OT-810

OT-810
filip - 18. 12. 2007 - *.vsps-su.cz

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak se dá rozeznat OT-810 od SdKfz 251. Děkuji

Dobrý den, nejsem ten pravý odborník na techniku, nicméně rozeznat OT-810 od SdKfz 251 není až zas tak těžké. OT-810 se většinou používá pro napodobení SdKfz 251 Ausf. C, kdy oba dva typy mají podobně řešenou záď korby.

V prvé řadě OT-810 má uzavřený prostor pro posádku (krytý výklopným dvoudílným poklopem) a v bocích korby jsou střelecké otvory kryté kapkovitými krytkami. Vlez pro řidiče je pak řešen pomocí kruhového otvoru ve střeše krytého poklopem. Na bocích korby nemá schránky na nářadí (korba na bocích OT-810 se více podobá verzi D), v článcích pásů nejsou gumové bloky (Gummipolster)zlepšující jízdní vlastnosti na silnici, přední blatníky mají jiný tvar a jsou přidány přední reflektory. OT-810 je poháněn dieselovým motorem TATRA T-928-14, což si vyžádalo zvětšení motorového prostoru a jiné řešení výfuku.

Většina KVH se v současné době snaží své původní OT-810 předělat na věrné kopie SdKfz 251 Ausf. C a k vidění jsou i velmi dobře předělané OT-810 na SdKfz 251 Ausf. D. V případě konverzí, kdy byly zaslepeny střelecké otvory a předělána korba, jsou pro laika jasně patrné 3 hlavní znaky ukazující, že se jedná o předělaný OT-810 a nikoliv o originál SdKfz 251 - je to výše uvedená absence gumových bloků v článcích pásů (i když poslední vyráběné SdKfz 251 tyto bloky údajně také neměly), jiné řešení výfuku, který byl v originále umístěno pouze na levé straně motorového prostoru ve svislé poloze, a nakonec odlišné hnací kolo pásů - u OT-810 dvě ozubené rozety na krajích kola, u SdKfz 251 jedna ozubená rozeta ve středu kola a gumové obruče na jeho krajích.

Glynwed - 4. 1. 2008

  • *
    Vyplňte prosím jméno
  • *
    Vyplňte prosím název
  • *
    Vyplňte prosím text komentáře
  • *
    Odpovězte prosím na dotaz - ochrana proti spamu

Hvězdička označuje povinné položky. Komentáře jsou před zveřejněním moderovány.