Komentáře k: Hitlerova osobní letka — Fliegerstaffel des Führers

Zpět na: Hitlerova osobní letka — Fliegerstaffel des Führers
  • Immelmannova otočka

    Honza 18. 9. 2007 20:05
    Nesouhlasím s výše zmíněným popisem tohoto manévru- jedná se o útočný obrat používaný na počátku WWI stíhačkami Fokker EI-III (později ztratil smysl vzhledem k narůstajícím výkonům pozorovacích letadel, proti kterým byl primárně určen) a schéma vypadalo takto: začínalo STŘEMHLAVÝM letem podél osy letu nepř. letounu pod útočníkem, v ideální pozici shora zezadu byl proveden první útok - pokud nebyl úspěšný, nechal pilot stíhačku podletět nepřítele - prudce přitáhl knipl a stoupal. V okamžiku ztráty výkonu (STALL) pilot prudce vychýlil kormidlo, provedl souvrat, srovnal letoun do původního směru a mohl pokračovat v útoku na letadlo, které se mezitím ocitlo vůči němu ve stejné poloze, jako na začátku prvního útoku.
    • Re: Immelmannova otočka

      Jakub Skalický 30. 9. 2007 18:17
      Dobrý den,

      dlouho jsem váhal, jestli na tento komentář mám odpovídat, ale nakonec jsem se rozhodl jej nenechat bez odpovědi.

      Podíváte-li se do textu, je tam přesně toto: "(...) po (...) Maxi Immelmannovi, jenž získal 15 vítězství a mj. je autorem překrutu" - poté vede poznámka dolů, kde je překrut dále konkretizován a popsán. Nevedu diskusi o tom, jaké manévry Immelmann za Velké války používal, pouze konstatuji, že když se dnes řekne "Immelmann", je tím ponejvíce míněn překrut.

      Navíc Váš popis absolutně nedává smysl - pilot se na konci tohoto manévru (taktiky?) ocitne v převýšení ČELEM PROTI stíhanému letounu, ne za ním. Mimo to, stall není ztráta výkonu (ten se nikam ani ztratit nemůže, pomineme-li různé výkony v různých výškách), ale vztlaku.
      • Re: Immelmannova otočka

        Josef Matějovský 10. 1. 2008 18:00
        Toto vysvětlení pana Skalického je téměř vyčerpávající a naprosto správné.
        Jenom pro méně zasvěcené:"Immelmann"
        - česky překrut se skládá z poloviny přemetu a poloviny výkrutu. V horní úvrati přemetu pokračuje výkrut z polohy na zádech a nikam se neztratil výkon ani vztlak, ale letoun je plně řiditelný.
Zobrazit všechny komentáře k: Hitlerova osobní letka — Fliegerstaffel des Führers