Nejspíš na příkaz samotného Führera, rozlíceného sílící ofenzívou Bomber Command, provedly večer 31. října 1942 německé „Jabos“ dosud největší nálet na britský cíl. Pro tento účel byly jednotky provádějící obvykle podobné operace — 10./JG 2 a 10./JG 26 — posíleny III/ZG 2 a II/JG 2. Celkový počet zúčastněných letounů není znám, údaje se liší: Britové hovoří o 30 stíhacích bombardérech (čemuž by odpovídal i počet pum, které dopadly na cíl); Němci o 52 či 58 (druhý údaj je včetně stíhacího doprovodu), dá se najít i tvrzení o 62 stíhacích bombardérech doprovázených 68 stíhačkami.

V 16.40 odstartovaly Fw 190 z Merville, u Calais se spojily s doprovodem a za rádiového ticha zamířily k Canterbury. V 17.09 již rozsévaly smrt nad cílem, kde shodily 31 tříštivých pum a poté se jaly ostřelovat centrum z palubních zbraní. Bylo poškozeno velké množství obytných domů a místní elektrárna (byť dodávky přerušeny nebyly). Celkem 29 civilistů zaplatilo nálet životem, 53 bylo hospitalizováno a 42 ošetřeno ambulantně.

Během následných soubojů Němců se stíhači RAF navíc dokázaly Fw 190 sestřelit dva Spitfiry a v nastalém zmatku jeden Typhoon omylem sestřelil svého kolegu. Za svůj nesporný úspěch zaplatili dvěma ztracenými a jedním poškozeným Fw 190.

stroj jednotka pilot podrobnosti
Spitfire 91. sqn F/O Ronald Gibbs sestřelen a zabit
Spitfire  453. sqn F/O Geoff Galwey sestřelen
Typhoon  609. sqn P/O Roy Payne sestřelen Typhoonem 122. sqn (P/O Donald Mercer)
Fw 190A-2 W.Nr. 5250  5./JG 2  Fw. Alfred Hell sestřelen flakem nad Canterbury,
vyskočil padákem a byl zajat
Fw 190  5./JG 26  Lt. Paul Galland bratr Adolfa Gallanda byl sestřelen stíhači RAF a padl
Fw 190  Uffz. Alfred Immervol narazil na lano balonu a ztratil kus křídla,
přesto se mu podařilo v pořádku doletět do Francie