Dne 18. února 1942 se nedaleko panamských břehů potopila po srážce s obchodní lodí francouzská ponorka Surcouf.

Ke dnu šlo unikátní podmořské plavidlo, ve své době největší ponorka na světě. Postavena byla roku 1932 jako „podmořský křižník“. Její výtlak nad vodou činil 2880 tun, výzbroj tvořilo deset torpédometů a dvě děla ráže 203 mm, ve vybavení lodi se mohl nacházet i pozorovací letoun (zpočátku typ Besson MB-35, později MB-411) ve speciálním hangáru. Délka lodi činila 110 metrů, největší šířka 9 metrů, max. rychlost na hladině byla 18 uzlů, pod vodou 10 uzlů a akční rádius lodi dosahoval 12 000 mil!

Po kapitulaci Francie se posádka lodi připojila ke gaullistickému hnutí a pod vlajkou Svobodné Francie bojovala po boku britské Royal Navy. Vcelku úspěšně se podílela na eskortách atlantických konvojů, dokud se nestala obětí oné tragické srážky. Ze 130 námořníků na palubě nikdo nepřežil, což z události činí dosud největší známé ponorkové neštěstí, které počtem obětí překonává jak soudobé tragédie (HMS Thetis, 1939), tak i katastrofy pozdější (USS Thresher, 1963; Kursk 2000).