Tato Piekalkiewiczova kniha je koncipována stejně jako jeho předchozí dvě knihy Námořní válka a Letecká válka. Pokud je neznáte, tak je to takový zvláštní mix. Kniha je rozdělena do kapitol podle jednotlivých období války. Každá kapitola se skládá z různých dobových agenturních, novinových, rozhlasových a dalších zpráv řazených podle data a až na konci kapitoly je nepříliš rozsáhlý autorův vlastní text sledující po dnech vývoj války v daném období. Nevím, jestli je to zrovna šťastné řešení. Kniha tak není příliš přehledná, protože se zde skáče z Afriky na Kavkaz apod.

Pokud ovšem o historii války něco víte, tak jsou mnohé zprávy v knize poměrně zajímavým zpestřením. Jsou zde např. zpravodajské souhrny SD k vnitropolitické situaci, pokyny říšského tiskového šéfa pro německé noviny nebo články z německých válečných časopisů (např. jak zničit sovětský tank, jak používat Panzerfaust apod.).

Na knize jsou dále zajímavé hlavně fotografie, kterých je zde docela hodně a jsou většinou ještě ne zcela okoukané. Také mapy a nákresy tanků v knize jsou poměrně přehledné.

Zaujal mě jeden zajímavý autorův postřeh: Napoleon začal své ruské tažení 22. června 1812 a do Moskvy vzdálené 920 km dorazil za 85 dní. Jeho denní tempo bylo tedy asi 11 km za den. Němci začali tažení 22. června 1941 a do Moskvy to měli 880 km. 30 km před Moskvu dorazili až za 180 dní, jejich tempo bylo tedy pouhých 5 km za den!

Vzhledem k tomu, že vlastní stručný text autora zabírá asi jen 20% knihy, tak ještě pár poznámek k fotkám:

str. 95 - na fotce je PzKpfw IV s dlouhou hlavní v Aténách a podle popisky jde o verzi D v roce 1941 v Řecku. Fotka musí být z pozdějšího období a jedná se minimálně o verzi F2, protože verze D měla ještě krátký kanon. Verze F2 se vyráběla až od roku 1942.

str. 133 - na fotce je StuG III s krátkou hlavní a podle popisky jde o verzi F. Musí jít o jednu z předchozích verzí, protože verze F měla už dlouhý kanon.

str. 150 - na fotce je T-34 a podle popisky to je T-34/85 na jaře 1942. Ve skutečnosti je to T-34/76, navíc T-34/85 se začal vyrábět až na konci roku 1943.

str. 236 - na nákresu je Tiger I a Tiger II, jakoby se jednalo o stejné typy, je zde uvedeno, že oba začaly být používány v roce 1943. Na protější straně je stíhač tanků Ferdinand na podvozku u tanku Tiger. Ale není zde dodáno, že na podvozku tanku Tiger od Porscheho, který se od podvozku Henschela velmi lišil.

str. 41 - Guderian při útoku na Francii nevelel tankové skupině, ale tankovému sboru.

str. 65 - průlom v Mannerheimově linii nezpůsobily tanky KV-1 s kanóny ráže 152 mm, ale KV-2.

str. 65 - mluví se zde o "bojových vozidlech typu V", které Němci nasadili při útoku na Norsko. Šlo o prototypy těžkých tanků PzKpfw VII Neubaufahrzeug (NbFz), které zde Němci z propagandistických důvodů nasadili.

str. 67 - tady překladatel používá termín "křižníkový tank" pro anglické bitevní tanky...