Komentáře k: Situace letectva ČSR na podzim 1938

Zpět na: Situace letectva ČSR na podzim 1938
  • Re: Tabulkové (maximální) výkony a operační praxe.

    Ivo 23. 11. 2013 21:59
    díky za kritické zhodnocení výkonů a možností německých i československých strojů. Pátral jsem o podrobnostech a zjistil že Avia neměla pancéřovou ochranu, což je známo, ale neměli ji ani německá letadla až do r 1940. Výzbroj Avií i Bf 109 byla prakticky shodná- 2, později 4 kulomety, a místo kanonu mezi bloky třetí kulomet-a prý si jej piloti Bf 109 dávali namontovat raději neř kanon, což paradoxně vedlo k lepší přesnosti palby-podobně a u Avií i k vyšší rychlosti a obratnosti (ale kratší vytrvalosti).
    Patrně by čs letci (aspoň já bych to udělal) létali "z kopce dolú" proti sestavě útočníků a manévry by je donutili "vysypat náklad". Standartem v čs letectvu byli tříčlenné roje, takže první roj na první letoun, ostatní na střed, vyvolat zmatek...ale nejsem letec:-( Vzhledem k zásobení Luftwaffe by bylo za čtrnást dní klid. Nepředpokládám že tak odolné stroje jako He 111 by naši piloti sestřelovali po desítkách, ale zkušenosti z Polska ukazují že největším nepřítelem Luftwaffe byla Luftwaffe. Během září 1939 přišla LW o40% letadel za téměř úplné vzdušné převahy- a to ještě od září 1938 rok pilně cvičili a fasovali nové stroje.....
Zobrazit všechny komentáře k: Situace letectva ČSR na podzim 1938