Chebský viadukt

Množství parních lokomotiv muselo být mimo jiné zásobováno vodou z vodních jeřábů na nádraží a ve všech výtopnách železničních společností v chebském uzlu. Ta se brala z řeky Ohře, čistila ve filtrech a pumpovala čerpadly poháněnými parním strojem z úpravny vody, která stála poblíž Chebského viaduktu.

Fotografie ukazuje detailní pohled na železniční viadukt v Chebu přes údolí s řekou Eger (Ohře). Viadukt leží na trati do Františkových Lázní a byly na něm položené koleje dvou jednokolejných tratí. Blíže ke městu Cheb (na snímku na mostě vpravo) vede tzv. ašská kolej trati z Chebu – přes Františkovy Lázně – Aš – do bavorského městečka Selb – a Hof. Vzdálenější je tzv. vojtanovská kolej trati z Chebu – přes Františkovy Lázně – pohraniční stanici Vojtanov – Plesnou – do saských lázní Bad Brambach – a města Plauen. Pro upřesnění polohy leteckého snímku je třeba dodat, že více poničená část viaduktu leží na straně blíže k Františkovým Lázním. Vzdálenější a méně zničená část viaduktu leží blíže k železniční stanici v Chebu. Po opravě viaduktu po válce na něm byla položena již jenom tzv. ašská kolej. Vojtanovská kolej z nízkých kapacitních důvodů trati již položená nebyla.

Zdroje:

  • http://hamelika.webz.cz/h95-01.htm
  • http://www.sachsenschiene.de/kun/pag_kun07.shtml
  • http://www.egerer-landtag.de/Geschichte/Fliegeralarm.htm
  • http://www.egerer-landtag.de/Geschichte/Kriegsende.htm


  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.