Celkem devatenáct „dřevěných zázraků“ — strojů de Havilland D.H. 98 Mosquito FB Mk.VI podniklo 18. února 1944 nálet pod kódovým označením operace Jericho (Ramrod 564). Svaz sestával z jednotek 140. wingu 2. TAF — po šesti strojích z 21., 464. a 487. squadrony RAF — k nimž se přidal jeden bombardér Film Production Unit, jenž měl zachytit výsledky. V čele formace letěl G/Cpt Percy Charles Pickard, DSO & Two Bars, DFC, pilot známý jako hvězda filmu Target for Tonight. V českých poměrech by se slušilo dodat, že jeden čas velel i čs. 311. squadroně. Mosquita neletěla sama, doprovázelo je zhruba dvacet Typhoonů Mk.IB — po osmi ze 174. a 245. sqn plus několik od 198. squadrony RAF. Posledně jmenované však kvůli zmatkům a počasí dorazily pozdě.

Cílem byla věznice v Amiensu, kde Němci zadržovali 717 příslušníků francouzského odboje, z nichž 120 plánovali popravit hned následujícího dne. Odbojáři samotní poslali do Londýna žádost o bombardování objektu, místo jisté smrti německou kulkou by je čekala naděje na únik z poničených cel.

Ještě nad La Manche obrátily čtyři Mosquita kvůli sněhové bouři zpět (po dvou z 21. a 464. sqn), další oslabení útočníků znamenal úspěch flaku. Jeden stroj 464. sqn, jenž pilotoval F/Lt Hanafin, dostal zásah do levého motoru; pilot i přes zranění ale dokázal letoun dotáhnout na jeden motor až nad Anglii a přistát. Ostatní letouny 464. a 487. sqn mezitím dokázaly s velkou přesností zničit strážní věže a 500librovými pumami do zdí budovy vyrazit díry, takže ani nebylo třeba volat záložní letouny 21. sqn čekající opodál.

To již ale na scénu dorazily Fw 190 7./JG 26, kterým se podařilo sestřelit Typhoon s/n JR133 ze 174. sqn. Jeho pilot, F/O J. E. Renaud si útočníka vůbec nevšiml, nicméně měl štěstí a dokázal s poškozeným letounem nouzově přistát u Poulainville. Putoval do zajateckého tábora a válka tak pro něj skončila.

Hůře dopadl velitel celé akce, G/Cpt Pickard. Pozdržel svůj odlet od cíle a byl zachycen a sestřelen německými stíhači. Stroj, v němž zahynul pilot i jeho navigátor, F/Lt J. A. Broadley, DSO, DFC, DFM, dopadl poblíž St. Gratien. Další daň zaplatil stroj, jehož pilotem byl S/Ldr A. I. McRitchie — flak jej těžce poškodil, zabil navigátora a McRitchie nouzově přistál nedaleko Albert a rozšířil řady válečných zajatců. Poslední ztrátu pak znamenal Typhoon, který pravděpodobně zabloudil ve sněhové bouři a havaroval (jméno jeho pilota, kterým byl tehdy třiadvacetiletý Flight Sergeant Henry Shaw Brown, RAFVR, Service No. 1442845, je uvedeno v památníku nezvěstných letců v Runnymede na panelu číslo 216).

Z vězení se ve zmatku, který po bombardování nastal, podařilo uniknout 258 odbojářům, včetně toho nejdůležitějšího — Pierre Vivanta. Životem útok zaplatilo 102 vězňů a mnoho z utečenců bylo bohužel zanedlouho opětovně dopadeno.

Ztráty RAF při operaci Jericho
čas
sqn
stroj
s/n
posádka
poznámka
cca 12.10
464.
Mosquito FB Mk.VI
MM404, SB-T
S/Ldr A. I. McRitchie (zajat)
F/Lt R. W. Sampson (zabit)
těžce poškozen flakem,
nouzově přistál u Albert
cca 12.10
174.
Typhoon Mk.IB
JR133
F/O J. E. Renaud (zajat)
těžce poškozen Fw 190
(pilot Lt. Waldemar Radner),
nouzově přistál u Poulainville
cca 12.20
Mosquito FB Mk.VI
HX922, EG-F
G/Cpt P. C. Pickard (zabit)
F/Lt J. A. Broadley (zabit)
sestřelen Fw 190
(pilot Lt. Wilhelm Mayer),
dopadl u St. Gratien.
Stroj náležel k 487. sqn.
cca 12.30
174.
Typhoon Mk.IB
JP793
F/Sgt H. S. Brown (nezvěstný) naposledy spatřen ve sněhové
bouři cca 20 mil od Anglie