Komentáře k: Co předcházelo použití proudových motorů v letadlech…

Zpět na: Co předcházelo použití proudových motorů v letadlech…
  • Dotaz

    Jarda 24. 1. 2007 20:13
    Rád bych se zeptal těch, kteří se v tom vyznají.Jakým způsobem používají dopravní letadla proudový motor ke snížení rychlosti? Je vůbec možný nějaký zpětný chod?
    • Re: Dotaz

      David 2. 12. 2007 19:44
      Předchozí odpověd není příliš přesná - tzv obraceče tahu se používají jen u malých proudových letadel, případně u vojenských. Motory pro dopravní letadla používají spíše reverzní tah, který je v principu otočení proudu vzduchu od prvního kompresoru zpět = je to i vidět, že se posune prstenec na motoru a jsou na něm kanálky,kterými prousi stlačený vzduch proti směru pohybu a ja také slyšet zvýšená rychlost motoru. jinak pěkný odkaz je na
      www.the-jet.com/reservation.html
    • Re: Dotaz

      Tom 24. 1. 2007 20:23
      U některých typů dopravních letadel jsou použity tzv. obraceče tahu. V podstatě jde o soustavu štítů vysouvaných při "brzdění" do proudu plynů za výstupní tryskou. Na těchto štítech se proud plynů otáčí proti směru letu a takto je stroj brzděn.
      Reverz, tak jak ho znáte u vrtulí, u proudového motoru pochopitelně není možný.
      • Re: Dotaz

        Jarda 25. 1. 2007 21:30
        Děkuji za fundovanou odpověď. To zas budu v práci chytrej. Byl jsem sám proti čtyřem, že zpětný chod u proudového motoru dopravního letadla
        není podle mého názoru možný.
Zobrazit všechny komentáře k: Co předcházelo použití proudových motorů v letadlech…