Jumo 004B

Jumo 004B - Představitel první generace sériově vyráběných proudových motorů. Vyvinut v letech 1938-1944 u firmy Junkers Flugzeuge und Motorenwerke pod vedením ing. Franze. Jumo 004B měl osmistupňový axiální kompresor, šest válcových spalovacích komor, jednostupňovou turbínu na společné hřídeli s kompresorem a jako zvláštnost regulovatelný průřez výstupní trysky. Jeho tah se pohyboval okolo 900kg na úrovni moře při 8700 ot/min a spotřeba paliva typu J2 nebo K1 byla okolo 1,43 kg/kgh tahu. Motor se spouštěl vysokootáčkovým benzínovým motorem Riedel, při rozběhu se spaloval běžný benzín B5 z interní nádrže motoru. V provozu u řadových jednotek motor trpěl velmi krátkou životností 20-25 provozních hodin (veškerý běh, tj. včetně zkoušek, seřizování, volnoběhu na zemi atd…), problematické byly zejména jeho horké části a ložiska, měl nízký kroutící moment na hřídeli turbíny a tudíž pomalu reagoval na přidání plynu, rovněž velmi ochotně při manipulaci s plynovou pákou zhasínal plamen v komorách. Motor měl poměrně progresivní uspořádání, znehodnocené ovšem tragickým stavem německé metalurgie, uspěchaným vývojem, který neodstranil dětské nemoci a trpěl rovněž kolísavou úrovní sériové výroby. Celkem výroba do dubna 1945 dala na 14 000 kusů. Po válce bylo v ČSR u firmy Walter smontováno několik kusů těchto motorů pod označením M-04.

Komentáře

  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.