Dne 14. března 1945 byl zničen železniční viadukt u Bielefeldu za pomoci nové 22 000lb pumy Grand Slam, svržené z letounu 617. squadrony Avro 683 Lancaster B Mk.I (Special), s/n PD112, YZ-S, pilot S/Ldr Charles Cranston „Jock“ Calder, DSO, DFC (později DSO & Bar, DFC). Původně se měl náletu zúčastnit i druhý upravený stroj, s/n PD119, YZ-J, ten pilotoval G/Cpt John Emilius Fauquier, DSO & Bar, DFC (později DSO & Two Bars, DFC), ale tomu ještě na stojánce vypověděl službu pravý vnitřní motor a nemohl tak odstartovat.

Vše tedy zůstalo na S/Ldr Calderovi, jehož letoun 14. března 1945 v 16.28 ve výšce zhruba 12 000 ft opustil Grand Slam, který se po pětatřiceti sekundách letu zaryl cca 30 yardů od viaduktu a po dalších 11 sekundách (na které byl nastaven zpožďovač) explodoval a zcela zničil sedm oblouků viaduktu. Pro úplnost dodejme, že na stejný cíl mířilo i jedenáct dalších osádek 617. sqn, ovšem „pouze“ 12 000lb pumami Tallboy.

Byl to první operační shoz Grand Slamu (operace předchozího dne proti totožnému cíli, jíž se zúčastnil i G/Cpt Fauquier, byla zrušena chvíli před cílem kvůli velké oblačnosti a oba stroje s Grand Slamy na palubě přistály v Carnaby místo v domovském Woodhall Spa), kterých bylo nakonec do konce války na různé cíle svrženo 42 (z toho dva byly odhozeny mimo cíl).