostranný názor...
      • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

        Pantata 5. 5. 2015 18:46
        Prosím o jasné a prokazatelné argumenty. Myslíte si, že v té době přišlo z ulice pár příslušníků Německé branné moci a vystřílelo sklep se skrývajícími se civilisty naprosto bez příčiny? Nebyl ve sklepě takto krytý civilisty nějaký bod odporu nebo zázemí záškodníků z barikády? Pokud máte zájem a nevezete se pouze na vlně dnešní propagandy nerespektující historické skutečnosti, rád si přečtu Vaši repliku.
        • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

          Glynwed 5. 5. 2015 22:35
          Popis události přeživších si můžete přečíst zde: www.fronta.cz/dotaz/masakr-v-usobs...

          Jako repliku si od Vás rád přečtu jasné a prokazatelné argumenty o Vaší domněnce – tedy civilisty krytým bodem odporu nebo zázemí záškodníků z barikády.
          • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

            Pantata 6. 5. 2015 19:36
            Dle svědectví ve 20.30 hod. jistě sklepení ve tmě, možná pár svíček či petrolejka avšak hlavní motiv, proč tam příslušníci Německé branné moci zasáhli je nezdůvodněn, však bez příčiny to jistě nebylo. Mimo to podobná jednostranná svědectví bez prověření skutků zde uvedených nemají v dané době tehdejších protiněmeckých nálad a pomstychtivosti jakoukoliv váhu. Ano, událo se to nepochybně avšak jaká byla příčina tohoto činu už nikdo nikdy nepřizná po pravdě a obzvláště ne Češi.
            • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

              MO 12. 5. 2020 16:43
              Máš důkazy nebo tu jen na prázdno plácáš?
            • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

              czert 12. 6. 2015 22:20
              avšak hlavní motiv, proč tam příslušníci Německé branné moci zasáhli je nezdůvodněn, však bez příčiny to jistě nebylo.
              no myslim ze o motivu muzeme spekulovat - co takhle si jen proste zastilet a pozabijet par cechu, kdyz uz si tady tak bojujem?
              jiste by se naslo dost prikladu z druhe svetove kdy se to tak skutecne stalo, nebo si klidne muzeme dat podobnych par pripadu z posledni iracke valky co vedou amici, tam se staly taky uz nekolik incidentu.
              a tohle "dané době tehdejších protiněmeckých nálad a pomstychtivosti" - zkusme dalsi spekulaci, tentokrat od vas - proc asi ta nalada byla a co ji vytvorilo?
            • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

              Marek 26. 5. 2015 13:33
              Pane bože. Čtete to po sobě? Co jste to za člověka? Nic nedokáže odůvodnit taková zvěrstva na dětech...nic. Dělá se mi z vás špatně.
            • Re: A připustí se debata proč se tak stalo?

              Glynwed 6. 5. 2015 21:25
              Místo jasných a prokazatelných argumentů, které sám požadujete od druhých (a které pak obratem prohlásíte za svědectví bez jakékoliv váhy), píšete zase jen další Vaše domněnky.
Zobrazit všechny komentáře k: Masakry českých civilistů a zajatců během Pražského povstání