Chebské nádraží

Dne 8. dubna 1945 od 9:48 nad Cheb dorazilo postupně v několika vlnách 111 letadel B-17 od 13. BW (8. USAAF). Bombardéry naprosto zničily tento významný železniční uzel; publicista Luděk Matějíček v knize Chebská křídla uvádí 593 vagónů zničených i s nákladem, 856 prázdných a k tomu dalších 73 zničených osobních vagónů. Další nálet podniklo 10. dubna 1945 57 bombardérů A26 od 409. a 416. BG z 9. letecké armády USAAF, tentokrát byl cílem především již dosti poškozený viadukt. Mimo jiné byla těžce poškozena výtopna saských drah na severním konci stanice nedaleko od Chebského viaduktu, která po skončení války již pro provoz ČSD nebyla potřebná a proto nebyla ani obnovená. Podobně ani vojtanovská kolej nebyla na viaduktu obnovena.

Snímek ale zobrazuje jižní výtopnu s točnou a paprsky do jednotlivých lokomotivních stání v rotundě. Trosky cihlového zdiva představují zbytky bývalé budovy výtopny. Uprostřed snímku lze vidět pětinápravovou válečnou německou lokomotivu s kouřovými usměrňovacími plechy vpředu a připojeným tendrem. Jednalo se patrně o jeden ze strojů řady 52 DRB (Deutsche Reichsbahn).

Zdroje:

  • http://www.egerer-landtag.de/Geschichte/EgererBahnhof.htm , článek Der Egerer Bahnhof – eine Besonderheit, od Edith Bergler, Bayreuth
  • http://hamelika.webz.cz/h95-01.htm
  • Marek, Jindřich: Šeříkový sólokapr, Cheb 2002, Vydavatel: Svět křídel, nakladatelství letecké literatury; ISBN: 80-85280-81-7
  • Matějíček, Luděk: Chebská křídla, Cheb 2002, Vydavatel: Svět křídel, nakladatelství letecké literatury; ISBN: 80-86808-27-0

  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • Vyplňte správně kontrolu
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.